IVF-slitere som har mistet?

nb78

nb78
Hei. Lurer på om det er andre som må ha assistert befruktning for å bli gravide?

Vi hadde vært prøvede i 6 år og måtte gjennom 5 prøverørsforsøk før spiren satt og vi fikk en velskapt gutt. Pga alderen vår og at vi ville ha to tette så kjørte vi igang med søskenforsøk 1,5 år etterpå. Ble gravid på første runde - to good to be true.... OUL i uke 18 viste alvorlig ryggmargsbrokk og vi valgte å avbryte.... tenker litt på nytt forsøk, men vet ikke hvor stor sannsynlighet det er for å bli gravid igjen.... eller hvordan svangerskapet blir så vil gjerne høre deres erfaringer.
 
Hos oss satte spiren på første forsøk. En frisk og flott liten gutt. I 7.mnd skjedde det utenkelige. Fikk morkakeløsning og vi mistet gutten vår. Etter 5 nye forsøk og et forferdelig tungt år, har vi endelig klart å bli gravid igjen. Nå krysser vi fingre og tær for at alt skal gå bra denne gang...
 
Hos oss satte spiren på første forsøk. En frisk og flott liten gutt. I 7.mnd skjedde det utenkelige. Fikk morkakeløsning og vi mistet gutten vår. Etter 5 nye forsøk og et forferdelig tungt år, har vi endelig klart å bli gravid igjen. Nå krysser vi fingre og tær for at alt skal gå bra denne gang...

Oj så fælt å oppleve... Sørger med deg Og krysser fingrene for at spiren sitter i 40 uker denne gangen. Hvor langt er du på vei?
 
jeg mistet to tvilling gutter i uke 22, etter vårt 7.innsett.....med prøverør!
jeg fikk en velskapt datter på vårt 4 innsett etter det...

nå er vi igang med søsken forsøk til ho, og nettopp hatt vårt 4. innsett igjen....
 
Min story er at vi prøvde i ca to år før spiren satt etter to runder med Pergotime. Men i uke 19 fikk vi beskjed om at han var sterkt misdannet og ville ikke overleve etter fødsel, om så lenge engang. Så akkurat 20 uker på vei ble Balder født død i september 2015. Vi hadde vårt første forsøk med ivf i oktober - negativ. Nå har vi planer om å sette igang med icsi (regner jeg med) i desember. Jeg begynner å kjenne på alderen, gubben er "tross alt" 8 år yngre.
 
Min story er at vi prøvde i ca to år før spiren satt etter to runder med Pergotime. Men i uke 19 fikk vi beskjed om at han var sterkt misdannet og ville ikke overleve etter fødsel, om så lenge engang. Så akkurat 20 uker på vei ble Balder født død i september 2015. Vi hadde vårt første forsøk med ivf i oktober - negativ. Nå har vi planer om å sette igang med icsi (regner jeg med) i desember. Jeg begynner å kjenne på alderen, gubben er "tross alt" 8 år yngre.

Alderen, og dårlige egg, er er stort moment her også. Mannen er 5 år eldre men har supersperm ☺️
 
Så sum-summarum tar det litt tid da.....

Jeg har fått mensen igjen (tror jeg da, var ikke helt vanlig) så har tatt nye blodprøver, sendt Mail til sykehuset, venter på svar...
 
Alderen, og dårlige egg, er er stort moment her også. Mannen er 5 år eldre men har supersperm ☺️
Det der med dårlige egg lurer jeg litt på. Er i midten av 30 årene selv. Kan dårlige egg i det hele tatt befruktes tro? Og i så fall gir det vel kanskje større sjanse for at noe er galt? Ikke sikkert du heller vet noe om dette altså. Men man lurer jo på så mye, spesielt etter at man har mistet på grunn av at noe var galt med babyen ❤
 
Det der med dårlige egg lurer jeg litt på. Er i midten av 30 årene selv. Kan dårlige egg i det hele tatt befruktes tro? Og i så fall gir det vel kanskje større sjanse for at noe er galt? Ikke sikkert du heller vet noe om dette altså. Men man lurer jo på så mye, spesielt etter at man har mistet på grunn av at noe var galt med babyen [emoji173]

Har ikke vært her inne på lang lang tid. Etter jeg begynte jobbe igjen har det vært min "medisin" etter å ha mistet.
Men, dårlige egg kan befruktes, men sjansen er vel mindre for at det utvikler seg riktig og fester seg. Men vet ikke om det har noe med våre hendelser å gjøre, tror det er litt tilfeldig.
E-vitaminer skal være bra for eggkvaliteten har jeg lest så tar ekstra nå.
 
Har ikke vært her inne på lang lang tid. Etter jeg begynte jobbe igjen har det vært min "medisin" etter å ha mistet.
Men, dårlige egg kan befruktes, men sjansen er vel mindre for at det utvikler seg riktig og fester seg. Men vet ikke om det har noe med våre hendelser å gjøre, tror det er litt tilfeldig.
E-vitaminer skal være bra for eggkvaliteten har jeg lest så tar ekstra nå.
Takk for svar! Jeg ble gravid nå i november [emoji173] Vi skal på organrettet ultralyd i uke 12/13 i slutten av januar. Håper alt står bra til, men holder hodet kaldt frem til da.
Hvordan går det med deg?
 
