Bæresjal/bæresele

Attpåklatt2017

Glad i forumet
Jeg har hatt bære-barn begge ganger tidligere. Med yngstegutten hadde jeg ergobaby bæresele. Nå ønsker jeg meg kanskje bæresjal, men er helt fersk på seler og sjal.

For deg som har bært før: Hva er din erfaring? Hva har fungert for deg, evt ikke fungert?

For deg som er uten erfaring:
Har du begynt å se på bæreutstyr?

Jeg brukte close caboo sist, og det syns jeg var veldig enkelt å få til. Brukte vel det de første 3 månedene før jeg gikk over til ergobaby 360

Jeg brukte elastisk sjal i starten med kommende storebror.
Vi fikk låne bæretube på intensiven, prematur og bitteliten.
Har brukt mye vevd sjal, mest bomul, når han ble større.
Har brukt meitai også både på mage og rygg, har en babystr og en toddlerstr.
Har også ringslynge som er veldig kjekt når en skal inn og ut av butikk osv.
Har også en onbu som vi har brukt mye både jeg og mannen nå når han er større :-)
Er du medlem i norsk bæregruppe på Facebook? Masse tips og mange med masse erfaring. Finnes også en kjøp og salg side av bæretøy som er fantastisk.
Finner sjal i alle prisklasser og er en fordel å kjøpe brukt da det er mykere da :-)

Gleder meg masse til ny bærebaby, er tryggere nå så denne gangen blir det nok enda mer bæring

Jeg brukte elastisk sjal i starten med kommende storebror.
Vi fikk låne bæretube på intensiven, prematur og bitteliten.
Har brukt mye vevd sjal, mest bomul, når han ble større.
Har brukt meitai også både på mage og rygg, har en babystr og en toddlerstr.
Har også ringslynge som er veldig kjekt når en skal inn og ut av butikk osv.
Har også en onbu som vi har brukt mye både jeg og mannen nå når han er større :-)
Er du medlem i norsk bæregruppe på Facebook? Masse tips og mange med masse erfaring. Finnes også en kjøp og salg side av bæretøy som er fantastisk.
Finner sjal i alle prisklasser og er en fordel å kjøpe brukt da det er mykere da :-)

Gleder meg masse til ny bærebaby, er tryggere nå så denne gangen blir det nok enda mer bæring
Her var det mange fine tips! :-) hvilken likte du best til nyfødt? Og hvilken syns du var enklest i bruk? :-)

Jeg brukte bare elastisk når vi kom hjem fra sykehuset. Brukte det vel i 2/3 mnd.
Så har ikke så mye erfaring med nyfødtbæring.
Denne gangen tenker jeg bæretube i starten på sykehus og hjemme, kommer litt an på str på baby, og elastisk og ringslynge. Synes ringslynge er enkelt og behagelig så håper jeg synes det med nyfødt også :-)

Jeg brukte bare elastisk når vi kom hjem fra sykehuset. Brukte det vel i 2/3 mnd.
Så har ikke så mye erfaring med nyfødtbæring.
Denne gangen tenker jeg bæretube i starten på sykehus og hjemme, kommer litt an på str på baby, og elastisk og ringslynge. Synes ringslynge er enkelt og behagelig så håper jeg synes det med nyfødt også :-)
Supert med erfaringer :-) skal sjekke ut bæregrupper på Facebook også :-)

Jeg har kun hatt bæresele tidligere (Ergobaby). Vært veldig fornøyd med den. Eneste at det ikke er noe særlig til nyfødt. Tenkte derfor kjøpe er bæresjal i tillegg til de første ukene/månedene. Har sett meg ut Aldoria bæresele. Den har de inne på bereglede.no.

Jeg brukte close caboo sist, og det syns jeg var veldig enkelt å få til. Brukte vel det de første 3 månedene før jeg gikk over til ergobaby 360
Jeg har også lyst på caboo denne gangen. Er det styrete å få den på, og å få babyen oppi?

Jeg har prøvd det meste og har båret alle mine tre.

I starten brukte jeg elastisk sjal. Har alltid syntes det er så styrete, fordi de er så lange, så når har jeg kjøpt meg ringslynge til nyfødt. Kommer til å bruke litt kortere vevd sjal for bæring utendørs.

Synes sele er praktisk og greit også, men liker det best når de er litt større. Kanskje 3-4 måneder gamle ca. Har brukt Manduca.

Brukte moby wrap (elastisk sjal) i begynnelsen. Syntes den var veldig grei siden man knøt først og så satte baby oppi. Da kunne jeg f.eks. knyte på meg sjalet før jeg gikk hjemmefra, og så putte baby rett oppi når vi gikk ut av bilen.

Etter hvert ble det en blanding av vevd sjal, manduca og ringslynge :)

Jeg har prøvd det meste og har båret alle mine tre.

I starten brukte jeg elastisk sjal. Har alltid syntes det er så styrete, fordi de er så lange, så når har jeg kjøpt meg ringslynge til nyfødt. Kommer til å bruke litt kortere vevd sjal for bæring utendørs.

Synes sele er praktisk og greit også, men liker det best når de er litt større. Kanskje 3-4 måneder gamle ca. Har brukt Manduca.

Helt enig m deg ang elastisk og bruk av manduca. Lurer på om jeg må ta med baby og sjalet til bæreglede og kanskje få noen tips til hvordan jeg bedre kan få det til med nyfødt. Det er jo så behagelig å bære m elastisk, bare teit når det ikke strammer på de riktige stedene :)

Jeg har veldig lyst å bære baby og har begynt å kikke på forskjellig bæretøy. Ble medlem av "kjøp-og-salg" gruppa på facebook og måpte når jeg så hvor dyre noen av sjalene er der :eek: Jeg tror jeg kommer til å bruke elastisk sjal i starten (MW eller Caboo) også får jeg se etterhvert om jeg vil bruke bæresele eller sjal :)

Helt enig m deg ang elastisk og bruk av manduca. Lurer på om jeg må ta med baby og sjalet til bæreglede og kanskje få noen tips til hvordan jeg bedre kan få det til med nyfødt. Det er jo så behagelig å bære m elastisk, bare teit når det ikke strammer på de riktige stedene :)

Ja, man må knyte de på som en trang topp! Får det til, men har ikke tålmodighet og synes det blir fort varmt inne.

Jeg har bestemt meg for Ergobaby Adapt. Har tidligere hatt Ergobaby classic og vært veldig fornøyd med det. Eneste med classic versjonen er at den ikke fungerer til nyfødt (og spedbarnsinnlegget fikk jeg aldri til å fungere). Ergobaby Adapt skal fungere allerede fra nyfødt (3,2 kg). Veldig spent på denne :)

Back
Topp