Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hun får fortsatt noe mm men 95% av kosten hennes er mme. Når vi gikk over til mme så ble hun fryktelig hard magen, men dette regulerte seg selv etter noen dagerNoen som har slutter å amme, og gått over til morsmelkerstatning som vil dele erfaringer?
Hvordan gjorde dere det?
Hvordan reagerte babyen?
Andre tips?
Takk for tilbakemeldingHun får fortsatt noe mm men 95% av kosten hennes er mme. Når vi gikk over til mme så ble hun fryktelig hard magen, men dette regulerte seg selv etter noen dagernå gir jeg fortsatt noe pupp men jeg opplevde det som en enorm lettelse! Det er så enkelt å få henne til å sovne når vi har flaske, det er bare legge i senga si og legge flaska i munnen så må jeg kanskje stå der i 2min innen hun har sovnet
![]()
Hun får fortsatt noe mm men 95% av kosten hennes er mme. Når vi gikk over til mme så ble hun fryktelig hard magen, men dette regulerte seg selv etter noen dagernå gir jeg fortsatt noe pupp men jeg opplevde det som en enorm lettelse! Det er så enkelt å få henne til å sovne når vi har flaske, det er bare legge i senga si og legge flaska i munnen så må jeg kanskje stå der i 2min innen hun har sovnet
![]()
Nei, dette gikk til av seg selvGir du malt for magen?
Fikk aldri til å amme, men pumpet de første fire ukene og ga på flaske. Men dette slet meg ut så måtte slutte med det for at vi rett og slett skulle ha tid til at jeg koste meg. Ble for tidkrevende.Noen som har slutter å amme, og gått over til morsmelkerstatning som vil dele erfaringer?
Hvordan gjorde dere det?
Hvordan reagerte babyen?
Andre tips?
Fikk aldri til å amme, men pumpet de første fire ukene og ga på flaske. Men dette slet meg ut så måtte slutte med det for at vi rett og slett skulle ha tid til at jeg koste meg. Ble for tidkrevende.
I begynnelsen sa blandet jeg mme og mm så han fikk litt av begge deler, sikkert gradvis over en uke til han bare fikk mme. Så lenge han fikk litt mm gikk det bra med magen, men måtte begynne med malt når det bare ble erstatning.
Lille er hvertfall fornøyd nå, og jeg har det mye bedre. Vi får begge sove mye mer på natten![]()
Det som hjalp meg og bli "kvitt" melka var og slutte/redusere pumping på natt, da ble det fort mindreTakk for tilbakemelding
Jeg har reynauds fenomen og takler ikke amme lengre. Er så smertefullt!
Tenkte ta det over en ukes tilvenning, både for puppene mine sin del og lille sin del. Kjøpt malt itilfelle![]()
Det som hjalp meg og bli "kvitt" melka var og slutte/redusere pumping på natt, da ble det fort mindre![]()
Han er 2mnd i morgen og spiser 150ml(blir ca 170ml ferdigblandet) 5-6 ganger om dagen. Da er det som regel 10-15ml igjen i flaskene. Følger bare det som pakka som veiledning, men tvinger ikke i han og gir han mer om han viser tegn til sult. Så varierer jo litt den mengdenHvor gammel er din? Kan jeg spørre hvor mye h*n spiser ? Hver ofte?
Skjønner min på 2,5 mnd skal ha ca 150 ml x 5.. ?
OK. Jeg får bare prøve meg litt frem ang tidspunktene. Nå fikk hun kl halv åtte, 150 + litt morsmelkHan er 2mnd i morgen og spiser 150ml(blir ca 170ml ferdigblandet) 5-6 ganger om dagen. Da er det som regel 10-15ml igjen i flaskene. Følger bare det som pakka som veiledning, men tvinger ikke i han og gir han mer om han viser tegn til sult. Så varierer jo litt den mengden![]()
Ja, han her spiser ca 06, 9-10, 12-13, 15-16,19-20 og 23. Og hvis han som idag sover en lang lur på dagtid så forskyver det seg og det blir et måltid mindre på dagen gjerne. Idag har han spist 7-11-16-19 også blir det et måltid til før vi legger ossOK. Jeg får bare prøve meg litt frem ang tidspunktene. Nå fikk hun kl halv åtte, 150 + litt morsmelk![]()
Okei. Tusen takk for tilbakemelding. Så du gir på en måte litt på tid, enn at han sier ifra at han er sulten?Ja, han her spiser ca 06, 9-10, 12-13, 15-16,19-20 og 23. Og hvis han som idag sover en lang lur på dagtid så forskyver det seg og det blir et måltid mindre på dagen gjerne. Idag har han spist 7-11-16-19 også blir det et måltid til før vi legger osshan har akkurat sovnet nå og sover egentlig godt, men jeg vekker han når vi skal legge oss og gir han et måltid for få han til og sove lenge om natten, hvis ikke våkner han fort kl 3.
Det har blitt en litt rutine på det, så dagene er ganske like. Men i begynnelsen tok vi utgangspunkt i ca tre timer mellom, og sov han så vekte vi han ikke. Og da har det lissom bare endt sånn som nåOkei. Tusen takk for tilbakemelding. Så du gir på en måte litt på tid, enn at han sier ifra at han er sulten?![]()
Tusen takkDet har blitt en litt rutine på det, så dagene er ganske like. Men i begynnelsen tok vi utgangspunkt i ca tre timer mellom, og sov han så vekte vi han ikke. Og da har det lissom bare endt sånn som nåjeg følger litt med på klokka, men han sier tydelig ifra hvis han er våken
![]()
Lykke til, håper lille reagerer like lite på mme som her![]()