Vugge og storesøsken

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Har tenkt å sette opp vugga nå i løpet av de nærmeste dagene, litt for å begynne å føle meg klar, men mest for at kommende storesøster skal få bli vandt til at den står i stua. Storesøster blir snart 2 år, og kjenner jeg henne rett kommer hun til å ville ligge oppi vugga selv og legge dukka oppi osv. Hvordan skal man forholde seg til det? Skal hun få lov å holde på og gjøre seg kjent med vugga og forhåpentligvis bli lei den før baby kommer, eller skal man innføre de reglene man kommer til å ha når baby ligger der allerede nå i god tid før?
 
Har tenkt å sette opp vugga nå i løpet av de nærmeste dagene, litt for å begynne å føle meg klar, men mest for at kommende storesøster skal få bli vandt til at den står i stua. Storesøster blir snart 2 år, og kjenner jeg henne rett kommer hun til å ville ligge oppi vugga selv og legge dukka oppi osv. Hvordan skal man forholde seg til det? Skal hun få lov å holde på og gjøre seg kjent med vugga og forhåpentligvis bli lei den før baby kommer, eller skal man innføre de reglene man kommer til å ha når baby ligger der allerede nå i god tid før?

Vi har tatt den inn i stua, å han har ligge oppi den. Synger so ro, ro ro til fiskeskjær osv. Men blitt mindre å mindre av det nå. Så satser på den blir kjedelig til babyen kommer. Men litt vugge forsøk blir det vel når babyen ligger oppi der. Men såpass tåler babyen å så må man vise å vær tydelig på at de må vær forsiktig tenker jeg. :) han er veldig glad i bebi, koser magen vær dag og nusser. Så håper det ska bli like fint når hun kommer :)
 
Syns de må få lov til å være med å se g prøve tingene til nye babyene, her har mini på 4,5 fått ligge i bagdelen til vogna, tok 2-3 min så var den uinteresang, den står oppe i gangen, men hun er ikke oppi i den lengere siden hun allerede har fått lov til å undersøke den.

Samme med andre babyting, syns det er gøy å sjekke og undersøke, men det går fort over :)

Sier du bare nei nei nei, vil de heller benytte sjangsen når du eks er på do, og eks når babyen ligger der, og det kan være mer uheldig enn om de får prøve før.

Jeg er samtidig klar mot henne at dette er babyens og dette er babyens ol, slik at hun vet. men man må jo de prøve og utforske ting også.
 
Vi kommer til å ta vuggen ned i stuen i god tid og den skal storebror på 21mnd ikke leke med, han skal få lov å bli vant til at den er der og at den må vi være forsiktig med :)
 
Back
Topp