Tips til å skjule graviditet

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Har dere noen lure tips til hvordan man kan få under radaren med tanke på julebord, familieselskap og venninnekvelder med vin? :D Er ikke klar for å fortelle men jeg har ikke lyst til å sitte hjemme å gå glipp av alt morsomt! For min del funker det ikke å bare ikke drikke da jeg er den som har vært mest glad i å feste :p

Har dere noen lure tips til hvordan man kan få under radaren med tanke på julebord, familieselskap og venninnekvelder med vin? :D Er ikke klar for å fortelle men jeg har ikke lyst til å sitte hjemme å gå glipp av alt morsomt! For min del funker det ikke å bare ikke drikke da jeg er den som har vært mest glad i å feste :p

Har du andre barn? Unnskyldning kan være at du må stå opp tidlig med barna.
Kurs med jobben dagen etterpå
Noe medisinsk: inngrep, operasjon, dårlige lever-verdier og du har fått alkohol-nekt til legen får svar på prøvene...?

Skjønner at dette er vanskelig, sliter med det selv, for ALLE våre venner og familie mistenker at vi har tredje barnet på gang - de blir IKKE overrasket for å si det sånn!:cool:

Jeg har spart på en hvitvinsflaske, og heller alkoholfri vin over i den ☺ Fungerer bare når man har med vinen selv da. Ellers har jeg sagt ifra på restauranter osv at jeg må ha alkoholfri øl (selv om jeg ved bordet bare bestiller vanlig) .

Ikke si du går på antibiotika! Da blir du garantert avslørt ;) Hvis det er medbrakt drikke er saken enkel, da bytter jeg flaske. Lurte hele vennegjengen trill rundt forrige gang, vi var på hyttetur og drakk masse vin (jeg drakk eplecider fra vinflaske) :P Ellers er det vanskelig å på en diskret måte få fått på alkoholfritt (etter min erfaring), selv på restaurant. Så jeg sier enten jeg skal kjøre fordi jeg har tidlig morgen med poden neste morgen, eller så sier jeg (dessverre) at jeg ikke kan komme. Hvis ikke jeg faktisk er langt nok på vei til at det ikke gjøre noe om de finner ut på det tidspunktet :)

Mine avtaler for julebord ol. er etter 12 uker, da jeg blir 12 uker 30. November. Så jeg velger å la det stå til - ingen krise om de finner det ut da :D

Enig i å fylle over en vinflaske (med skrukork) med alkofri vin;) ingen mistenker noen verdens ting! Antibiotika spøken er litt oppbrukt ,da tror jeg Folk skjønner med en gang :)

Dersom det er medbrakt er det enklest å finne løsninger synes jeg. Jeg ville ikke skyldt på antibiotika da venninna mi ble avslørt på den måten. Hvit måned er heller ikke typisk meg.

Jeg var i et 30 års lag i helgen og fylte en rødvinsflaske med kork opp med solbærsaft (overraskende lik farge). Jeg orket ikke alkoholfri rødvin ettersom jeg synes de jeg har smakt smaker pyton og jeg har vært en del kvalm:)

Bare si dere prøver å du ikke vil drikke i tilfelle den sitter nå :) det funka for meg for et par uker siden, er jo nesten sant og:p

Si du går på antibiotika og orker ikke drikke pga det ;-)

Det er en veldig oppbrukt unnskyldning her så det trur jeg blir gjennomskuet veldig fort!

Bare si dere prøver å du ikke vil drikke i tilfelle den sitter nå :) det funka for meg for et par uker siden, er jo nesten sant og:p

Har ikke lyst til å fortelle at vi prøver eller tenker på å få barn :D blir veldig morsomt å overraske når de ikke aner noen ting :)

Tror nok det blir vinflaske med alkoholfritt på :D eventuelt noe annen drikke med vann på imsdalflaske som sprit :D

Bare vær forsiktig med hva slags farge "vinen" din har ;) Jeg kjøpte en alkoholfri rødvin på vinmonopolet (Natureo eller noe sånt), og den hadde en skikkelig knall rødfarge. Ble nesten (?) avslørt på det.

Vi skal ha Halloween fest på fredag da det er en tradisjon hos oss :P
Jeg tenkte å bare gå rundt med en ciderboks follt me vann :)

ciderboksen var ikke dum. skal selv ha halloween fest hos oss i helga så da blir det elpecider på ei vinflaske jeg har spart, pluss jeg lager yelloshots der noen er alkoholfrie :) synes det er vanskeligere å holde det hemmelig i settinger der ikke andre drikker. når de drikker er de som oftes veldig opptatt med sitt så lenge jeg har et glass med noe oppi. hadde med en alkohofri hvitvin på fest sist helg og ingen la merke til noen:D

Jeg klarte meg 2 kvelder på rad, var på kickoff med jobben. Enkelte trodde jeg hadde drukket mye. Men jeg hadde en venninne der som visste om at jeg var gravid. Vi bytta vinglass, så gikk alltid rundt med vinglasset (fult, tomt og halvfult), skåla og lata som jeg drakk.. så ble det også servert drinker der, så bestillte mange drinker (uten alkohol!) funka meget bra! Gleder meg til å fortelle alle at jeg var klin edru. Jeg mingla mye og snakka med alle på festen. Alle er så opptatt med seg selv, så var ingen som la merke til noe.. Frokosten dagen etter så var jeg faktisk kvalm, så kunne bare spille på at jeg var fyllesyk! Hadde det kjempe gøy!

Jeg klarte meg 2 kvelder på rad, var på kickoff med jobben. Enkelte trodde jeg hadde drukket mye. Men jeg hadde en venninne der som visste om at jeg var gravid. Vi bytta vinglass, så gikk alltid rundt med vinglasset (fult, tomt og halvfult), skåla og lata som jeg drakk.. så ble det også servert drinker der, så bestillte mange drinker (uten alkohol!) funka meget bra! Gleder meg til å fortelle alle at jeg var klin edru. Jeg mingla mye og snakka med alle på festen. Alle er så opptatt med seg selv, så var ingen som la merke til noe.. Frokosten dagen etter så var jeg faktisk kvalm, så kunne bare spille på at jeg var fyllesyk! Hadde det kjempe gøy!
Det der viser hvor mye folk tenker på seg selv på fest :P Det er bare vi gravide som tenker SÅ mye på at alle kommer til å merke det. Egentlig går det som regel helt fint, som det gjorde for deg.

Det der viser hvor mye folk tenker på seg selv på fest :p Det er bare vi gravide som tenker SÅ mye på at alle kommer til å merke det. Egentlig går det som regel helt fint, som det gjorde for deg.
Jeg var veldig bekymra i forkant fordi jeg har en venninne som også var der og hun er veeeldig glad i å drikke og det er jo jeg også når jeg er med henne, men det gikk supert! Så ikke stress for mye med det :) ha et glass i hånda! Jeg drakk også mye vann under middagen, og det er det mange andre som også gjør pga vin ;)

Back
Topp