Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Fikk en idé nå, så må bare høre om noen har peiling på om dette går an. Lærere har jo kortere ferie (4uker og 1 dag?) enn vanlig på 5 uker, resten er jo avspasering som man mister når man er i permisjon. Men så slo det meg nå, kan jeg sette permen på pause mens det er sommerferie i skoleruta, slik at vi lever på feriepenger og skattepengene jeg får da, og så fullføre permen fra skolestart? På den måten får jeg jo forlenget permen og tatt ulønnet perm uten å være borte fra jobb, og vi har jo penger til å leve av om sommerennoen som har gjort det slik eller har kjennskap til reglene, kan man pause permen sånn kombinert med at man tar ut ferien?
Usikker, men det høres jo ypperlig ut dersom det er muligLurer på om det kun er den lovbestemte ferien (4 uker +1 dag) som kan overføres eller pauses. Jeg er IKKE sikker. Har du sjekket her? :
https://www.utdanningsforbundet.no/mob/Artikkel/?FetchID=101953
Nei, du har kunn lov å ta ut 4uker og 1 dag ferie i permen, jeg prøvde meg men fikk nei![]()
Men det andre blir jo ikke ferie, mer som ulønnet perm. Ikke lov altså?veldig kjipt, og dessuten upraktisk da, for hvis jeg ønsker å ta ulønnet perm utenom må jo det inn en vikar og greier.
Skal da ikke være noe problem å ha ferie i permisjon.
Har et vennepar hvor begge er lærere da. På sommeren var det på en måte ingen av de som hadde perm, far tok da sin fedrekvote da skoleruta begynte fra høsten av.
Ja. Hvis jeg ikke misforsto deg så kan du ta ferie i permen. Jeg gjorde det med eldste, tok fire uker på sommeren uten foreldrepenger så varte permen fire uker lenger![]()
Man kan fint sette på pause mens man har ferie, men dere er ikke noe unntakstilfelle med 4+1. Er vel kun de med tariffavtale som har dette
Det er kun 4+1 som er lovpålagt, og ingen har krav på 5 uker ferie under permisjon.
Men det er vel fullt mulig å utsette fellesperioden slik jeg har forstått, så skjønner ikke at det skal være noe problem så lenge dere klarer dere økonomisk. Blir vel ikke så mye annerledes enn om man tar ulønnet permisjon i etterkant.
Slik jeg forsto det så kan permen kunn utsettes 4uker og 1 dagjeg søkte om "ferie" hele lærerferien jeg... men ble avslag. Ringte å spurte og det ble fortsatt nei. Rart i og med at fedrekvoten kan utsettes og graderes slik man selv ønsker.
Men kan det være at det ble feil fordi du søkte om "ferie" i 7 uker, og ikke ferie + ulønnet perm?
Det er ikke noe som heter ulønnet perm i søknaden til navihvertfall ikke den på nett
Viktigste er at man vet hva man selv harEr ikke så bevandret i arbeidslivet enn jeg har mer vett på det enn at jeg har fått meg med meg hvor lang vår ferie er, i alle fallgreia her er jo å sette på permen pause etter at jeg har hatt ferie da, men som du sier, bør jo ikke være så vanskelig når man kan ta ulønnet perm i etterkant, og man har jo lov til å ta gradert og i det hele tatt.
Det er jobben som bestemmer om du får lov til å ha ulønnet perm.
Snakk med NAV om gradert permisjon/tidskonto, og ferie i permisjonen.
De vet hva du kan gjøre og ikke gjøre.![]()
Viktigste er at man vet hva man selv har
Men det ser faktisk ut som man ikke kan utsette det uten videre, så da må man vel spare de pengene til etter permisjonen istedet da. For man han vel faktisk krav på opå til 1 år ulønnet etter foreldrepengeperioden og?
Her stod det ihvertfall litt, mem ville ringt og spurt dem
https://www.nav.no/fleksibeltuttak#chapter-1
har ikke sett på selve søknaden enda.Men skal prøve å spørre direkte til nav, får terminbekreftelse fra jordmor på mandag, så kommer vel til å jobbe med selve søknaden i neste uke.
![]()