Influensavaksinen

Philae

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg ser at influensavaksinen er anbefalt for de som er gravide etter 12. uke. Har noen av dere pratet med legen om å få denne?
Her hos meg gis vaksinen i begynnelsen av november, og da er jo jeg bare 8 uker på vei. Men samtidig kommer jeg jo til å være over 12 uker på vei mesteparten av "influensasesongen", så.... Jeg vet ikke om det er meningen at jeg burde ta den eller ikke. Det er jo en del ekstra komplikasjoner man kan få som gravid med influensa, og jeg vil jo gjerne dekke meg.

Litt usikker... jeg skal høre hva legen tenker når jeg skal dit i midten av november.

Influensasesongen begynner vel i desember og evt i januar, så vi er nok innafor i november :)
Tar ca 2 uker fra man tar den, til den fungerer optimalt :)

Det har jeg faktisk ikke tenkt på engang. Men tror ikke jeg kommer til å ta noen vaksiner i utganspunktet .

Har ikke tenkt på det i det hele tatt, men skal ta det opp med JM på første kontroll 26.november:)

Jeg tok den sist.. og tror jeg vil ta den nå også. Skal høre med jordmor neste uke..

jeg får denne vaksinen på jobb hvis jeg ønsker det. Skal høre hva legen anbefaler før jeg eventuelt tar den. Jeg tok den ikke sist svangerskap, men da tenkte jeg ikke på det i det heletatt :o

Er normalt for vaksiner, men har ikke tenkt å ta den nå.

Jeg er litt "redd" sånne influensa-vaksiner pga folk med dårlig erfaring, men jeg hører på legen og hva han mener er best :P

Back
Topp