Kalde tider

Missygirl

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Lurer på hva dere bruker?
I vogna, lammeskinn / saueskinn?
Dunpose eller skinnpose?
Min gamle skinnpose gikk i oppløsning når mamma vaska den og håpa å bruke den, men nå skal det sies at den var 60 år gammel :P veldig synd!

Og hva gjør dere i nakken når dere er ute/bærer. Har dere skjerf lignende eller sånne luer som er hele med hals? :)
Lurte på sånn hel kivat lue, ser så gode ut men koster jaggu bra :P

Skal dere kjøpe sånn hel vinterdress? Eller bare jakker når de er så små? Kikka på mini a ture jakkene. Kjøpte en brukt på face i 74, men den var jo gigantisk så må finne ny.

Her er det allerede nede i 0 grader så må få kjøpt inn fort..

Tynn ull og fleece eller bomull + hjemmestrikka ulldress i vinterdunpose i vogna:) på de kaldeste dagene så har vi hjemmestrikka ulldress over tynn ull og fleecen:) har også lammeskinn i vognposen. Evt et ullteppe skulle det bli skikkelig kaldt.

Når vi bærer har vi en veldig god ull hals fra joha, eller sånn lue med hals i ull fra stormberg:)
Har da også Stones på beina:)

Kommer ikke til å kjøpe jakke til lille i år da vi ikke kommer til å være mye ute, utenom vogn hvor ho ligger i pose. Eller inn og ut av bil bare:) men har arva en parkdress hvis det skulle være behov for å være litt ute:)

Har kjøpt tynn ull og tykk merino ull bukse, lue og jakke som vi kommer til å bruke i dun vognpose :) kommer ikke til å koste på noe mer enn det. Kjøper ikke jakke eller vinterdress :) har hals som jeg tenkte vi kunne bruke fra la mote :) kjøpte for 20 kr delen på kiwi :) også kjøpt votter :) bruker ikke sko men ullsokker tenker jeg :)

Har Voksi city dunpose i vogna, med lammeskinn nedi. Hittil har det holdt med bare vanlige klær og posen. Men når det blir enda kaldere blir det tykkere ull utenpå ullbody og bukse. Og eventuelt ullpledd.Fikk Reimadress til navnefesten i str 80, så den blir forhåpentligvis også brukt i vinter :)
Har to tynne Finlandshetter fra nøstebarn som vi bruker under en annen lue. Har også ullvotter, både tykke og tynne.

Har Easygrow lite i vogna, med dyne i tillegg. Har Voksi Urban også, men den venter jeg med til det blir enda kaldere! På seg har hun tynn ulldress, ullsokker, ullvotter og tynn ullue med hals fra woolland oppå vanlig klær. Har også Kivatlue også og tykkere halslue.
Har også en litt tykkere ulldress, og utedress siden vi er mye ute.

Har fortsatt bare lammeskinn og dyne + tykt vognteppe i vogna, men kler på lille mer nå da, tynn ull over vanlige klær. Men er ikke så kaldt her ennå, og lille er veldig varm av seg. Vurderer å finne frem lammeskinnposen snart da, men tror det blir for varmt ennå.

Ullbody og strømpebukse som oftest. Ligger på lammeskinn i vogna med et flispledd over. Har en lillelam dress for kalde dager, men hittil bare fått bruk for den en gang. Alt for varmt ennå for vognpose.

Voksi urban med lammeskinn oppi. Ull innerst og fleece ytterst på gutten. God merinoullhals og lue i ull fra joha. Skinntøfler av sau på føttene. Tynne ullvotter fra name it :) Han sovner fort i sportsdelen og sover lenge ute, så han fryser ikke :) når det blir enda kaldere så har vi strikka heldrakt i ull og ren ulldress.

Rådyrskinn i vogna + dunpose gjør susen. Lille har på seg vanlige bomullsklær med fleece over, hjelmlue og votter fra nøstebarn.
Skal selvsagt bruke merinoull innerst når det blir litt kaldere.

Er enda 10 plussgrader så har bare en tynn voksipose i vogna. Når det blir kaldere har vi Voksi City dunpose. Legger skinn inni den når sprengkulda kommer.

Har kjøpt Reima vinterdress i 74/80 og Reima vinterjakke til han. Vi er endel ute med eldste på vinteren, spesielt på hytta, så da er dress veldig lunt og godt. Jakke synes jeg er greit å ha når han vil sitte i vognposen om vinteren. :)

I bæresela bruker jeg bærejakke som går opp i nakken på han. Foreløpig har han siklesmekke i ull som fungerer som skjerf, det er varmt nok. Halselue blir nok aktuelt utover vinteren. :) Men kjøper ikke Kivat til baby, den synes jeg er for dyr mtp at han vokser ut av den på et øyeblikk. Blir å kjøpe Reima eller Joha.

Har Reima fotposer og Joha ullfleecevotter, og Nøstebarn ullfleece dress.

Blir mye klær men er greit at baby kan være med der vi er. På hytta forrige helg fikk han prøve huska for første gang, det synes han var sånn passelig gøy. :P Men han hadde ullklær og parkdress på seg og var god og varm. :)

Har prøvd å ta på ulldress fra lillelam 3 ganger nå og alle gangene måtte den av etter en time. Selv med 5 grader ute så er det for varmt med to lag ull et flispledd oppå. Emmaljunga bagen er godt isolert :)

Her har det vore 10-13 grader, nær vindstille og strålande sol dei siste dagane. Har bytta frå saueskinn + dyne til skinnpose, fordi knøttet helst ligg med beina rett i været, så dyna heng og dinglar over kroppen. Har på body og strømpebukse i bomull eller ull og ei tynn finlandshette i ull frå Pierre Robert når han ligg i vogna. Har vore god og varm så langt. Når det blir kaldare blir det eit lag til med tjukkare ull, ev. + strikkateppe inni posen.

I sjal/sele kjem eg til å bruke finlandshette på han, så ikkje det lille han har av hals blir kald... Skal ønske meg bærejakke til jul, tenkte eg.

Trur ikkje vi kjem til å kjøpe jakke eller dress før til neste vinter.

Har prøvd å ta på ulldress fra lillelam 3 ganger nå og alle gangene måtte den av etter en time. Selv med 5 grader ute så er det for varmt med to lag ull et flispledd oppå. Emmaljunga bagen er godt isolert :)
Har du ikke dyne eller pose?

Her er det 5 grader, han har på seg strikkaklær utenpå inneklærne og sover i Voksi vår/høstpose. Har lammeskinn inni posen og idag var han litt kald da jeg tok han inn så skal legge et pledd inni posen i morgen. :P Har også Emmaljunga. ;)

Her var den -2 i dag, så nå ble dynen byttet ut med lammeskinnspose

Har du ikke dyne eller pose?

Her er det 5 grader, han har på seg strikkaklær utenpå inneklærne og sover i Voksi vår/høstpose. Har lammeskinn inni posen og idag var han litt kald da jeg tok han inn så skal legge et pledd inni posen i morgen. :P Har også Emmaljunga. ;)
Vi har bare lammeskinn og flispledd. Ullbody og ullstrømpebukse. Det er veldig mye varmere i vogne enn utenfoe selv om vi ikke dekker til åpningen. Lammeskinnet er stort da så det går oppover langs veggene også.

Idag var det -3 her, så da ble det dunpose og lammeskinn inni. Gikk såvidt å få han nedi bagen. :P

Back
Topp