Vi ble gravid på andre forsøk med hjelp av femar, hadde prøvd i nesten ett år før vi fikk den hjelpen. Dessverre døde Thea i magen min i uke 36+5. Til tross for ca 10 ultralyder fra uke 12 - 34 er det først på ul 34 de oppdager at hun ikke har vokst, dager etterpå fant de hull i hjertet og antar downs. Noen dager etter det ser de 3 hull i hjertet og antar trisomi 13 eller 18. Hun hadde ingen utvendige anatomiske feil. Den 21/11 tok vi ny ul med fostervannsprøve for å få svar på om det var kromosom feil. Hjertefeilen ville hun kunne leve med, forventet operasjon av hjertet på riksen når hun var 4-8 uker gammel. På kvelden 21/11 en gang mellom klokken 19-21.30 har hun død i magen min.(Kjente liv rundt klokken 19, og ved sparketest kl 2130 finner de ikke liv, bli bekreftet død ved ul 21:50) Tidlig svar i fra obduksjon og fostervannsprøve viser; Mangle på Kromosom 7 (Williams syndrom) Liten av vekst 1640g 43 cm, tre hull i hjertet, hesteskonyre, ekstremt mye fostervann, ekstrem lang navlesnor 1,23 cm og liten morkake.
Vi forventer å få svar på dødsårsaken i mars ( regner med svar fra obduksjon da), sykehuset går ut i fra at det er kromosomfeilen. Jeg er ikke sikker, hun kom ut med navlesnoren 3 ganger stramt rundt halsen og 2 ganger rundt kroppen, jeg frykter at det er det som har gjort det siden 2 ultralyder og 2 sparketester var helt fine tidligere den dagen hun døde. Til tross for at en navlesnor skal tåle og bli surra rundt fosteret. ( og ul målinger av navlesnor og morkake har vært helt fine hele veien) Håper på ett enstydig svar på obduksjonen.

Vi er nå i pp1 etter vi mistet, "heldigvis" er ikke denne kromosomfeilen som Thea hadde arvelig. Vi prøver først uten hjelp fra klinikk Hausken ett par ganger, og viss ikke spiren sitter innen noen mnd så blir det nok tilbake til behandling. Vi ønsker så mye barn, og vi var helt klar, alt var handlet inn, alt var i orden med jobb og familie rundt oss, alle var klar, men slik skulle det ikke bli denne gangen :( Vi vil få ennå bedre oppfølging ved neste svangerskap, og er lovet at vi kun skal måtte forholde oss til 1 eller 2 personer på Haukeland og ikke 7 stykker som sist. Og dersom de oppdager at det var morkake eller navlesnor eller noe med meg som gjorde at Thea døde så vil vi få ekstra oppfølging på det. Til nå er vi lovet tidlig ul med duo test i uke 12, OUL rundt uke 18, hjerte ul uke 22 og videre kontroller blir planlagt etter behov.

Iforhold til hvor stor sannsynlighet det er for dere å bli gravid så vet jeg ikke det, men anbefaler dere jo å ta kontakt med de som hjalp dere sist. Og vil nok tro at ett nytt svangerskap vil være tyngre enn de tidligere, med tanke på frykten på hva som skjedde. Men vil også tenke meg at dere kan få tidlig ul både i uke7 og uke 12 for å hjelpe dere med å slappe litt mer av ved ett nytt svangerskap. Håper uansett viss dere velger å prøve igjen at spiren sitter fort og at dere får ett velskapt barn ut av det :Heartred
 
Leter etter flere som hører «hjemme» her. Vår sønn var en liten IVF tass og nå må vi tilbake i det gamet :(
 
Mange klemmer til alle dere. Vi klarte å bli gravid med fryseforsøk, etter den første som ikke ble noe av, andre forsøk måtte avbrytes pga zoospermi (mangel av sperm) og med den 3 fryseforsøk klarte spiren å bli:Heartred. I uke 12 ble oppdaget på tidlig ultralyd (privat) noe feil med hjerte, som tok oss til fosterdiagnostikk, tok NIPT som kom tilbake inkonklusivt pga mangle av babien DNA I blodet mitt. Da ble fostervannsprøve. Han ble bekreftet med hjertefeil (truncus) og kromosomfeil så vi måtte dessverre avbryte svangerskapet i uke 21+4. verste jeg har opplevd i mitt liv og savner gutten min hver eneste sekund.
Vi trodde de hadde brukt alle eggene som ble befruktet( vi fikk beskjed av fra 17 egg kun 4 ble befruktet, et av dem fortsatt å utvikle seg så fikk det). Men plutselig forrige uke når jeg pratet med dem fikk vi beskjed at vi har 1 egg til som er fryset, befruktet og klar for å bli brukt. Veldig forvirrende siden vi fikk beskjed ved innsetningen at kun et kunne brukes :scratch

Vi tok blodprøver for genetisk analyse ifm kromosonfeilen min lille hadde, har ventet nå i to uker så er spent og veldig in shock enda :/
 
Back
Topp