Når er reprisen?Hender jeg ser på reprisen. Men nå ble jeg ganske nysgjerrig så får nok se på det denne gangen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når er reprisen?Hender jeg ser på reprisen. Men nå ble jeg ganske nysgjerrig så får nok se på det denne gangen.
Torsdager 22.30Når er reprisen?![]()
Jeg og samboer (barnefar til vår sønn), gir deg en stor tommel opp for dette innlegget.Jeg mener ikke att hun ikke ønsker barnet med det samme er feil. Jeg mener han har likemye lov å være livredd som mammaen. Det er da hans baby også. Og han er nok livredd. Hvordan man reagerer og ter seg når man kommer opp i en skrekk situasjon er det ingen som vet før man står i situasjonen. Så når eller dersom du skal i fødsel en gang, så vet du 100% sikkert hvordan du eller partneren sin vil reagere dersom situasjonen blir så skremmende som dette? Da må jeg jaggu si dere har rn enorm kropp og sins kontroll.
Han har like lite kontroll på situasjonen som mor. Og han har da for Gudsskyld ventet på dette øyeblikket like lenge som mammaen. Og han har da følelser også. Han har da vel all rett til å være livredd. Dette var hans måte å reagere på. Han er da livredd han også. Og depresjon kan faktisk ramme menn like mye som kvinner. Ja hun har gått gravid og ja hun har født. Men alle er da født med følelser i alle spekter, både glede og redsel.
Datteren min holdt på å dø under fødselen. Jeg ville ikke ha henne i det hele tatt inntil meg, og syns hun var ekkel. Hun var et DET som jeg ikke ville knytte til meg, en klump av noe materie som jeg ikke ville forholde meg til. Faren fikk henne på brystet mens jeg snudde meg vekk. Fødselslegen og jordmødrene fortalte meg i ettertid at min reaksjon var normal. Mannen min hadde skammet seg over meg, og tatt det opp selv med helsepersonell på et annet rom. Vet du.. når man føder noe som holder på å dø, snakker man ikke lenger om en tøff eller dramatisk fødsel. Det er en livskrise på lik linje som et traume. Heldigvis vet de på føden dette.HAHA, jeg må faktisk le.
Du leser helt klart ikke hva jeg skriver og har laget deg opp en mening som er langt fra virkelighetsnær.
La meg oppklare
1. Jeg forteller deg at jeg har ingen magiske fødsler. Jeg ville heller ikke holde mitt første barn umiddelbart.
Jeg sa i fra til jordmor på en pen måte at jeg ikke ønsket dette før fødslen ble intens. Det blir respektert.
2. Jeg har to barn og min andre fødsel var veldig dramatisk for meg.
Jeg vet av erfaring hvordan barn kan se ut når de kommer til verden.
Og jeg er helt med på at alle reagerer forskjellig.
Men når man begynner med æsj og snakker om et nyfødt lite liv som "det" så er det langt fra hyggelig sagt, det er faktisk slemt. Stakkar lille gutten som ligger der og ikke får puste.
Så for å bruke dine ord. Hun snakket om barnet som om han ikke betød noe som helst. Det er jo nettopp derfor pappaen ber henne hysje og ikke si sånn.(ikke ti stille som du sier).
Så sånn du sier det er det helt okey at moren snakker nedlatende om sønnen som ligger å kjemper for livet, mens det ikke er greit at faren til barnet ber sin parter om å ikke si sånn fordi han vet hun ikke mener det? Det synes ikke jeg er greit. Barnet fortjener like mye respekt.
Og som jeg påpekte tidligere oversettelsen er dårlig. Det vet jeg fordi en av mine beste venner er Rumensk og jeg spurte en hva som ble sagt.
Datteren min holdt på å dø under fødselen. Jeg ville ikke ha henne i det hele tatt inntil meg, og syns hun var ekkel. Hun var et DET som jeg ikke ville knytte til meg, en klump av noe materie som jeg ikke ville forholde meg til. Faren fikk henne på brystet mens jeg snudde meg vekk. Fødselslegen og jordmødrene fortalte meg i ettertid at min reaksjon var normal. Mannen min hadde skammet seg over meg, og tatt det opp selv med helsepersonell på et annet rom. Vet du.. når man føder noe som holder på å dø, snakker man ikke lenger om en tøff eller dramatisk fødsel. Det er en livskrise på lik linje som et traume. Heldigvis vet de på føden dette.
Jeg reagerer forsåvidt ikke på far her heller. Han har sett på det fra utsiden, fått med seg alt. Klart han også føler ting. Men hans følelser er ikke mer riktige enn konas!
Du sier det veldig bra her og jeg er helt enig. Det er et traume. Mors reaksjon her er helt normal, og det er ikke det jeg reagerer på. Som du sikkert leste ville ikke jeg heller holde mitt første barn og det fantes ingen feil på henne. Jeg bare klarte ikke, jeg måtte summe meg litt.
Og helt riktig, hans følelser er ikke viktigere enn konas.
Det jeg reagerte på var at mange går så hardt ut mot far uten å vite hva som ble sagt eller evner å sette seg inn i hva han kanskje tenker.
Du skriver litt mot deg selv, i ett innlegg over sier du at det er direkte slemt av mor å reagere slik.
Og nå er det normalt?
Om du leser svarene her så skriver vi som reagerer på far at om oversettelsen er riktig så er dette ikke greit å si til en kvinne som omtrent ikke er ferdig med sin siste ri. Vi alle tar forbehold om at det er oversatt feilMen respekt for partneren sin skal man ha selv om man er redd mener jeg. Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet slik av partneren min selv om han var redd og jeg vet at min mann hadde heller ikke syntes det var greit at jeg snakket slik til han.
Reagerte mest på han pappaen som satt og strauk og strauk på puppen til dama mens hun ligger og trykker
Haha jeg og. Så irriterende. *ler*Reagerte mest på han pappaen som satt og strauk og strauk på puppen til dama mens hun ligger og trykker