Når begynner barna med vintertøy?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Synes det er så vanskelig å kle kb om dagen , i dag var det minus 2 kl 7 , men utover dagen blir det jo mye varmere å da blir vinterjakke for varmt.

Vi venter til det er betydelig kaldere på dagtid.. Nå i disse høstdager kler vi lag på lag, slik at det er enklere å regulere. Frøkna på 1 år tenker jeg kan ta i bruk vintertøyet noe tidligere, da hun for det meste sitter i ro ute og blir fort kald (hun går ikke enda).

Det er veldig vanskelig. Samme jakke passer ikke til å gå til og fra skolen på en og samme dag.

Han har ikke begynt enda. Faktisk har han ikke vinterjakke når jeg tenker meg om. Han har ikke trengt det, ble kjørt til skolen og hadde dress der. Men nå går han jo, og en tykkere jakke står på listen over det han trenger.

Mellomste kjøres fortsatt til bhg og der har hun ull og fleece de kan ha under etter behov.

Og lillemor i vogna får på ulltøy på morgenturen og mindre på den neste...

Driver i overgangen mot det nå.
Vinterjakke. Fingervotter. Hals.
Tykk utebukse som han har på til BHG. Og som han har på de dagene det er kaldere enn vanlig :) så er i overgangsfasen mot å bytte over til vinterklær :)

Det er ikke så lenge til nå. Har begynt så smått allerede. :)

Det er veldig vanskelig. Samme jakke passer ikke til å gå til og fra skolen på en og samme dag.

Han har ikke begynt enda. Faktisk har han ikke vinterjakke når jeg tenker meg om. Han har ikke trengt det, ble kjørt til skolen og hadde dress der. Men nå går han jo, og en tykkere jakke står på listen over det han trenger.

Mellomste kjøres fortsatt til bhg og der har hun ull og fleece de kan ha under etter behov.

Og lillemor i vogna får på ulltøy på morgenturen og mindre på den neste...
Nei er nettop det de ikke gjør,,må kanskje bare sende med to jakker da

Ikke før snøen kommer eller det er minusgrader mellom 12 og 15 på dagtid. Inntill det duger ull under regnklær eller parkdress

Blir nok en god stund til enda her hvertfall.
Selv om det er kaldt om morningen.
Jeg kjører jo i barnehagen hver dag, så det holder med jakke og lue.
I barnehagen holder det med en tynn ulldress under parkdressen, lue og tynne votter, når de er ute på morningen.
På ettermiddagen har han parkdress og det holder mer en nok :)

Vi har starta med litt ullbukser og varme klær og sagt til gutta å han må bare ta av seg klær hvis det er fór varmt.. Går bra!

Jeg har på vinterjakke på vei til jobben og synes det ikke for varmt å ha han på når jeg drar hjem...

Her har jeg gjerne brukt en litt tykkere jakke, men ikke vinterjakke og så heller en litt varmere genser. Så kan hun ta av genseren når det blir varmere og ha på jakka.

Her har jeg gjerne brukt en litt tykkere jakke, men ikke vinterjakke og så heller en litt varmere genser. Så kan hun ta av genseren når det blir varmere og ha på jakka.

Sier samme. Kjører heller et ekstra lag om morgenen, og kanskje en buff eller tynn lue og slikt, som kan være i sekken på tur hjem.

Venter litt her. Lag på lag også regulerer de i barnehagen. Kjempe varmt på ettermiddagen så vinterdressen henger fint hjemme enn så lenge.

Var omtrent samme temp her i dag som hos dere.

Skolegutten fikk den tynne boblejakka med seg, og så har han overtrekksbukse på skolen. Har ikke begynt med ulltøy enda, det blir for varmt på dagen. Og han er ikke av dem som gidder å skifte klær mer enn den ene gangen om dagen:-P
Har pannebånd, buffer og vanter da.

Hun i bhg har litt mer å velge mellom liggende der.

Back
Topp