Hvordan vil dere fortelle om graviditeten?

Frokostkaffe

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Det er ikke bare enkelt å gå rundt og holde på en hemmelighet som er så altoppslukende som at man bærer på en ny liten borger!
Ved forrige graviditet avslørte vi hemmeligheten til besteforeldrene på selveste julaften, ved å kle på hsn en genser jeg hadde fått laget, med teksten; jeg skal bli storebror i august! Så lot vi han løpe rundt i denne og avventet spent reaksjonen. :) var veldig moro! Bestefar trengte ikke noen flere julegaver den dagen sa han ;-)
Denne gangen klarer jeg nok ikke vente såå lenge men tenker å avsløre det i begynnelsen av desember. Kanskje ved å lage et julekort til dem, med tekst utenpå "til mormor og morfar/farmor og farfar" og inni skrive at vedkomne gleder seg veldig til å treffe dem til sommeren! Gjerne med et lite UL bilde om man har det...og da gjerne under ei lita luke som de ikke lukker opp før teksten er lest...
Har dere noen planer om hvordan dere vil annonsere mageboerens eksistens? :)
 
Siden juletiden nå blir rundt 12.uke, har jeg jo lyst å gjøre noe utav det - viss jeg klarer å vente! :D Ungene her har mast lenge om småsøsken, så tenkte kanskje de skulle få åpne en gave sammen der det står at det kommer en lillebror/lillesøster i sommer og at de kan få fortelle det til de vordende besteforeldrene på kvelden. Det hadde vært koselig! Viss jeg klarer la vær å plapre ut om det da :p
 
Siden juletiden nå blir rundt 12.uke, har jeg jo lyst å gjøre noe utav det - viss jeg klarer å vente! :D Ungene her har mast lenge om småsøsken, så tenkte kanskje de skulle få åpne en gave sammen der det står at det kommer en lillebror/lillesøster i sommer og at de kan få fortelle det til de vordende besteforeldrene på kvelden. Det hadde vært koselig! Viss jeg klarer la vær å plapre ut om det da :p
Det var en veldig koselig idé!! Her har også ungene på 6 og 8 mast leeeenge om når det kommer baby til oss. :-D så der må jeg også tenke ut noe lurt. Og definitivt filme dem når de får vite det! :-D
 
Åh, dette har vi ikke snakket så altfor mye om enda... Men av erfaring så klarer jeg ikke holde på hemmeligheten altfor lenge :p I hvertfall ikke hvis jeg skulle bli like trøtt og kvalm som sist. Men vi vil ikke at storebroren skal få vite det helt enda i tilfellet det skulle gå galt....men det er alle tankene vi har gjort opp :p
 
Har kjøpt en genser til storebror på 15 mnd det det står: i mammas mage ligger den en liten gave jeg skal bli Storebror. Tenkte å da på han den med nærmeste familie, å vente på reaksjonen
 
Prøver å holde det hemmelig frem til julaften, har bestilt tul 16 desember og har veldig lyst å pakke inn bilde av babyen :) Og skrive et eller annet som: Hei, momo og mosa! Jeg gleder meg til å møte dere i juli. <3
 
Vi tenker å ta tidlig ul i slutten av november, ta bilde av storebroren på da 11 mnd, med ul bilde og evt "storebror" t skjorte. Ramme inn og gi til besteforeldre og tanter i julegave :D vi skal feire med både min og hans familie i år, så får sett alles reaksjon :D Håper hvertfall vi klarer å holde det hemmelig til da. Har jo lyst til å si det nå med en gang men XD
 
Vi har to gutter fra før. Så vi tenkte at vi skulle kjøpe tre rammer til julegave (som forhåpentligvis henger sammen), ha bilde av de to eldste og så den siste være tom med blå og rosa bakgrunn med et stort spmtegn og teksten «det får tiden vise»

Men formen er så dårlig nå at det er spørs om vi får til holde det skjult så lenge. :rolleyes:
 
Var nettopp på besøk hos foreldrene mine, så har fortalt dem det. Mest for å ha noen å snakke med. Svigerfar har bursdag nå i november så tenker å si det da. Vurdere å lage noe, men vet ikke hva.
 
Har tenkt å vente til lillejulaften, da skal min eldste være med på en feiring hjemme hos min mor:)

Tenker skrive ett kort til min mor, om hva hun betyr for meg, og på slutten spørre om hun vil være med når lille nurket kommer til verden :) Hun har vært med på de to forrige fødslene mine også :)
 
Har lyst til å bruke denne teksten til mine foreldre ihvertfall!IMG_1828.JPG
Å dads get promoted to grandad.

Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det enda men det blir rundt juletider så noe fint må vi få til:happy:
 
Jeg så en morsom greie på nettet en gang...:
En eske, når familien åpner står teksten "spis opp alle sammen, mamma kan ikke være den eneste med mage" også henger jeg da UL bilde under teksten. :)
I esken er det cupcakes feks...
Vi får se om vi kommer til å bruke den, passer egentlig bra til en mat og kakeglad familie som vår! :)
 
Back
Topp