Maltextrakt

Shadow

Juni12s aktive
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Dere som bruker og har brukt det, hvor mye tar dere i flaskene?

Har ikke nok melk så lillegutt får mme noe som har gjort at avføringen er litt hard og det går litt tregt, ikke noe koselig når han kun er to uker gammel.

Brukte det på snuppa også men man glemmer mye på over 4 år, brukte ca halv teskje i flaska istad og merker at han begynner å ha noe effekt, men burde han få mer idag eller vente til imorgen?

En liten dæsj her og. En halv til en hel teskje ved behov. :)
Ville ha venta og sett om det hjalp før han fikk mer.

Dere som bruker og har brukt det, hvor mye tar dere i flaskene?

Har ikke nok melk så lillegutt får mme noe som har gjort at avføringen er litt hard og det går litt tregt, ikke noe koselig når han kun er to uker gammel.

Brukte det på snuppa også men man glemmer mye på over 4 år, brukte ca halv teskje i flaska istad og merker at han begynner å ha noe effekt, men burde han få mer idag eller vente til imorgen?
Vi prøvde oss frem med vår. Trengte bare en dæsj når hun bare fikk litt mme og mest mm på flaske. Men når det ble full mme, måtte vi ha en "sprut" av malteflasken i hver flaske. Glemte vi det i en eller to ila dagen, måtte vi ta ekstra på nattflasken slik at hun fikk "tømt" skikkelig iløpet av morgenkvisten.

Ca en halv t-skje :) blingsa bare litt å smalt oppi en dæsj. Men de gangene jeg fikk tak på glass brukte jeg en halv t-skje.

Takk, da prøver jeg det noen dager før jeg eventuelt trapper ned eller øker til ca en ts :)

De skal ikke ha det før 4 mnd. Inneholder mye gluten og mye sukker. Gluten skal ikke innføres før tidligst 4 mnd. Hadde selv vært veldig forsiktig med det!

Hva er alternativet om de har problemer med å bæsje?
Helsesøster og leger anbefalte oss å bruke maltekstrakt da frøkna var 2 uker. Hører heller på leger og helsesøster :) Fikk jo fart på magen etter 2 dager og vi trengte ikke bruke det noe mer. Det er ikke skadelig.

Min hs sa at det er bedre å gi en stor dose pr dag istede for å gi kontinuerlig i hver bidige flaske. For å virkelig få ut bæsjen. Mener å ha lest og hørt Max grensen på malt er 1 1/2-2ts pr dag.
Det inneholder div ting som nevnt over ja. Noen velger da heller å gi en liten dose laktulose istede.
Kan være bedre å heller bytte mme merke. Nan f.eks er litt kjent for å gi magetrøbbel fremfor hipp. Men assa dette er små babyer og det tar tid å få tarmene ordentlig opp å gå. Så ta tiden også til hjelp. Malt løser ikke alt. Tarmene må selv modnes.

Helsedirektoratet sier man bør fullamme til 6 mnd, og 4 mnd hvis mme. Da skal melk være det eneste de får frem til 4 mnd. De skal ikke ha noe form for glutenholdig mat før dette fordi tarmene er umodne og er ikke klar til å ta det i mot. Sukker ville jeg uansett ikke gitt min baby hver dag. Inneholder store mengder raske karbohydrater som får blodsukkeret til å stige rett opp!

Helsesøster og leger anbefalte oss å bruke maltekstrakt da frøkna var 2 uker. Hører heller på leger og helsesøster :) Fikk jo fart på magen etter 2 dager og vi trengte ikke bruke det noe mer. Det er ikke skadelig.
Det ble anbefalt her også

Back
Topp