Hva er ditt tips "mot tenner"?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Så at en undertann er på vei opp.. og hun griner, og griner.. Er trøtt, men vil ikke/får ikke sove. Jeg har prøvd kaldt vann etc, men ingen suksess. Tror ikke det gjør så vondt, dvs hun reagerer ikke hvis jeg tar der. Kanskje det klør? Men det hjelper ikke å gi noe å tygge på. Det hjelper å holde henne, men da begynner hun bare å tulle...

Vi brukt av og til noe bedøvende som man kan smøre på gommene. Dentinox eller noe slikt? Husker det var litt omdiskutert her inne da? :p det inneholdt alkohol, men var vel ikke rare greiene, vil tro det funker lokalt og ikke er snakk om å gi babyen en drink før sengetid liksom :p

Vi brukt av og til noe bedøvende som man kan smøre på gommene. Dentinox eller noe slikt? Husker det var litt omdiskutert her inne da? :p det inneholdt alkohol, men var vel ikke rare greiene, vil tro det funker lokalt og ikke er snakk om å gi babyen en drink før sengetid liksom :p
Ja, husker den :) brukte på eldste, men plutselig var det ikke helt bra? Husker ikke hvorfor. Er sikkert greit i morgen, men er sååå slitsomt i kveld. Har grått siden kl 19. Eller, mer sutret, da.. stakkars..

Hadde MAM noe som hjelper? Hmm..

Ja, husker den :) brukte på eldste, men plutselig var det ikke helt bra? Husker ikke hvorfor. Er sikkert greit i morgen, men er sååå slitsomt i kveld. Har grått siden kl 19. Eller, mer sutret, da.. stakkars..

Hadde MAM noe som hjelper? Hmm..

Lurer på om det også var noe med tannhygienen? At det ikke var bra for selve tanna?

Lurer på om det også var noe med tannhygienen? At det ikke var bra for selve tanna?
Mulig! Men googlet mam nå, og de har noe som skal være trygt. Prøve å få tak i i morgen :) Så har vi til neste gang i hvert fall... Lurt å ha liggende (om det hjelper, da). Men i kveld vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre :(

Mulig! Men googlet mam nå, og de har noe som skal være trygt. Prøve å få tak i i morgen :) Så har vi til neste gang i hvert fall... Lurt å ha liggende (om det hjelper, da). Men i kveld vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre :(

Del gjerne erfaring om du syns det funker da :)

Har dessverre ikke noen råd nå, utenom å bare bysse eller bære eller amme, hva enn som kan trøste. Kjedelig når de har vondt.

Del gjerne erfaring om du syns det funker da :)

Har dessverre ikke noen råd nå, utenom å bare bysse eller bære eller amme, hva enn som kan trøste. Kjedelig når de har vondt.
Jepp. Og når det holder på så lenge, sukk.. vurderer nesten å ta henne ut i stua liksom
Skal dele om det funker :)

Paracet. Min fikk det den verste natta. Kom to tenner på ei uke. Så fikk både jeg og han sove. De neste nettene gikk fint uten paracet. Aldri gitt mine barn noe for tenner utenom en dose paracet for å sove den verste natta.

Vi brukte MAM sin. Den fungerte godt med kjølende effekt. Og puppen. Fikk paracet om det var virkelig ille :-)

Paracet. Min fikk det den verste natta. Kom to tenner på ei uke. Så fikk både jeg og han sove. De neste nettene gikk fint uten paracet. Aldri gitt mine barn noe for tenner utenom en dose paracet for å sove den verste natta.

Haha, tenkte jo ikke på paracet engang! :p

Tygge leke som fryses og maispop

Takk for mange råd :)
Tanna har brutt gjennom, men i god stil (som med sin storesøster), henger ødelagt døgnrytme igjen.. sukk.. skal virkelig ingenting til for å ødelegge døgnrytmen til barna mine :p

Men mam-greia funket helt OK. Ikke alltid, funket noen ganger. Har smurt idag, etter hun ikke ville roe seg.

Back
Topp