kjente liv uke 11

leseløve

Flørter med forumet
uke 11 idag, lå nesten på magen i ste og la lillebroren i huset.. og da kjente jeg jammen en liten dult i magen!

andregangs også, så livmoren er klarere enn forrige gang. da kjente jeg ikke før 16 tror jeg.

uke 11 idag, lå nesten på magen i ste og la lillebroren i huset.. og da kjente jeg jammen en liten dult i magen!

Så herlig:) Det er en fantastisk følelse.❤️ Jeg er i uke 11 i morgen. Livmoren har vært over skambenet en god stund, så hååper det ikke er mange ukene til jeg kjenner liv også:)

Last edited:
Aaah! Bare meg som har misforstått da :) trodde det var livmorkanten som gradvis krøp over fra uke 11, ikke at hele livmoren kom oppover så raskt :)
Det er vel ikke slik at man kan føle det med hånda man har over magen. Jeg er selv 11+2 og mener jeg føler med livmoren min. Altså jeg føler noe skjer på insiden uansett om jeg da står, sitter eller ligger. Har følt det et par ganger allerede. Som livmoren trenger vel ikke å ha kommet over skambeinet for at jeg skal føle noe.

Lettere andre gangen når man kjenner igjen følelsen også, som en litt boblende, veldig svak lemus.

Det er vel ikke slik at man kan føle det med hånda man har over magen. Jeg er selv 11+2 og mener jeg føler med livmoren min. Altså jeg føler noe skjer på insiden uansett om jeg da står, sitter eller ligger. Har følt det et par ganger allerede. Som livmoren trenger vel ikke å ha kommet over skambeinet for at jeg skal føle noe.

Ikke vet jeg :) sto bare at TS kjente en "dult i magen", må jo være lov å si at man ikke har fått med seg at livmor er oppe i magen når man er 11 uker på vei? :)

Følger hopp og bevegelser i magen ofte jeg, men er redd det bare er tarmgass som forflytter seg:smiley-ashamed008

Men gøy du kjenner bevegelser da:) gleder meg også til å kjenne noe i fra babyen..

Her å kjente jeg bevegelse fra uke 11. Nå er jeg i uke 13+5 å kjenner det ofte :)

Jeg aner ikke hva jeg skal kjenne? Er 13+3 i dag og tror ikke jeg har kjent noe? Er jo stadig vekk noe "rumling" og luft følelse i nedre del av magen, men vet ikke om følelsen av baby er anderledes? :P

Kjenner ofte dult i magen, samme følelse som sist jeg var gravid.. 11+0 i dag.. Men er så kort på vei at jeg tror det er luftbobler enda ;) Legen mente det var liten sannsynlighet for at det var spark, og at som 2.gangs kan man kjenne det ca fra uke 14 da man vet hva man kjenner etter, men ser det er mange teorier om dette.. :)

Akkurat nå for ett par minutter siden tror jeg kanskje jeg kjente noe? Akkurat som noen ujevne dult innenfra :D Har siste ukene hatt sterk "puls" i magen, men dette var helt annerledes! Jeg er såååå spent på UL i morra !!

Kjenner ofte dult i magen, samme følelse som sist jeg var gravid.. 11+0 i dag.. Men er så kort på vei at jeg tror det er luftbobler enda ;) Legen mente det var liten sannsynlighet for at det var spark, og at som 2.gangs kan man kjenne det ca fra uke 14 da man vet hva man kjenner etter, men ser det er mange teorier om dette.. :)

Så spennende:) Det er jo ikke umulig at det er spark du kjenner. I teorien skulle jo ikke jeg kunne høre hjertelyden med doppler allerede 8+4, så jeg tror nok at mye er mulig og at det er individuelle forskjeller:)

Jeg kjenner spark hver dag. Har gjort det siden uke 11, nå er 12+6. Kan også framprovosere spark når jeg ligger på rygger og dulter borti magen❤️☺️

Så spennende:) Det er jo ikke umulig at det er spark du kjenner. I teorien skulle jo ikke jeg kunne høre hjertelyden med doppler allerede 8+4, så jeg tror nok at mye er mulig og at det er individuelle forskjeller:)

Det er godt mulig, men er kanskje litt psykisk at jeg ikke klarer å tro det faktisk er spark enda ;) Var jo 19 uker før jeg kjente noe såvidt sist (morkake forran)

Det er godt mulig, men er kanskje litt psykisk at jeg ikke klarer å tro det faktisk er spark enda ;) Var jo 19 uker før jeg kjente noe såvidt sist (morkake forran)

Samme her: jeg kjente ikke spark før i uke 19 da jeg gikk gravid med sønnen. Satser på at jeg får kjenne det før denne gangen:)

Back
Topp