Planlegger dere å bli bæremamma?

Mirakelspire

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Jeg er veldig glad i de fordelene som bæring gir. Tenker en del på det så kalte fjerde trimester og nærhetsbehovet de små har fra starten. Jeg har en del utstyr fra førstemann, men det elastiske sjalet er så godt brukt av mange barn i familien nå at det må byttes ut. Jeg kommer til å kjøpe vogn også, men ser for meg at det blir mest bæring i starten.

Ser også for meg at jeg kan være mer tilgjengelig for storebror. Vi har jo også termin på en fin tid på året med tanke på bæring. Ingen glatte veier og ikke for kaldt eller for varmt.

Lyst til å bære så mye som mulig. Vi er mye i båten og det kan bli tungvindt å ta med vogn bare for helga. Da tenker jeg det blir bæring. Ellers har vi kjøpt vogn, så det blir forhåpentligvis en daglig trilletur med soving ute etterpå.

Jaaa :D bæring virker fantastisk <3 og så utrolig mange fine sjal :D

Jeg vil også bære!!! Tar gjerne imot alle tips og triks fra dere med erfaring :)

Bærte storesøster mye! Var beste medisin mot urolige kvelder :) Hadde ergobaby 360 som jeg er kjempefornøyd med! Kan fremdeles bruke den på flyplassen og lignende :D

Vi bar i Moby sjal med førstemann, det var magisk! Blir nok absolutt gjentatt. Har ikke spedbarnsinnlegg til Ergobabyen, men gikk over til den når han ble større. Elsket å kunne bære hud mot hud i mobyen uten å føle meg naken (mye ekstra sjal å vikle rundt seg).

Ja, har veldig lyst til å bli bæremamma! Kommer jo til å skaffe en vogn, men har mest lyst til å bære. Får se hva som passer best for babyen og meg når den dukker opp.

Jeg har lyst til å skaffe meg sjal :happy: Kan liksom unne meg litt ekstra denne gangen siden vi har alle de dyre tingene fra før ;) Har en bæresele fra Ergobaby som vi brukte endel sist, men vil prøve sjal i starten denne gangen.

Nå skal det sies at jenta mi var en veldig urolig baby. Blir nestemann en sovebaby som er fornøyd med å ligge i vogna eller vugga si så tar jeg gjerne imot det :p

Har ergobaby fra førstemann, men fikk aldri teken på den. Jeg er overvektig så syns ikke jeg fikk den til å sitte skikkelig, og klarte ikke bære han på ryggen uten hjelp til å få han i selen og da var poenget vekke for meg.

Jeg hadde nr 2 mye på magen p.g.a at hun hadde hofteleddsdysplasi, og så lenge hun satt i froskestilling på meg, så slapp hun å ha på puta så mye ;) Jeg likte best Manduca ( og den ble godtkjent av ortopeden på Ahus til bæring uten pute), da den var enkel å få på...sjal tok for lang tid, og jeg orka ikke øve xsmile9 Så blir nok Manduca igjen :)

Førstemann likte å ligge i vogn og seng helt fra starten av, så hvis nestemann gjør det også kommer jeg ikke til å bære.

Jeg vil IKKE bli bæremamma. Og jeg aner ikke hvorfor :O
Jeg synes det ser ut som babyene ligger SVÆRT ukomfortabelt i bla ergosæle. Så en baby på vei til ferie. De ligger jo med hodet til siden mens kroppen er rett. Det kan ikke være godt for nakken! Nei uff. Ikke noe jeg har lyst til uansett. Da vil jeg heller bære i armene utenom vogn :-)

Jeg synes det ser ut som babyene ligger SVÆRT ukomfortabelt i bla ergosæle. Så en baby på vei til ferie. De ligger jo med hodet til siden mens kroppen er rett. Det kan ikke være godt for nakken! Nei uff. Ikke noe jeg har lyst til uansett. Da vil jeg heller bære i armene utenom vogn :)

Det hørtes rart ut. Men jeg har også sett mange som bruker dårlig bæretøy eller som ikke har baby ordentlig nedi. Da er det nok ikke godt for baby nei. Men riktig bruk av bæretøy er bare positivt for baby.

Er allerede bæremamma, men skal absolutt fortsette med det :) her er vevd sjal favoritten. Tenker det blir helt topp når nr 2 kommer. Da kan lille ligge og sove på mammas bryst mens jeg er på oppdagelse med store, og "store" kan kose med mamma på ryggen om vi går trilletur eller annet for å fylle på nærhet og kos ❤️

Last edited:
Noen som har erfaring med ferdigknyttet bæresjal som heter close fra caboo?? :) ser såå kjekt ut i mine øyne!

Jeg synes det ser ut som babyene ligger SVÆRT ukomfortabelt i bla ergosæle. Så en baby på vei til ferie. De ligger jo med hodet til siden mens kroppen er rett. Det kan ikke være godt for nakken! Nei uff. Ikke noe jeg har lyst til uansett. Da vil jeg heller bære i armene utenom vogn :-)
Høres ikke ut som om babyen satt helt riktig. Hodet skal nedenfor støttedelen i spedbarnsinnlegget, datteren min lå veldig godt i den :)

Noen som har erfaring med ferdigknyttet bæresjal som heter close fra caboo?? :) ser såå kjekt ut i mine øyne!
Brukte den ikke selv, men har hørt veldig mye bra om den! Spesielt for de som ikke har bært med sjal før og kanskje vil slippe å lære alt med en gang!

Back
Topp