Sykmelding

Dropset

Betatt av forumet
hei dere, jeg har den siste tiden kjent at å jobbe 100% er en utfordring. Jeg sliter voldsomt med hodepine og har det daglig. For å komme meg igjennom arbeidsdagen må det Paracet til og jeg er ødelagt etterpå. I tillegg kommer jeg meg frem til lunsj, men etter lunsj har jeg smerter i bekkenet etter x antall løft og bleieskift. Skal til lege imorgen, men kjenner jeg kvier meg sånn for å be om redusert arbeidstid. Noen andre i samme situasjon? Hvordan legger man det frem for legen? Er forresten bare 23+2

Jeg gjorde det samme nylig, hadde jo sagt i telefonen hvorfor jeg ønsket time. Så legen spurte hvordan jeg hadde det, og jeg fortalte litt hvordan det var og at jeg slet litt på hjemmebane også, så han spurte videre om jeg tenkte på sykemelding da, og jeg sa jeg ville prøve å redusere litt. Var usikker på hvor vi skulle starte, men legen foreslo 50%, noe jeg tenkte var høyere enn jeg hadde foreslått, men helt greit. Kommer nok til å fortsette med det så lenge det går. Som lærer er det ikke så lett å redusere arbeidstiden i ulike prosenter, i forhold til vikarer, ubunden tid og masse greier, men kjenner meg stort sett bedre de dagene jeg ikke er på jobb. Så vi får se.

Jeg har vært gradert sykemeldt lenge, skal til legen å be om 100% ut uken fordi jeg er helt utslitt.

Du behøver ikke kvie deg for det. Hver heller stolt over at du holdt ut så lenge! Si det du skriver her, enkelt og greit :) Er jo ikke sunt å leve på paracet. Også lurt å poengtere at du ikke hadde det sånn før du ble gravid og at du selvfølgelig ønsker å jobbe, men at du kjenner dette blir for mye for deg.

Jeg har hatt både 30 og 40% og begge deler fungerte fint da jeg fikk styre timene selv og ha helt fri noen dager. Nå ønsker sjefen at jeg jobber hver dag (korte dager), noe som har kjørt meg helt i veggen. Så da må 100 til for å komme meg igjen også skal jeg ta en prat med legen og finne ut av hva vi gjør fremover.

Lykke til i morgen!

Jeg er sykmeldt 50% pga hodepine og trøtthet ( sover utrolig dårlig ) jobber i barnehage og har en på 2år hjemme så må prioritere litt på kreftene kjenner jeg . Blir nok redusert sykmeldt frem til permisjon start :-) husk å be om tilrettelegging på arbeidsplassen også :-)

Jeg er sykemeldt 50% pga bekkensmerter, her var det legen som selv foreslo det etter jeg la frem problemet mitt.

Jeg har vært sykemeldt 100% i snart seks uker fordi kroppen var helt utslitt av psykisk harde dager på jobb og søvnmangel. Jeg var bare 21 uker når jeg ble sykemeldt og legen hadde god forståelse for at kroppen ikke fungerer helt som normalt hverken fysisk eller psykisk under en graviditet. Paracet er godkjent i svangerskapet, men jeg kan umulig se for meg at det er bra hverken for deg eller baby at du er avhengig av å ta dette kun for å fungere i jobb. Jeg tenker ikke du skal kvie deg for å be om redusert arbeidstid, det kan i beste fall forhindre at du slipper å måtte ut i 100% sykemelding på senere tidspunkt. Du er bare gravid en kort periode av livet og det er viktig at du tar vare på deg selv og baby:)

Vært 100% sykemeldt fra uke 10-13, så hadde eg ferie, klarte å jobbe 4 uker og 1 dag etter ferien ved hjelp av kvalmestillende, og har nå vært sykemeldt snart mnd igjen pågrunn av hyperemesis :(

Jeg begynte å gråte jeg :p Klarte ikke å holde meg lenger da hun sa at jeg skulle prøve å fortsette å jobbe ! Jeg greide jo ikke å gå hjem etter endt arbeidsdag pga bekkenet mitt :( Jeg fikk så en 2 ukers sykemelding og henvisning til fysioterapeut og skulle liksom prøve jobb igjen etter de 2 ukene. Men fysio har sykemeldt meg siden 4 uker totalt, får nok en ny sykemelding i dag! Heldigvis, for jeg hadde aldri greid meg på jobb slik det er nå :/

