Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uuuuh den er kjipt:/Åpning er dessverre ingen umiddelbar indikasjon. Fullt mulig å gå i mange uker med flere cm, spesielt for flergangsfødende![]()
Du kan spørre henne. Hun spør gjerne deg hvis du mistenker at du er veldig modenEr det vanlig å sjekke åpningen hos jordmor? Ber du om det eller? Har ikke fått tilbud om noe lignende, skal neste uke igjen og da er jeg 39+4.
Ikke for å være negativ og drepe håpet ditt, men sist gang jeg var gravid gikk jeg med 2 cm åpning i 2-3 uker før jeg fødte og hadde masse kynnere, maserier og menssmerter. Men når fødselen først var i gang så gikk den fort![]()
Er det vanlig å sjekke åpningen hos jordmor? Ber du om det eller? Har ikke fått tilbud om noe lignende, skal neste uke igjen og da er jeg 39+4.
Det samme har jeg, krysser fingrene for at vi slipper å gå så mye over tiden noen av ossMistenke at jeg nok var litt for optimistiskjeg har ikke termin før helt i slutten av oktober så ennå noen uker på meg
![]()
Hei! Var hos jordmor i dag - fikk sjekket åpning som er på 2 cm. Sist ble jeg satt i gang på max overtid men nå fikk jeg et lite håp om at det kan skje noe av seg selv denne gang. Er 38 uker. Andre som har erfaringer?
Det samme har jeg, krysser fingrene for at vi slipper å gå så mye over tiden noen av oss![]()
Så spennende! Lykke til :-DNå gikk slimproppen også. Men det trenger vel heller ikke ha noe å siKjenner ingen menssmerter, kynnere eller rier. Uansett kjekt at "noe skjer"
![]()

Så spennende! Lykke til :-D
Ble sjekket med 1 cm åpning igår, 37+6, tenkte JADA NÅ ER VI I GANG, så leste jeg at veldig mange har gått helt opptil 6 uker med 2-3 cm åpning! Så ja må bare
smøre oss med tålmodig![]()
Nei enig! Jeg ble SÅ utålmodig sist når jeg fikk høre at jeg hadde 2 cm åpning og var helt moden 5 dager før termin og ikke fødte før 11 dager over termin! De ukene gikk sneglesent og jeg holdt på å klikke hver morgen jeg våknet og ingenting hadde skjedd.Det er akkurat derfor jeg ikke vil sjekke om jeg har noe åpning eller ikke, bare venter og han kommer når han kommer, ingen vits å bruke de siste dagene/ukene før det på å vente og bli utålmodig![]()
Enig! Fikk beskjed om at modninga var godt i gang og t hun kunne kome når som helst 4 uker før termin sist. Hun kom 10 dager OVER!! Spurte på vekstkontroll om de kunne sjekke, da sa jm at hun godt kunne gjøre det, men at deg ikke ville si noe som helst om hvor lang tid som var igjen. Da lot jeg det være!Det er akkurat derfor jeg ikke vil sjekke om jeg har noe åpning eller ikke, bare venter og han kommer når han kommer, ingen vits å bruke de siste dagene/ukene før det på å vente og bli utålmodig![]()