Ull/bomull

Anili

Forelsket i forumet
Hva bruker dere mest på de små nå og fremover, ull eller bomullsklær? Tenker da på bodyer/strømpebukser etc, altså hverdagsklærne.

Snuppa trenger masse nye klær, og jeg vet ikke helt om jeg skal gå for hovedsakelig ull eller fortsette med bomullsklær. Bruker nå mye omslagsbodyer i bomull, synes de er supre men kanskje ikke varmt nok i vinter?

Jeg elsker ull og bambus! Men det er jo litt dyrt da.. :-) har en del bomull også, men velger stort sett ull/bambus over bomull :-)

Her bruker vi bomull hjemme og ull/ ull-bambus ute. Pysj i bomull om natten

Bruker enn så lenge bomull. Storebror ble alt for varm og full i utslett av ull. Så anbefaler deg å prøve med ull før du kjøper inn i dyre dommer. Lillesøster ser ikke ut til å reagere på samme måte, så kjøper nokk inn litt ull fremover. Bruker mye ull utpå nå, rumpere og tynne ulldresser :)

Jeg bruker helst ull på mi jente til hverdags, og alltid om natta! Ull regulerer varmen, og puster jo, og dersom hun gulper litt eller får litt melkesøl, så tåler ull mer en bomull før det blir bløtt og kaldt.. Så jeg anbefaler ull:)

Blir mye omslagsbodyer i organisk bomull og ullstrømpebukser til hverdags :) Han har litt nattdresser i bomull og noe i ull. Vi har fått ganske mye bodyer og nattdresser i str 68 og 74 som er i ull som han kan bruke utover vinteren. Han er så lang selv om han bare er 5-6 uker at han nå begynner å kan bruke 62. Lurer på når han begynner å bruke 68 og 74 :)

Enn så lenge bruker vi bomull, og noen ganger ull. Må gå til innkjøp av flere ullbodyer og strømpebukser til vinteren :)

Om hun tåler ull ville jeg nok gått for en del plagg i ull, trenger jo ikke være dyrt heller. "Tom og Trine" bodyer og strømpebukser fra Sparkjøp blant annet er veldig greie og koster ikke mye per stykk heller :) Personlig ville jeg ha kjøpt basic plagg i ull (body + strømpebukse eller stilongs) og heller hatt mer pynteklær (kjoler og diverse) som er forbeholdt innebruk i bomull. En fin ulldress (elsker selv Lillelam sine) utenpå når dere skal trille er supert ;) Og en tykkere ulldress (for eksempel fra Nøstebarn) utenpå der igjen når det blir veldig kaldt. Lue, votter og lignende ville jeg hatt i ull uansett nå på høsten/vinteren.

Har en atopiker hjemme, så har brukt lite ull på alle. Sverger til nostebarn sine tykke ulldresser ytterst, de er utrolig gode. Ellers så er det fleece som holder ungene varm gjennom vinteren!

Har du penger til det så kjøp ull! Tynn ull og silke, eller bambus. Alle disse materialene transporterer fukt, så da holder de seg varme da det er kaldt og har det bedre viss de blir for varme (for oss som pakker inn for mye :-D)

Hadde jeg hatt råd hadde jeg bare hatt ull og silke klær. F.eks fra Nøstebarn <3

Bruker nesten bare ull eller ull og bomull nå etter det ble veldig kaldt ute. Bruker mest fra nøstebarn og name it :-) Og nøstebarn sin tykke ullfleece dress er suuuper!

Bare lurer på, når trenger man egentlig slike tykke ulldresser? Har Voksipose både i vogna og i bilstol, de er ganske varme tror jeg. Har såvidt begynt å bruke vognposen, da har jeg bare hatt body og strømpebukse i tillegg til ull-lue og votter og det har gått fint (utetemperatur ca 0-6).

Ser for meg at det må bli kokvarmt med ulldress oppi voksiposen selv i mange minus, men kanskje jeg tar feil?

Bare lurer på, når trenger man egentlig slike tykke ulldresser? Har Voksipose både i vogna og i bilstol, de er ganske varme tror jeg. Har såvidt begynt å bruke vognposen, da har jeg bare hatt body og strømpebukse i tillegg til ull-lue og votter og det har gått fint (utetemperatur ca 0-6).

Ser for meg at det må bli kokvarmt med ulldress oppi voksiposen selv i mange minus, men kanskje jeg tar feil?
Eneste jeg er skeptisk til er at han blir kald på skuldrene når han ligger i posen med bare body? Må vel ha noe på de? Eller pakker man "helt igjen"?

Eneste jeg er skeptisk til er at han blir kald på skuldrene når han ligger i posen med bare body? Må vel ha noe på de? Eller pakker man "helt igjen"?
Har snøret ganske godt igjen ja, litt redd for det samme. Når det blir kaldere kommer jeg nok til å bruke en tynn jakke, evt en tynn ulldress. Og har kjøpt noen skjerf på name IT med fleece bakerst, de virker veldig gode å ha i vogna:)

Har snøret ganske godt igjen ja, litt redd for det samme. Når det blir kaldere kommer jeg nok til å bruke en tynn jakke, evt en tynn ulldress. Og har kjøpt noen skjerf på name IT med fleece bakerst, de virker veldig gode å ha i vogna:)
Ah, hvordan skjerf? Hals eller?

Nei mer som en trekantsmekke, kanskje det egentlig er siklesmekker?:p Men uansett gode og myke rundt halsen til vesla:)
Ah, de har vi allerede på hele døgnet pga litt gulping ;) slipper og bytte body konstant!

Her går det mest i ull, det har det gjort siden hun ble født! Syns spesielt nøstebarn sine ull/silke-pysjamaser med fot og ullfleecedressen er uunnværlig!

Back
Topp