Bergen/Hordaland

Prøver å få til det :) har problemer med ryggen etter noen brudd etter en bilulykke for noen år siden.. Har født to ganger etter det, og begge gangene har eg blitt kjempe dårlig i ryggen ved fødsel og i flere mndr i ettertid.. Kjenner at eg orker ikkje ryggtrøbbel enda en gang, og har derfor prøvd å få keisersnitt av medisinsk grunn. Føler de er vanskelige, og på time hos kk fikk eg beskjed om at eg måtte vere klar over at eg kunne bli steril osv.. Også kunne de jo gi meg masse smertestillende under fødsel så eg slapp å kjenne noe... Føler meg jo ikkje hørt, for er jo ikkje akurat de timene fødselen varer som er verst.. Problemet er jo at eg ikkje klarer å gå skikkelig i flere mndr etterpå... (har tatt opp til et halvt år før eg er tilbake i normal form) og føler de bare prøver å sno seg unna :-( lurer derfor på om flere har same erfaring med de som meg??

KK er generelt vanskelig på å gi keisersnitt. Man må tenke på at det er ikke bare bare med ett keisersnitt heller så de anbefaler faktisk vanlig fødsel fremfor ks. Du kan jo prøve å få fastlegen din til å sende en anbefaling til de på kk. Eller få en plan i forhold til ryggen og plagene?

KK er generelt vanskelig på å gi keisersnitt. Man må tenke på at det er ikke bare bare med ett keisersnitt heller så de anbefaler faktisk vanlig fødsel fremfor ks. Du kan jo prøve å få fastlegen din til å sende en anbefaling til de på kk. Eller få en plan i forhold til ryggen og plagene?
Hører folk sier det, men alikevell så hører eg om folk som har fått det bare fordi de er redd for å føde.. Og nå har eg jo tross allt vert igjennom 2 fødsler tidligere, og vet ka eg går til.. Har en ekstra ryggvirvel som ligger intill bekkenet i tilleg til at eg fikk 25 prosent varig invaliditet etter bilulykke pga ryggen, så føler jo at eg har stor nok grunn til å få det. Vet at keiersnitt ikkje er en enkel utvei, men for meg er det nok en enklere utvei enn en vanlig fødsel, noe både lege og kiropraktor mener også. Lege har sendt henvisning. Har vert på time hos de også, og venter på svar om en mnd... Men kjenner eg blir oppgitt :-(

Vet du noe om når du får KS?
Ja, fikk der innvilget på Voss, ved å bare lese henvisningen legen hadde sendt... de sa at eg hadde god nok medisinsk (pga skade i ryggen) grunn til å få det innvilget ved bare å lese henvisningen.. trengte ikkje snakke med lege en gang...:-o sååå stor forskjell fra sykehus til sykehus... helt utroligt... så fikk dato 22 desember :-D gleder oss noe syyykt... er bare 53 dager igjen mener eg :-) og er vi heldige får vi komt hjem på julaften ;-) skal inn på kk/haukeland den 8 nov, og få vite om eg får keusersnitt der. men siden eg allerede har fått det innvilget på voss, med enerom, tv på rommet, og der far får vere der hele tiden, i motsetning til haukeland der det er 4-mans rom, og far får bare 2 timer i døgnet med oss, så har vi bestemt at vi går for voss uansett ka haukeland sier :-)

Ja, fikk der innvilget på Voss, ved å bare lese henvisningen legen hadde sendt... de sa at eg hadde god nok medisinsk (pga skade i ryggen) grunn til å få det innvilget ved bare å lese henvisningen.. trengte ikkje snakke med lege en gang...:-o sååå stor forskjell fra sykehus til sykehus... helt utroligt... så fikk dato 22 desember :-D gleder oss noe syyykt... er bare 53 dager igjen mener eg :-) og er vi heldige får vi komt hjem på julaften ;-) skal inn på kk/haukeland den 8 nov, og få vite om eg får keusersnitt der. men siden eg allerede har fått det innvilget på voss, med enerom, tv på rommet, og der far får vere der hele tiden, i motsetning til haukeland der det er 4-mans rom, og far får bare 2 timer i døgnet med oss, så har vi bestemt at vi går for voss uansett ka haukeland sier :-)

Så utrolig kjekt, og så flott at dere får babyen før julaften. En perfekt julegave. :)

Så utrolig kjekt, og så flott at dere får babyen før julaften. En perfekt julegave. :)
Tusen takk, ja, det var utrolig kjekt :-D kan nå nyte resten av tiden uten bekymringer :-D har belaget meg på å måtte vere på sykehuset julaften også, men det går fint når man har fått en sånn fin julegave i år :-)

Tusen takk, ja, det var utrolig kjekt :-D kan nå nyte resten av tiden uten bekymringer :-D har belaget meg på å måtte vere på sykehuset julaften også, men det går fint når man har fått en sånn fin julegave i år :)

Selvsagt, går jo fint det når du har fått babyen, kan fint åpne gaver og spise pinnekjøtt eller lignendes de neste dagene også. :) Det er også gjerne uviktig når man har fått en slik gave. :)

Back
Topp