80 eller 100% permisjon?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Hva skal dere ha? Jeg tenker 80%.
Sist hadde jeg 100%, da var permisjonen over da hun var 7,5 måneder! Det var altfor kort.
Nå fikk jeg ikke jobb etter perm, så da gikk jeg på dagpenger til hun var 19 måneder.
Hun startet i barnehagen da hun var 17 måneder, med veldig lang og rolig innkjøring.
Jeg kjedet meg ikke et sekund.
Men det var jo så klart kjipt å være arbeidsledig med den usikkerheten det førte med seg.
 
80% :) Hadde det sist og skal helt klart ha det nå også. 10 uker mer med bebis trumfer alt ❤
 
Er i 80% permisjon frem til slutten av mars. Skal derfor ha 100% neste gang (med juni-babyen), slik at jeg får samme inntekt som nå :)
 
Har ikke tenkt så mye på det enda. Men tenke 100% og heller noen uker ulønnet permisjon + ferie slik at det går opp fram til barnehagestart i august.
 
Valgte 80% sist :)
Usikker på hvordan vi løser det økonomiske, vil ha lengst mulig permisjon, men ser mange tar ut 100% og deretter ulønnet en stund til. Vi får se etter vi har delt nyheten med arbeidsgiverne, både jeg og samboer blir muligens flyttet til nytt arbeidssted høsten 2017, så det må vurderes med :)
 
Jeg har hvertfall ønske om å vente med barnehage til januar 2019. Vurderer også å ha (da) 3-åringen hjemme samtidig som jeg er i permisjon.
Hun skal uansett bytte barnehage, og har vært lite i barnehagen generelt.
Men det kommer så klart ann på hva jeg orker. Tenker jeg sparer mye på å ikke ha henne i barnehage.
Og så har jeg jobbet i barnehage selv, så føler meg like god pedagog som de i barnehagen.
Sosialisering er mulig på andre arenaer enn barnehagen.
 
Vet ikke helt.. mannen mista nettopp jobben så får ta det litt ettersom han forhåpentligvis får en ny :)
 
En taper jo penger på å velge 80%. Da er det bedre å ta 100% og heller ta litt ulønnet permisjon. Mange arbeidsgivere fordeler også 80% over litt lenger tid til tross for valgte 100% om dette er ønskelig.
Jeg skal ha 100%, men vurderer om jeg skal ta litt ulønnet også denne gang, får se... :)
 
Har ikke tenkt på dette har en samboer som er student fram til mai neste år og ikke vil ha permisjon da han begynner i jobb da, men må se litt på det da jeg også har en jobb som krever kunder og oppbygging av kundekrets. Men vi må snakke om det og høre med nav evt om han har krav på foreldrepenger i det hele tatt :)
 
Kommer til å velge 100%. Hadde det sist og syns det var trygt å ha samme inntekt. Koste meg selvfølgelig i permisjon, men syns det var helt fantastisk å være tilbake på jobb :D
 
Er litt usikker, taper man penger på å gå 80%?
Synes det er så tidlig å begynne å jobbe etter 7,5 mnd.. :oops:
Må regne på det å se hva som lønner seg denne gangen, vil jo være lengst mulig hjemme samtidig ha mest mulig lønn.:)
Sist hadde vi 80%, fra april og måtte ta 5 uker ferie hver for oss i tillegg til to uker ulønnet for å få det til å gå opp til bhg start i august.
Men jeg synes det var godt han ikke var så liten når han begynte! :)
 
Skal ha 100% Det lønner seg mest, også tar jeg ulønnet permisjon etterpå slik at jeg får være hjemme minst like lenge som om jeg hadde valgt 80% :)
 
Jeg hadde 80 sist, men kommer til å velge 100 nå. Selv om jeg kommer til å tape på det :)
 
En taper jo penger på å velge 80%. Da er det bedre å ta 100% og heller ta litt ulønnet permisjon. Mange arbeidsgivere fordeler også 80% over litt lenger tid til tross for valgte 100% om dette er ønskelig.
Jeg skal ha 100%, men vurderer om jeg skal ta litt ulønnet også denne gang, får se... :)
Man taper ikke så veldig mye. Eller, det kommer ann på hvor mye man tjener. Tjener man dårlig så er det ikke snakk om så mange tusen.
Tjener begge foreldre max (6G er det vel) så taper man rundt 18000.
vi er langt unna 6G
 
Back
Topp