Ingenting å grue seg for. Bare forklar for legen akkurat hva du skrev i innlegget ditt her. Jeg er imponert over de som klarer å holde ut i 100% jobb, og fortstår ikke hvordan de greier det. At man har/får plager er ikke noe man styrer, da må man heller ta hensyn til sin egen helse. Det er fortsatt mange uker igjen av svangerskapet, og ikke minst skal du fungere etter at ungen er ute ;)

Jeg jobber 80% til vanlig, og har en 20% sykemelding. Jeg forklarte for legen min at jeg slet med bekkenet, og at jeg mente det var på tide å forsøke med en gradert sykemelding. Legen min var litt motvillig i starten, typisk "men er du -syk- da??", men fikk han veldig fort på gli da jeg forklarte at hvis jeg ikke fikk gradert sykemelding så ville jeg gå på en smell innen kort tid og bli 100% sykemeldt, og det gagnet ingen.

Da fikk jeg 50% sykmelding etter eget ønske. Trodde jeg da kunne få prøve halv dager siden det er det som jeg tror passer best, men det fikk jeg ikke ifølge arbeidsgiver. Ble for vanskelig. . Så må vel prøve annenhver dag da.. Men hvordan blir det når jeg er sykmeldt fra onsdag? Hvordan blir resten av uken? Er på jobb full dag idag, sett bort fra de to timene velferdsperm hos lege.

Da fikk jeg 50% sykmelding etter eget ønske. Trodde jeg da kunne få prøve halv dager siden det er det som jeg tror passer best, men det fikk jeg ikke ifølge arbeidsgiver. Ble for vanskelig. . Så må vel prøve annenhver dag da.. Men hvordan blir det når jeg er sykmeldt fra onsdag? Hvordan blir resten av uken? Er på jobb full dag idag, sett bort fra de to timene velferdsperm hos lege.
Så bra legen hørte på deg, men håpløst av sjefen :( Du skal da jobbe 7,5 t × 3 / 2. Så du får se hvor mange timer du har igjen når du fjerner dagens og fordele de :)

Er så dumt når arbeidsgiver ikke klarer å forstå at vi kjenner vår egen kropp best. Jeg ligger nå rett ut fordi jeg ble presset til å jobbe korte dager hver dag.

Håper dette gjør susen for deg og at du blir bedre :)

Jeg jobber også 50 % for tiden pga svangerskaps plager. Har det noe å si for foreldrepenger senere når jeg tar ut permisjon? Eller teller det som om jeg jobber 100%?

Er jo bare å tenke annenhver dag da, så en fridag til den uken. :)

Synd at du ikke fikk justere selv hva du tror ville funket. For min del valgte jeg å ha 2,5 fridager i strekk og så jobbe halve uka, men er flere årsaker til at jeg tror det blir bedre. Er ikke bare bare å justere timene som lærer siden noen må planlegge og gjøre etterarbeid og timene må ha en viss progresjon.

Jeg er 20% sykemeldt pga vondt i ryggen og lite søvn. Gruer meg til å fornye den igjen.. føler meg som et lite barn som spør mamma og pappa etter penger. Men én må jo bare si i fra :)

Jeg har vært sykemeldt 20% i fem uker. Økte det til 50 % grunnet bekkenløsning og andre plager. Kommer til å ha en fridag og kutte ned på de andre dagene :)

Jeg har vært 20% sykemeldt i 3 uker nå, pga bekkenplager. Hadde det ikke vært for at jeg ligger 15 timer i døgnet, hadde jeg ikke kommet meg på jobb de 6 timene jeg er der :p noen dager har jeg så sterke smerter at jeg ikke skjønner jeg skal komme meg hjem. Andre dager (som i dag) fungerer jeg godt. Ganske frustrerende. Jeg går korte dager, men det er vanskelig å overholde. Jeg har kollegaer som må jobbe ekstra mye fordi jeg går tidlig.. og noen har også vært frustrert på meg. Stress gjør jo at man kan tenke sånn. Så enkelte dager (som har vært gode) har jeg jobbet både 100% og 120% i sympati med kollegaene mine. Det har gått greit. Andre dager det jeg har så vondt at jeg ikke klarer å verken stå eller sitte, kan jeg gå tidlig hjem og jobbe en time eller to fra sengen. Er sykemeldt i 1 mnd nå, så må snart ringe legen og be om forlenget, for det er uaktuelt å jobbe 7,5 timer hver dag. Da vet jeg at jeg går på en smell! Men kjenner jeg gruer meg til å 'be om tillatelse' til å fortsette å jobbe 80%. Jeg går til både kiropraktor og fysioterapeut og håper jeg kan klare å holde det ca i sjakk og jobbe 80% ut tiden - å være sengeliggende i smerter er ikke gøy :(

Back
Topp