Bilstolpose vs dress og pledd

LiteFrø

Elsker forumet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Ble så i tvil om jeg skulle kjøpe en brukt bilstolpose eller om det er bedre å bruke vinterbekledning og pledd på babyen?
Erfaringene er sikkert delte blant dere, men tenker jo at det må være enklere å ha den nyfødte i en sånn deilig pose, eller funker det bedre med mer klær og heller regulere temperatur med et teppe?

Syntes det var veldig kjekt med bilstolpose til storesøster så skal bruke det denne gangen også :) Bilen kan bli ganske varm og da kan du åpne posen og babyen har da lettere klær på seg. Kan være tungvint å kle av barnet vinterbekledning når det blir satt i bilen? Men det er jo mine tanker rundt det.

Bilstolposene er veldig praktisk :)

Og en skal jo ikke ha på tykke dresser og jakker i bilstolene heller med tanke på sikkerheten om en skulle være uheldig å havne i en krasj.

Vi hadde ikke vinterpose med hun første, og det er sant at det at det kan være mer tungvint med teppe og klær. Så denne gangen har vi valgt å gå for pose. Tror det er enkelst valg. Som de andre her sier, så er det enklere å bare åpne posen når det blir varmt i bilen etterhvert som man kjører.

Vi skal ha bilstolpose etter å hørt med svigerinner om hva de menten var best.

Bilstolposene er veldig praktisk :)

Og en skal jo ikke ha på tykke dresser og jakker i bilstolene heller med tanke på sikkerheten om en skulle være uheldig å havne i en krasj.
Men hvordan er en bilstolpose bedre i forhold til sikkerheten? Kjenner jeg ikke er helt inne på dette, så takker veldig for tips :)

Vi hadde ikke vinterpose med hun første, og det er sant at det at det kan være mer tungvint med teppe og klær. Så denne gangen har vi valgt å gå for pose. Tror det er enkelst valg. Som de andre her sier, så er det enklere å bare åpne posen når det blir varmt i bilen etterhvert som man kjører.
Ja, var jo dette jeg tenkte på. Ser for meg det må være enklere med en pose og lette klær inni :)

Men hvordan er en bilstolpose bedre i forhold til sikkerheten? Kjenner jeg ikke er helt inne på dette, så takker veldig for tips :)

Selene festes på innsiden av posen så selen ligger godt inntil kroppen, mens på en dress vil det bli et lag mellom baby og sele.

Hadde ikke til første som er født i juli, men vi har kjøpt nå.

Selene festes på innsiden av posen så selen ligger godt inntil kroppen, mens på en dress vil det bli et lag mellom baby og sele.

Hadde ikke til første som er født i juli, men vi har kjøpt nå.
Å, skjønner, takk :)
Ja, er jo en hel del kaldere nå enn på sommeren ;)

Liker godt bilstolposene! De er så tjukke og gode så man trenger ikke kle baby så mye under - og det er veldig praktisk!

Ble så i tvil om jeg skulle kjøpe en brukt bilstolpose eller om det er bedre å bruke vinterbekledning og pledd på babyen?
Erfaringene er sikkert delte blant dere, men tenker jo at det må være enklere å ha den nyfødte i en sånn deilig pose, eller funker det bedre med mer klær og heller regulere temperatur med et teppe?

Er foresten salg på babybanden, siste dag idag! de har dunbilstol pose på salg, og gratis frakt :)

jeg har akkurat kjøpt en brukt voksi bilstolpose. Var litt usikker, men tror det vil bli mye enklere enn å kle på det lille knøttet mer klær enn nødvendig. I tillegg skal jo de ikke ha så mange lag på seg i bilstolen under selene :)

Pose er tryggere og mer praktisk enn vinterklær.
Vinterklær i bilstol er ikke å anbefale. Selene vil ikke kunne strammes nok og da er babyen dårligere sikret ved evt kollisjon.

Vi brukte ikke vinterklær men ullundertøy og strikkaklær og pledd/dyne over selene. Det fungerte helt fint. Men hun er født i slutten av februar, så det var jo ikke så lang tid med vi ter heller. Denne gangen får vi låne en bilstolpose fra ei venninne.

Nå blir dette våres første barn hvor vi kommer til å ha tilgang til bil og bruke dette så vi har kjøpt voksi move bilstolposer og skal ha i bilsetene:-) Gleder meg:-)

Syns det var det beste utstyrskjøpet jeg gjorde sist gang, hadde desemberbaby.

Back
Topp