Hikke

prizz94

Betatt av forumet
Alle snakker om å kjenne babyen når den hikker i magen, men hvordan vet man at babyen hikker? Noen som kan beskrive hvordan det kjennes? :P Jeg har kjent ett par ganger noe som kanskje kan være det, men da hikker babyen ganske fort? Og kan se jevn dunk på utsiden av magen samtidig så er ikke noe jeg innbiller meg

Jepp! Akkurat sånn. Rytmisk dunking. Varierer litt i hastighet fra gang til gang :-)

Jeg kjenner det spesielt godt der hodet er nedi bekkenet. At det liksom er nesten spasme aktig :p

Har ennå ikke kjent det. :)

Små, svake, rytmiske dunk :) varer gjerne en stund :) av og til 1 minutt av og til 3-4. God indikasjon på kor hodet er synes eg :D

Små, svake, rytmiske dunk :) varer gjerne en stund :) av og til 1 minutt av og til 3-4. God indikasjon på kor hodet er synes eg :D
Er det hodet som dunker mest? Kan jo stemme :) kjenner det nede ved skambeinet når hun hikker nå. Storesøster kjente jeg det ved ribbeina :)

Er det hodet som dunker mest? Kan jo stemme :) kjenner det nede ved skambeinet når hun hikker nå. Storesøster kjente jeg det ved ribbeina :)
Hos min baby er det hode som dunker mest, nå så tidlig i allefall. Merker god kor føttene sparker vs. boksing når h*n begynner :) også kjennes jo hode annerledes ut fra utsiden av magen :p

Fikk oppleve hikking for første gang i går. Er nå 30+2.

Syns det er litt artig jeg :p og et fint sunnhetstegn :D

Var kjekt ja. Hver gang jeg vanligvis kjenner bevegelse og gubben eller noe slikt vil kjenne så slutter vesla. Men nå var det rytmisk over lengre tid så da kunne andre få kjenne også. :)

H*n hadde hikke i går kveld. Da flirte sambo og sa: viste ikke at du var begynt med magedans.

Den siste uken har vesla hatt hikke nesten hver dag.
Synes bare det er koselig :)
Kjenner jevnt med liv da.

Ikke kjent noe ennå :) Storebror hikket mye på slutten husker jeg :)

Kommer gjerne mer mot slutten da :)

Ja vil tro det. Mulig at hun her hikker uten at jeg har kjent det og kanskje!? Har morkaken foran... tror kaaanskje jeg kjente noe i natt ;)

Ja vil tro det. Mulig at hun her hikker uten at jeg har kjent det og kanskje!? Har morkaken foran... tror kaaanskje jeg kjente noe i natt ;)
Har også morkaka foran, men tror det kommer ann på hvordan babyen ligger. Her ligger hun med hodet ned, men vrir seg fra side til side. Derfor varierer det på hvor jeg kjenne det, men det er alltid heeelt nederst i magen, nede ved skambenet :) første gangen jeg kjente det denne gangen var på sykehuset uke 26+4. Jeg var inne pga lite liv og var koblet til ctg. Da hørte jeg det der og visste hva det var, så da kjente jeg veeeldig godt etter. Hadde aldri kjent det så tidlig hadde det ikke vært for at jeg hørte samtidig. Tok flere uker etterpå før jeg kjente det hjemme :)

Back
Topp