Vognspørsmål

Kikket litt nå, og den finnes jo absolutt brukt. :) Er den grei å kjøre i ulendt terreng og snø selv om forhjulene er litt mindre enn bakhjulene? Ser ut som de fortsatt er av litt god størrelse, så da er det vel kanskje ikke noe problem? :)
Vi har aldri hatt noe problem med hverken snø eller ulendt terreng nei :) Og i fjor var det sinnsyke mengder snø så den fikk prøvd seg! Men må låse hjulene i slike forhold da! Selv om forhjulene er mindre enn bakhjulene har de bedre størrelse en mange andre vogner med svingbare hjul. Bare sørg for at det er understellet med lufthjul! :)
 
Vi har Stokke Trailz og den har to svingbare hjul foran. Den funker helt supert av og på buss, inn i butikker og på skogssti og grusvei. Har også prøvd med fire faste hjul, men slet med det at man må vippe vognen opp for hver gang man må svinge. Vi stod mellom Trailz, Bugaboo buffalo, Brio Go og Emmaljunga Edge Duo, siden alle hadde to svingbare hjul foran, men pga et plutselig tilbud, ble det Trailz. Angrer ikke et sekund!

Fordelen med fire hjul fremfor tre hjul er at barnet kan sitte vendt mot deg når dere bytter til sportsdel. Da skjermer du den lille for en del inntrykk :) Anbefaler også lufthjul, ellers blir det veldig hardt å trille i ulendt terreng.
 
Tusen takk for veldig mange gode tips! Jeg begynner endelig å få litt oversikt over hva som er der ute og hva vi kan tenke oss :) Tror jeg vil prøve å finne en firhjuling med svingbare hjul når vi først skal ha vogn i alle fall.

Jeg faller hele tiden tilbake på Bugaboo Buffalo egentlig. Firehjuling og svingbare hjul, god i terreng, lett, tar ikke så stor plass sammenslått, vendbar sittedel osv. Det eneste er prisen, og den er ganske dyr brukt også. Vi får ta en liten diskusjon på det etter hvert :)
 
Har også bugaboo og er veldig fornøyd! Gå i butikk å kikk flere ganger. Trill på den i butikken, legg den sammen og evt prøv å legg den i bilen deres. Er en dyr investering så er fryktelig kjedelig å angre etterpå. Skulle jeg prøvd noen andre vogner ville jeg prøvd babyjogger city elite eller britax go next :)
 
Har også bugaboo og er veldig fornøyd! Gå i butikk å kikk flere ganger. Trill på den i butikken, legg den sammen og evt prøv å legg den i bilen deres. Er en dyr investering så er fryktelig kjedelig å angre etterpå. Skulle jeg prøvd noen andre vogner ville jeg prøvd babyjogger city elite eller britax go next :)
Godt å høre! Vi skal ta oss en tur i butikken og kikke og prøve litt :) Og vi skal absolutt prøve å legge den i bilen min, for det er et crucial point :))
 
Sniker litt fra feb2016 ;) Vi har Britax Go Next, og den dekker alle behov hvis du kjøper Country hjulene i tillegg. Den har svingbare hjul, men med et enkelt klikk kan du bytte forhjulene til faste, store lufthjul. Dette er absolutt nødvendig på snø/slafs har vi erfart, i tillegg veldig behagelig på tur. Mens de svingbare er fantastiske i hverdagen! Den snur på en femøring og er veldig behagelig å trille.

Du kam også snu sportsdelen mot deg og fra deg, og i tillegg slås sportsdelen ned "inn" i understellet når du slår den sammen, så den tar nesten halvparten så mye plass som tradisjonelle vogner! Den kan slås ned uavhengig av hvilken vei sportsdelen er vendt også.

Andre fordeler er at bagdelen er høyt oppe så man får god kontakt med barnet. Her syns jeg personlig Bugaboo Buffalo faller gjennom, barnet ligger veldig lavt! I tillegg er sportsdelen temmelig lavt plasser på Britax slik at barnet etterhvert kan klatre inn og ut selv, noe jeg også syns er et pluss.

Vogna koster i øvre prissjikt, men er absolutt verdt det! Finnes sikkert brukt også, men vår får du ikke for den elsker vi og skal beholde til nestemann også ;) Lykke til i vognjungelen :)
 
Sniker litt fra feb2016 ;) Vi har Britax Go Next, og den dekker alle behov hvis du kjøper Country hjulene i tillegg. Den har svingbare hjul, men med et enkelt klikk kan du bytte forhjulene til faste, store lufthjul. Dette er absolutt nødvendig på snø/slafs har vi erfart, i tillegg veldig behagelig på tur. Mens de svingbare er fantastiske i hverdagen! Den snur på en femøring og er veldig behagelig å trille.

Du kam også snu sportsdelen mot deg og fra deg, og i tillegg slås sportsdelen ned "inn" i understellet når du slår den sammen, så den tar nesten halvparten så mye plass som tradisjonelle vogner! Den kan slås ned uavhengig av hvilken vei sportsdelen er vendt også.

Andre fordeler er at bagdelen er høyt oppe så man får god kontakt med barnet. Her syns jeg personlig Bugaboo Buffalo faller gjennom, barnet ligger veldig lavt! I tillegg er sportsdelen temmelig lavt plasser på Britax slik at barnet etterhvert kan klatre inn og ut selv, noe jeg også syns er et pluss.

Vogna koster i øvre prissjikt, men er absolutt verdt det! Finnes sikkert brukt også, men vår får du ikke for den elsker vi og skal beholde til nestemann også ;) Lykke til i vognjungelen :)
Tusen takk for gode råd! :D Tar imot alt av erfaringer med åpne armer! Skal titte litt på den også :)
 
Noen med erfaring fra TFK med bag? Vi har TFK med sportsdel, og synes den er kjempebra! Et lite minus med at håndbremsa er eneste bremse...

Vi vurderer å kjøpe bag, men leser det dere skriver om vogner med 3 hjul til baby og risiko for å tippe.
 
Back
Topp