Hvor lite,er for lite?

Nilen

Gift med forumet
Aprilbarna`15
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Mat..
Tar babyen det den trenger?
Jeg får i meg svært lite mat. Har ikke så mye å ta av fra før. Bekymrer meg for om babyen får det den trenger da.

Dere som er veldig dårlige, og får væske, hva sier de på sykehuset f.eks?

Jeg sliter og veldig om dagen, men regner med at babyen får det den skal ha :) har litt å gå på da :)

Jeg har vært på sykehuset for væske to ganger på en uke. Babyen er bare noen få cm, så den tar det den trenger uansett. :)
Den det går mest utover er moren dessverre. De sier til meg hver gang at: det er som regel sterke svangerskap når en er så ufattelig dårlig!
Synes det hjelper en liten smule..
Viss du går ned mange kg bør du legges inn for væske for å ikke gjøre ting verre.
Jeg har gått ned ca.6 kg på kort tid, men jeg er allerede overvektig så det holder, så jeg klarer meg jeg :)

Babyen prioriteres, og foreløpig trenger den ganske lite. Men pass på så du ikke blir dehydrert!

Takk for svar :)
Blir roligere av å vite at babyen tar det den trenger. Føler at jeg konstant stresser med å få i meg noe.
Har ikke gått ned mer en 2 kg så tenker ikke at det er så alvorlig enda. Håper formen blir bedre for oss alle! :)

Jeg gikk ned fire kg på en uke, og var sterkt dehydrert, ble sporenstreks lagt inn for væske etter time hos fastlegen Var innlagt en uke før jeg fikk dra hjem, med overhengende "trussel" om sondenæring hvis jeg ikke fikk i meg regelmessige måltider. Nå er jeg hjemme igjen og kjenner igjen symptomene, så jeg må vel inn igjen snart. Har åpen retur på KK da, godt å vite. Selv om jeg er overvektig og har nok å ta av, er det visst fort gjort at lite kan bli for lite om man sliter med å få i seg mat.

Jeg har ikke noe råd å komme med, men må gi dere damer min fulle sympati! Dette må være helt forferdelig! Håper for dere alle at dere blir bedre snart.

Jeg gikk ned fire kg på en uke, og var sterkt dehydrert, ble sporenstreks lagt inn for væske etter time hos fastlegen Var innlagt en uke før jeg fikk dra hjem, med overhengende "trussel" om sondenæring hvis jeg ikke fikk i meg regelmessige måltider. Nå er jeg hjemme igjen og kjenner igjen symptomene, så jeg må vel inn igjen snart. Har åpen retur på KK da, godt å vite. Selv om jeg er overvektig og har nok å ta av, er det visst fort gjort at lite kan bli for lite om man sliter med å få i seg mat.
Hvordan følte du deg da? Veldig slapp og trøtt? Eller hva var det som gjorde at du kontaktet lege?

Jeg fikk ikke i meg stort av hverken vått eller tørt, og ble derfor påfølgende slapp og svimmel. Kastet opp det lille jeg fikk i meg. Var på legevakten, men ble bare avfeid med at det var "helt vanlig". Dro til fastlegen over helgen, klarte knapt å stå oppreist, var likblek og utrolig svimmel, og han sendte meg rett til KK. KK mente jeg kom inn altfor sent basert på blod- og urinprøver, og allmentilstand.

I utgangspunktet får babyen det den trenger så lenge morkaka fungerer, men det er jo ikke bra om mor får forstyrrelser i systemet sitt og ikke får i seg/beholder noe. Men det er som regel de ekstreme tilfellene/hyperemesis..

God bedring alle sammen! Håper det ikke sitter i så lenge.

Jeg har trukket gullkortet med hyperemesis, og er veldig glad for at dette ikke er normalen. Men nå kan det iallefall bare gå en vei og det er oppover!

Back
Topp