Grønnsakshage

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det noen her som har grønnsakshage evt har dyrket en del grønnsaker i hagen?
Vil dere dele bilder av hvordan dere har det?

Har ikkje grønnsakshage, men lurer på å lage en til våren av pallekarmer. Evt spikre noen kasser slik at eg kan ha de litt over bakken slik at eg slipper bøye meg så mye.

I sommer har me berre hatt gulrøtter. Blir meir til neste år.
Me har brukt 2 pallekarmer i høgda. :)

Jeg har brukt pallekarmer. I år ble det ingenting pga graviditeten.
Jeg må finne et nytt sted og da vil jeg få mannen til å bygge noe høye bed med mulighet til drivbenk på toppen og sette på bur med netting mot skadedyr.

Dyrker i pallekarmer. Jeg har faktisk glemt å ta bilde av avlingen i år, men her er gulrøttene fra i fjor og en liten en som ble fornøyd med resultatet. :) Det var bedre forhold for dem i den gamle hagen enn den nye, så jeg tror ikke jeg blir å ha gulrøtter neste år, da årets ble bare babygulrøtter. Hadde i år grønnkål, ruccula, spinat, koriander, butternut gresskar, forskjellige typer mynter (i trestamper) jordbær i en gigantisk jordbærpotte med flere "etasjer", gressløs, hvitløk ++ Husker ikke alt i farta merker jeg. De to førstnevnte strøk med pga. innvasjon av kålmøll over hele landet i år, så tror jeg dropper det også til neste år. Fikk også en reddik med en tvilsom fasong. :P

IMG_8687_1024.jpg IMG_8706_1024.jpg thumb_IMG_0870_1024.jpg

Dyrker i pallekarmer. Jeg har faktisk glemt å ta bilde av avlingen i år, men her er gulrøttene fra i fjor og en liten en som ble fornøyd med resultatet. :) Det var bedre forhold for dem i den gamle hagen enn den nye, så jeg tror ikke jeg blir å ha gulrøtter neste år, da årets ble bare babygulrøtter. Hadde i år grønnkål, ruccula, spinat, koriander, butternut gresskar, forskjellige typer mynter (i trestamper) jordbær i en gigantisk jordbærpotte med flere "etasjer", gressløs, hvitløk ++ Husker ikke alt i farta merker jeg. De to førstnevnte strøk med pga. innvasjon av kålmøll over hele landet i år, så tror jeg dropper det også til neste år. Fikk også en reddik med en tvilsom fasong. :P

Vis vedlegget 202350 Vis vedlegget 202351 Vis vedlegget 202352

Så gøy med så mye :) i år har jeg bare hatt tomater og sådd jordbærplanter. Masse tomater så trur ikke det blir like mange tomatplanter til neste år :P

Vi har hatt
Tomater
Gresskar
Chilli
og urter neste år blir det en hel haug med ting:)

Vi har bare brukt paller med pallekarmer rundt, på den måten får man det litt opp i arbeidshøyde, snegler får ikke tak i tingene så lett.
Har brukt det på både jordbær og gulrøtter. :)

Så gøy med så mye :) i år har jeg bare hatt tomater og sådd jordbærplanter. Masse tomater så trur ikke det blir like mange tomatplanter til neste år :p

Har du drivhus? Heldig som kan dyrke tomater! Tror klimaet ved H5 og ved sjøen her kan bli for værhardt for tomater med mindre det er inne i drivhus. Skulle ønske jeg hadde drivhus, men det går dessverre ikke her mtp. tomta, solforhold osv. :grumpy:

Back
Topp