• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Glukosebelastningstest resultat

Det er ikke innafor hverken i fingen eller målt i blod som er tappet på glass :( 7,8 er grensen. Over det skal kostholdsreguleres og over 9 skal en henvises til ekspert på sykehuset. Be legen skrive ut måle utstyr så du kan måle hjemme :)
Ble sendt hjem med info om at det var inforbi normalen jeg da :( men nå fikk jeg akkuratt time på føden neste uke! Så får bare være flink med kosten frem til det...

Jeg fikk skikkelig hodeverk og uvel etter den testen. Men ellers føler jeg meg grei, har ikke kunnet bevege meg pga bekkenet så sliter fysisk da :/
Hvordan føler du deg? :)

Jeg ble så slapp at jeg sovna.. Fikk ligge på et rom alene heldigvis.
Jeg føler meg både og. Til tider helt ok, men så kan jeg bli plutselig uvel. Da er det så ille at jeg føler jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært superflink med kosten siden jeg tok testen på mandag, men føler ikke det hjelper særlig..

Jeg ble så slapp at jeg sovna.. Fikk ligge på et rom alene heldigvis.
Jeg føler meg både og. Til tider helt ok, men så kan jeg bli plutselig uvel. Da er det så ille at jeg føler jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Har vært superflink med kosten siden jeg tok testen på mandag, men føler ikke det hjelper særlig..
Uffda :/ kanskje det tar litt tid å regulere seg? Håper det ordner seg, og at du får skikkelig oppfølging! Nå skal jeg på sykehuset neste uke, så regner med å få svar på mer da :)

Jeg fikk ikke vite resultatet på den andre prøven jeg! :dontknow
Spurte om det var greit, men fikk bare til svar at det får jeg ikke vite og at de sender resultatet til helsestasjonen og at jeg kan ringe dem neste uke for å få svar...
Synes det virker veldig rart...
Men da regner jeg i alle fall med at det var innenfor normalen, for hvis ikke så ville de vel sagt noe der og da??

Jeg fikk ikke vite resultatet på den andre prøven jeg! :dontknow
Spurte om det var greit, men fikk bare til svar at det får jeg ikke vite og at de sender resultatet til helsestasjonen og at jeg kan ringe dem neste uke for å få svar...
Synes det virker veldig rart...
Men da regner jeg i alle fall med at det var innenfor normalen, for hvis ikke så ville de vel sagt noe der og da??
Man får ikke svar på den andre prøven da den tas i armen og ikke i fingeren. Blodprøven fra armen må sentrifugering og analyseres på en større maskin og tar mye lengre tid, mens den fra fingeren måles på et lite apparat hvor man får resultatet ut med en gang. I armen tappes venøst blod mens i fingeren har man kapillært blod. Om jeg ikke husker helt feil er det litt forskjell i normalområdene for disse to oxo :happy:
Håper du ble litt klokere av det.

Du og!! Har du vært på utredning eller utvidet ul på sykehuset?

Jeg var på ul i forbindelse med PreventAdall og da mente hu etter en time med ørta målinger at jeg lå to uker foran (pga. sukkerinntak hos meg, men jeg og jm på hs er litt skeptiske til det da lillebror ligger klin likt med storebror på samme tiden) :p

Du er like langt foran?

Jeg var på ul i forbindelse med PreventAdall og da mente hu etter en time med ørta målinger at jeg lå to uker foran (pga. sukkerinntak hos meg, men jeg og jm på hs er litt skeptiske til det da lillebror ligger klin likt med storebror på samme tiden) :p

Du er like langt foran?
Jepp! Men hadde over normalen på det øverste av fostervann også etter som jeg forsto. SF-målet sikter mot himmelen, men det gjorde det med storesøster og! Mest bekymra for fostervannet:( men nå er det sykehuset på onsdag så håper på grundig gjennomgang av lillegutten<3 har hatt 3 tul før uke 12 og på rutine ul og 3d så jo alt normalt ut så prøver å roe meg med det! De burde jo ha funnet ut hvis det feilet han noe da!
Får du flere ul fremover for å følge med på veksten? :)

Jepp! Men hadde over normalen på det øverste av fostervann også etter som jeg forsto. SF-målet sikter mot himmelen, men det gjorde det med storesøster og! Mest bekymra for fostervannet:( men nå er det sykehuset på onsdag så håper på grundig gjennomgang av lillegutten<3 har hatt 3 tul før uke 12 og på rutine ul og 3d så jo alt normalt ut så prøver å roe meg med det! De burde jo ha funnet ut hvis det feilet han noe da!
Får du flere ul fremover for å følge med på veksten? :)

Vil da tro at du er i gode hender :) Er det sykehus pga. målene da eller?

Jeg har vekstestimeringer fra 7. desember (da er jeg nesten 36 uker), så får jeg se hva han sier! Spent på om det blir desember- eller januarbarn :O

Vil da tro at du er i gode hender :) Er det sykehus pga. målene da eller?

Jeg har vekstestimeringer fra 7. desember (da er jeg nesten 36 uker), så får jeg se hva han sier! Spent på om det blir desember- eller januarbarn :O
Ja de vil sjekke om det er for mye fostervann enda, måtte visst ha det på 2målinger for å få den sykdommen med for mye fostervann. Eneste jeg vet, så håper på de sjekker babyen skikkelig og:)
Så spennende! Blir du evt satt igang viss veksten er fortsatt stor da tror du? :)

Ja de vil sjekke om det er for mye fostervann enda, måtte visst ha det på 2målinger for å få den sykdommen med for mye fostervann. Eneste jeg vet, så håper på de sjekker babyen skikkelig og:)
Så spennende! Blir du evt satt igang viss veksten er fortsatt stor da tror du? :)

Aaah! Hva er konsekvensen evt.? Rakk ikke sette meg inn i det sist da de målte til rett under grensen rett før fødsel sist...

Ja, håper da virkelig det :) Jeg fødte en på 4,7 kilo sist og holdt på å dø pga. blodtap, så de vil ikke ha det denne gangen :)

Aaah! Hva er konsekvensen evt.? Rakk ikke sette meg inn i det sist da de målte til rett under grensen rett før fødsel sist...

Ja, håper da virkelig det :) Jeg fødte en på 4,7 kilo sist og holdt på å dø pga. blodtap, så de vil ikke ha det denne gangen :)
Oida! Da skjønner jeg :)

Så lenge de ikke finner noe galt eller en grunn til det, blir det nok igangsettelse før termin så babyen ikke skal snu seg, de har lettere for å snu seg med mye vann. Men det er visst mye risker etter det jeg leser på nettet med navlesnor, morkake løsning osv. Virkelig ikke lurt å google ting av og til:/

Oida! Da skjønner jeg :)

Så lenge de ikke finner noe galt eller en grunn til det, blir det nok igangsettelse før termin så babyen ikke skal snu seg, de har lettere for å snu seg med mye vann. Men det er visst mye risker etter det jeg leser på nettet med navlesnor, morkake løsning osv. Virkelig ikke lurt å google ting av og til:/

Fødsel skal ikke være bare bare :P

Skjønner! Du får prøve å tenke på at det sikkert er veldig små sjanser for de kjipe tingene og at du blir godt fulgt opp ved en evt. igangsettelse :) Men skjønner bekymringene...

Back
Topp