Hjertelyd med doppler 8+4???

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg har vært ekstremt nervøs siste dagene ettersom jeg har hatt litt rosa crinone-rester (progesteron) og jeg har mistet kvalmen helt. Etter tre aborter på rad, har jeg siste dagene rett og slett antatt at jeg har mistet på nytt.

Nå nettopp fant jeg fram doppleren, uten håp om å finne noe. Men rett over skambenet fant jeg noe svakt som ligner på foterets/embryoets hjertelyd (lik lyd fra 1.svangerskap og nå etter å ha hørt på Youtube). Det er en veldig tydelig forskjell fra min egen puls.

Jeg trodde ikke det skulle være mulig å høre det så tidlig?? Kan det skyldes tre aborter siste året og at livmoren min raskere har kommet over skambenet?? Eller kanskje jeg rett og slett er gal:D :D

Hørte i 7 uke 2 gang jeg var gravid , legen bekreftet det jeg hørte var babyhjerte.. angel sound doppler.. men mistet den babyen også, og flere etterpå.. så skjønner bekymringen din :) tror jeg må ta frem min egen doppler.. kniiiis

Hørte i 7 uke 2 gang jeg var gravid , legen bekreftet det jeg hørte var babyhjerte.. angel sound doppler.. men mistet den babyen også, og flere etterpå.. så skjønner bekymringen din :) tror jeg må ta frem min egen doppler.. kniiiis

Oj, ja det var tidlig:) Prøvde igjen nå for at mannen min skulle få høre..men da fant jeg den selvsagt ikke. Vet ikke om det kan ha noe med det at jeg tisset/tømte blære. Uansett veldig tidlig, så jeg får vel smøre meg med tålmodighet og vente til tul:)

Oj, ja det var tidlig:) Prøvde igjen nå for at mannen min skulle få høre..men da fant jeg den selvsagt ikke. Vet ikke om det kan ha noe med det at jeg tisset/tømte blære. Uansett veldig tidlig, så jeg får vel smøre meg med tålmodighet og vente til tul:)
Må ha full blære på starten.. da blir livmoren dyttet lenger opp og lettere å se og høre babyen med utvendige verktøy :) :)

Så herlig, og så tidlig! :) Jeg forsøkte for noen dager siden (9 uker), men fant ingen. Neste gang skal teste med full blære ;-)

Det var tidlig ja, men er sikkert mulig. Jeg har ikke hørt noe her ennå, men skal teste full blære ;)

Og nå fant jeg hjertelyden også, med full blære og laaangt ned! Helt fantastisk tror ikke jeg fant den så tidlig med de 2 andre, så dette var veldig artig :smiley-bounce012

Hørte min puls i bunn, og så denne lille raske sin oppå der igjen...Kjente det veldig tydelig igjen fra de 2 andre, så var ikke til å ta feil av :)
:) Lykke!

Takk for full blære tips! Hørte nydeligste hjerteslagene i dag <3

Hører fortsatt kun min egen puls jeg :grumpy: Håper det bare er for tidlig..

Det er garantert bare for tidlig:) Husker at jm ikke ville prøve å finne hjertelyd før uke 14-15 da jeg gikk gravid med sønnen. Jeg tror jeg fant hjertelyden så tidlig nå fordi jeg har vært gravid totalt 5 ganger.

Last edited:
Jeg skal til jordmor i morgen tidlig (uke 11+0). Hun sa at vi da skal prøve å høre etter hjertelyd. Tror dere da at det kan være smart å møte med full blære (eller... så full jeg får blæra etter å ha tatt urinprøve fra morgenurin, da)?

Jeg skal til jordmor i morgen tidlig (uke 11+0). Hun sa at vi da skal prøve å høre etter hjertelyd. Tror dere da at det kan være smart å møte med full blære (eller... så full jeg får blæra etter å ha tatt urinprøve fra morgenurin, da)?
Anbefaler full blære.. flere ganger jeg har måttet komme tilbake senere pga umulig å se/høre den lille me tom blære. I værste tilfelle er jo det bare å gå å tømme deg ;)

Anbefaler full blære.. flere ganger jeg har måttet komme tilbake senere pga umulig å se/høre den lille me tom blære. I værste tilfelle er jo det bare å gå å tømme deg ;)
Da satser jeg på å ta med en full vannflaske, og drikke den på veien :)

Åh, må finne frem dopleren i morgen! Er bare 7+1 så forventer ikke å finne noe, men artig å se om jeg finner med full blære da. :D

Back
Topp