Samtale på sykehuset

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Flere som har fått time for samtale på sykehuset, ang fødsel? Hadde dette sist for å bli kategorisert som " Rød eller Grønn: (om man må til Kr.sand eller Arendal). Sist visste jeg ikke helt hva vi skulle snakke om, det vet jeg nå. ;) Har jo litt mer ønsker og cenarioer jeg vil unngå denne gang :) Som f eks at jeg vil at fødselen skal gå på mine ønsker, ikke jordmorens

Flere som har fått time for samtale på sykehuset, ang fødsel? Hadde dette sist for å bli kategorisert som " Rød eller Grønn: (om man må til Kr.sand eller Arendal). Sist visste jeg ikke helt hva vi skulle snakke om, det vet jeg nå. ;) Har jo litt mer ønsker og cenarioer jeg vil unngå denne gang :) Som f eks at jeg vil at fødselen skal gå på mine ønsker, ikke jordmorens
Jeg har ikke fått. Har faktisk ikke hørt om det en gang :)

Jeg har hatt det! På bakgrunn av veldig komplisert første fødsel. Ble derfor kalt inn til samtale med overlege på sykehuset for gjennomgang av forrige fødsel og å lage en fødselsplan for kommende fødsel (i alle fall så langt det lar seg gjøre). Veldig fornøyd med utfallet av samtalen. Innvilget planlagt keisersnitt, men alt er helt opp til meg. Er innvilget planlagt fordi da vil de eventuelt ta keisersnitt tidlig i forløpet om jeg ønsker å forsøke vaginal fødsel. Så føler mye av kontrollen ligger hos meg, og det er en god trygghet.

Har ikke blitt kalt inn ennå, men får jo det etter hvert :-) Tid har du termin? Kan vel kanskje vente det jeg også da etter hvert :-)

Jeg skal på samtale i kr.sand pga jeg ønsker keisersnitt. Hører til Arendal, men pga sv.diabetes. Må jeg forløses i kr.sand.

Får alle en slik samtale?

Usikkert da det er mulig dette bare gjelder for Kr.sand og Arendal da mange normale fødsler skal sendes til Arendal, mens høyrisiko og keisersnitt skal til Kr.sand.

Jeg hadde sist på Ahus pga seteleie. Men vet om flere som har hatt et normalt svangerskap og skal ha en normal fødsel ikke har det :)

Den samtalen vi hadde får i alle fall ikke alle automatisk. Vi hadde pga komplisert første fødsel. Tror ikke det er vanlig med noen samtale på sykehuset hos oss i alle fall uten at det er en eller annen grunn til det. Vi hadde ingen samtale før
første fødsel, og er samme sykehus nå.

Den samtalen jeg skal ha er nå 17 oktober, det er da jeg får svar på om jeg får kerisersnitt eller må føde vaginalt. Innskrivingen skjer jo nærmere fødsel normalt. Å de fleste har vel det?

Den samtalen jeg skal ha er nå 17 oktober, det er da jeg får svar på om jeg får kerisersnitt eller må føde vaginalt. Innskrivingen skjer jo nærmere fødsel normalt. Å de fleste har vel det?

Vi hadde ikke innskrivningssamtale med første.. hva er det? :happy:
Hadde ingen samtale før vi kom og fødselen startet..

Vi hadde ikke innskrivningssamtale med første.. hva er det? :happy:
Hadde ingen samtale før vi kom og fødselen startet..
Lurer jeg på også :p hadde ikke noe som het innskrivningssamtale og lurer på hva det er :) Vare bare til UL også røntgen av bekken også samtale om det jeg ville ha vaginal fødsel eller planlagt KS. Etter dette kom jeg bare når fødselen var i gang :)

Vi i kr.sand får innskrivningssamtale, da går man igjennom helsekort, sykdommer etc.. du blir delt inn i kategori rød/grønn/gul (tror jeg). Om det er noe som er litt utenom det vanlige for eksempel.

Ok. Når vi fikk første hadde vi ingen ting med sykehuset og gjøre utover rutineultralyd, pluss en ultralyd senere pga morkaka lå foran og de måtte sjekke om den hadde flyttet seg oppover.

Visste ikke engang hvor vi skulle gå inn på fødeavdelingen når vi kom, så måtte gå dit vi hadde vært på ultralyd og spørre om veien:p

Back
Topp