Er det noen fra Arendal her? :)

Jeg er førstegangasfødende og lurer på om det er noen andre som og skal føde der, og evnt hvilke tidligere erfaringer de har med sykehuset?jordmødre å anbefale f.eks? :)
Og familierom vs vanlig barselrom? :)

Sniker fra januar 17:) jeg skal føde i Arendal, er fra Grimstad da. Fødte der sist også og har bare positivt å si om føden der. Jordmoren jeg fikk var veldig flink og hyggelig i hvert fall. Tror ikke det er så lett å ønske seg jordmor siden de har en vaktordning.

Var ei av barnepleierene på barsel som var litt brå og kunne skape mer bekymring enn det som strengt tatt var nødvendig (gjaldt når hun sjekket hørselen til baby og ikke klarte å registrere, ganske normalt at babyer hører litt dårlig rett etter fødsel og at det gjør registrering vanskelig). Ellers virka alle veldig hyggelige og jeg opplevde at de hadde tid til oss spørsmål vi måtte ha:happy:. Fikk også familierom, så da kunne mannen være med oss hele tiden på sykehuset, føltes veldig trygt:happy:

Jeg hører til Arendal men må føde på ssk. Men går til kontroller på Arendal. Å trives veldig godt! Alle jeg har møtt er super snille og hyggelige! Blir alltid godt mottatt og de jeg har truffe som har født der skryter bare :) så hadde virkelig ikke vært redd for å føde der jeg ;)

Jeg kommer fra Arendal men bor i Grimstad og skal føde i Arendal. Sist var jeg generelt fornøyd. Ble tatt godt imot, fikk føderommet jeg ville ha, eneste som ødela for meg var at slutten av fødselen ble tilrettelagt jordmor og ikke mine ønsker, så som førstegangs gjør du jo som fortalt, er litt sår for det i ettertid. Ellers fungerte alt helt topp. Stille og rolig der, kun far/søsken som slepper inn på selve barsel, all alt anna av besøk tas på utsiden med skranken :) Anbefaler virkelig familierom :) Åja, så hadde vi som hadde fått baby samtale med en jordmor, som snakket om alt om renselsen og amming og det som er, også hadde vi en time med fysio som viste enkle treningsøvelser ( uten at vi faktisk måtte trene da) og en dame som viste oss hvordan vi skulle bade gutten, herrelighet, måten hun holdt han og koste seg så kunne man nesten tro det var hennes baby ;)

Så godt å høre at dere har gode erfaringer derfra :):) Når det er første gangen så er en nok litt ekstra spent og sånn, så er veldig glad for å høre at det virker som et bra sted å føde :)

Skal tro om noen av oss havner på barsel gruppe sammen?? :) det hadde vært artig!

Ja det hadde vært morsomt :) jeg kjenner ikke så mange med barn på samme alder her nede :)

Ikke jeg heller :) jeg kommer egentlig fra Lindesnes og har slitt veldig med å bli kjent med folk her borte. Så hadde vært koselig å fått noen bekjentskap :) men vis man hører til helsestasjonen på dømmesmoen er jo sjansen stor for man kommer på barselgruppe sammen :D

Ikke jeg heller :) jeg kommer egentlig fra Lindesnes og har slitt veldig med å bli kjent med folk her borte. Så hadde vært koselig å fått noen bekjentskap :) men vis man hører til helsestasjonen på dømmesmoen er jo sjansen stor for man kommer på barselgruppe sammen :D
Jeg hører til på dømmesmoen. Sist var barselgruppene litt random, så jeg fant min egen gruppe på siden av. Men de har felles trilleturer i lyæysløypa så skal ikke se bort ifra at vi møter noen forumsjenter der ;)

Jeg hører til på dømmesmoen. Sist var barselgruppene litt random, så jeg fant min egen gruppe på siden av. Men de har felles trilleturer i lyæysløypa så skal ikke se bort ifra at vi møter noen forumsjenter der ;)

Ja jeg vil vær med på trille gruppe denne gangen :) så håper vi treffer på noen folk man kan klaffe med. Trenger sårt noen i samme situasjon å være litt sammen med. Føler meg utrolig ensom her. Å savner veldig hjemplassen min. Vanskelig å slå seg til ro her liksom.

Ja jeg vil vær med på trille gruppe denne gangen :) så håper vi treffer på noen folk man kan klaffe med. Trenger sårt noen i samme situasjon å være litt sammen med. Føler meg utrolig ensom her. Å savner veldig hjemplassen min. Vanskelig å slå seg til ro her liksom.
Barselgruppe er helt topp. Sist tok vi det jo helt ut med babymassasje kurs, babysvømming, endeløs liste med kafebesøk og hjemmebesøk og trilleturer. Man trenger noen som er i samme baby boble som en selv ;) og som skjønner der at det å følge klokka til avtaler ikke alltid er så lett ;)

Barselgruppe er helt topp. Sist tok vi det jo helt ut med babymassasje kurs, babysvømming, endeløs liste med kafebesøk og hjemmebesøk og trilleturer. Man trenger noen som er i samme baby boble som en selv ;) og som skjønner der at det å følge klokka til avtaler ikke alltid er så lett ;)

Just det :) å folk som skjønner at søvnløs natt og grinete unge ikke alltid er det kuleste å skulle ha med seg ut av hus. Er så mye jeg savner av sånt. Barselgruppa vår sist var en gjeng med erfarne mammaer som liksom ikke trengte sånt. Å så var vi to som var førstegangs. Men vi fikk liksom ikke den veldige klaffen. Så ble mye alene tid med meg å småen. Å mye frustrasjon når pappaen kom fra jobb å jeg hadde så mye å snakke om. Å han bare ville kose småen å slappe av :p

Jeg bor i Arendal så hører til Arendal helsestasjon, men arendal er heldigvis ikke så altfor langt unna :) :)

Så koselig at det er så mange fra Grimstad her:) håper nesten at jeg føder i desember jeg nå:p var med på trillegruppa på Dømmesmoen sist, kan virkelig anbefales. Barselgruppa som var satt opp ble bare noe tull, var bare jeg og ei til som dukket opp og hun hadde mange venninner som hadde fått barn rundt samme tid. Håper jeg blir kjent med enda flere denne gangen, er opprinnelig fra Søgne så nettverket er ikke så stort.

Så koselig at det er så mange fra Grimstad her:) håper nesten at jeg føder i desember jeg nå:p var med på trillegruppa på Dømmesmoen sist, kan virkelig anbefales. Barselgruppa som var satt opp ble bare noe tull, var bare jeg og ei til som dukket opp og hun hadde mange venninner som hadde fått barn rundt samme tid. Håper jeg blir kjent med enda flere denne gangen, er opprinnelig fra Søgne så nettverket er ikke så stort.
Ja det ble ikke stort ut av gruppa på helsestasjonen for meg heller, men fant noen på det fødselsforbredende kurset som vi bygde en større gjeng av. Hehe. Få baby når baby vil komme du, så kan vi jo bare avtale blind date trilletur i lysløypa herifra også ;)

Ja det ble ikke stort ut av gruppa på helsestasjonen for meg heller, men fant noen på det fødselsforbredende kurset som vi bygde en større gjeng av. Hehe. Få baby når baby vil komme du, så kan vi jo bare avtale blind date trilletur i lysløypa herifra også ;)

Hehe, regner med han kommer når han selv er klar ja. Men har termin 3. januar, så er hakk i hel:p hadde vært så koselig å treffe noen forumjenter:)

Back
Topp