Hvor kan du ta UL der du bor

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Her er en oversikt over hvor du kan ta UL der du bor og pris på eget ansvar. (Oppdateres fortløpende)
NB! Minner om og anbefaler alle å sjekke opp klinikken før booking av time, da noen klinikker har vært i søkelyset i media den siste tiden. Les vedlagt link under.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/ultralydklinikk-ma-slutte-a-undersoke-fostre-1.13169078

Akershus -
Jessheim
* Spesialistsenteret for kvinner før uke 11 kr 1300,- /Mellom uke 12-14 (tidlig organrettet) kr 1700,- (Dr. Martin Lundring)

Aust-Agder -

Buskerud -

Finnmark -

Hedmark -

Hordaland -
Bergen
* Hausken - 1150,-

Møre og Romsdal -

Nordland -

Nord-Trøndelag -

Oppland -
Lillehammer
* Gynekologisk kontor Lillehammer - 700,-
Oslo -

* Medicus - 1350,-

Rogaland -
Stavanger
* Hausken - 1150,-

* Stavanger gynekologi - 1300,- Anita Steinbakk anbefales.

Haugesund
* Hausken - 1150,-

Sogn og Fjordane -

Sør-Trøndelag -
Trondheim
* Sentrum gynekologi - TUL 1250,- / 3D UL i uke 23-28 1500,-

* Ultraportalen - Før svangerskapsuke 13 1100,- / Etter uke 13 1500,- (inkl. USB minnebrikke)

* Medicus - 1350,-

* Aleris - med henvisning fra lege 245,- i egenandel / egenbetaling 1800,-

* Trondheims gynekologene - TUL 1150,- / 3D UL i uke 22-29 1500,-

* Spiren - 1250,-

Telemark -

Troms -
Tromsø
* Ultralydklinikken - 1400,-

Vest-Agder -
Kristiansand
* PåUltra - 1200,-

Vestfold -

Østfold -
Moss
* Gule huset - 900,-

Sarpsborg
* http://www.3dbaby.no/ - 850,- for 2D
 
Last edited:
Kristiansand, Vest-Agder - PåUltra 1200,-
 
Har du vært der? Hos Lorentzen? Jeg har bestilt time der nå, fikk beskjed om at det kosta 900 kr

Hm. Kanskje jeg husker feil? Har skrevet opp 700. Var det jeg betalte for to år siden også. Men har ikke vært der enda. Får ta med litt ekstra da, i tilfelle. Men hva slags UL bestilte du?
 
Hm. Kanskje jeg husker feil? Har skrevet opp 700. Var det jeg betalte for to år siden også. Men har ikke vært der enda. Får ta med litt ekstra da, i tilfelle. Men hva slags UL bestilte du?
Finnes det flere typer ultralyd? Sa bare ultralyd når jeg bestilte, ikke noe mer.
 
Hm. Kanskje jeg husker feil? Har skrevet opp 700. Var det jeg betalte for to år siden også. Men har ikke vært der enda. Får ta med litt ekstra da, i tilfelle. Men hva slags UL bestilte du?
Når skal du dit forresten?
 
Finnes det flere typer ultralyd? Sa bare ultralyd når jeg bestilte, ikke noe mer.

Tenkte kanskje om du hadde bestilt 3D. Sa bare ultralyd jeg og. Jeg er jo litt fjern, så kanskje jeg skrev ned feil. Ups. Får ta med mer penger så jeg er sikker. Skal dit om en og en halv uke. Når skal du? :)
 
Stavanger har også Femjordmødre - 600,- og Sigrids Ultra 600,- fem til uke 11, og 800,- etter.

Begge plasser har jordmødre med spesialistutdanning i ultralyd, og tror alle jobber deltid ihvertfall ved sykehuset og på fødeavdelingen.
 
Back
Topp