Mulig SA ...

Da har jeg vært og tatt hcg-prøve nr 2. Verdiene på den jeg tok mandag var på 6600 ca (og da var jeg 5 + 3 regnet fra sist mens, men 5 + 1 fra da unnfangelsen tidligst skjedde). Kryss fingre for at det har steget mye nå da! Får "dommen" på fredag. Har fortsatt symptomene i behold og har ikke blødd mer heller, men med så høye nivåer mandag vil jeg jo kunne ha symptomer lenge på tross av SA. Dette er alt for nervepirrende ...

Last edited:
Da har jeg vært og tatt hcg-prøve nr 2. Verdiene på den jeg tok mandag var på 6600 ca (og da var jeg 5 + 3 regnet fra sist mens, men 5 + 1 fra da unnfangelsen tidligst skjedde). Kryss fingre for at det har steget mye nå da! Får "dommen" på fredag. Har fortsatt symptomene i behold og har ikke blødd mer heller, men med så høye nivåer mandag vil jeg jo kunne ha symptomer lenge på tross av SA. Dette er alt for nervepirrende ...

Håper på det beste❤️

6600 er gode verdier mtp svangerskapslengden! Krysser fingre for deg og god stigning! :)

Håper på det beste❤️

Takk! :Heartred

6600 er gode verdier mtp svangerskapslengden! Krysser fingre for deg og god stigning! :)

Ja, hun sa verdiene da var høye. Jeg håper det er et godt tegn. :) Og takk! Her krysser vi også fingre for fin stigning. Fredag virker som en evighet unna, men nå er dagen i dag snart over og jeg får bare sørge for å holde meg okkupert i morgen, så blir det nok fredag før jeg aner det.

17 timer igjen til jeg vet noe mer. Jeg hadde begynt å få opp håpet siden jeg ikke har hatt noe blod utover minimalt med brun spotting siden søndag, det håpet forsvant nå siden jeg igjen blør.

Det verste kjenner jeg er å ikke vite + at jeg fortsatt føler meg gravid med alle symptomer intakt. Slitsomt å svinge mellom håp og å være sikker på at det har gått galt. Blir smågærn! :hungover:

17 timer igjen til jeg vet noe mer. Jeg hadde begynt å få opp håpet siden jeg ikke har hatt noe blod utover minimalt med brun spotting siden søndag, det håpet forsvant nå siden jeg igjen blør.

Det verste kjenner jeg er å ikke vite + at jeg fortsatt føler meg gravid med alle symptomer intakt. Slitsomt å svinge mellom håp og å være sikker på at det har gått galt. Blir smågærn! :hungover:
Hvordan går det? Har du hørt noe? Krysser alt jeg har for gode nyheter :)

Hvordan går det? Har du hørt noe? Krysser alt jeg har for gode nyheter :)

Har ikke time før kvart over 10, så vet ingenting enda. Takk, håper det hjelper. Er så nervøs. :nailbiting: Men, det blir godt å. forhåpentligvis, få ei avklaring i det minste, i stedet for å gå og spekulere sånn som jeg har gjort i ei uke nå.

Hcg var gått fra 6600 på mandag til 11640 på onsdag, så det er gode nyheter. Hun sendte henvisning til tul, så forhåpentligvis finner de et hjerte som banker. :) Skulle ikke bekymre meg mer nå, da det mest sannsynlig er noe helt ufarlig på tross av "grums" i blodet. Puh! Sier jeg bare!

Hcg var gått fra 6600 på mandag til 11640 på onsdag, så det er gode nyheter. Hun sendte henvisning til tul, så forhåpentligvis finner de et hjerte som banker. :) Skulle ikke bekymre meg mer nå, da det mest sannsynlig er noe helt ufarlig på tross av "grums" i blodet. Puh! Sier jeg bare!
Så bra!

Så godt å høre! Nå ble jeg kjempeglad :D

Så godt å høre :)

Har vært på tidlig ultralyd nå, og det var nok en polypp som forårsaket blødningene. Han nappet den bort og det var det. Har dog også en cyste på venstresiden som skal sjekkes opp. Mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. Fikk tappet noen prøveglass med blod og skal inn igjen til kontroll om 4 uker.

Lille reka ble målt til 6 + 5 og hadde gode hjerteslag. Jeg har jo beregnet at jeg er 6 + 6 så det stemmer bra. :)

Litt bekymret for cysta, men veeeeldig glad for at resten så fint ut!

Har vært på tidlig ultralyd nå, og det var nok en polypp som forårsaket blødningene. Han nappet den bort og det var det. Har dog også en cyste på venstresiden som skal sjekkes opp. Mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg over. Fikk tappet noen prøveglass med blod og skal inn igjen til kontroll om 4 uker.

Lille reka ble målt til 6 + 5 og hadde gode hjerteslag. Jeg har jo beregnet at jeg er 6 + 6 så det stemmer bra. :)

Jaa, så bra :D Godt å finne ut hva som forårsaket blødningene da :) Så får vi håpe at cysta ikke er noe å bekymre seg for ;)

Jeg hadde igså en cyste på den ene eggstokken. Gyn sa til meg at den skulle være der i begynnelsen av svangerskapet for å gi næring til embryoet de første ukene, også vil den skrumpe inn :) EDIT: produsere hormoner ;)
Hvis det var på eggstokken du hadde den kan det være noe av det samme?

Last edited by a moderator:
Jeg hadde igså en cyste på den ene eggstokken. Gyn sa til meg at den skulle være der i begynnelsen av svangerskapet for å gi næring til embryoet de første ukene, også vil den skrumpe inn :)
Hvis det var på eggstokken du hadde den kan det være noe av det samme?
Det er plommesekken som gir næring de første ukene..den ligger ved siden av embryoet i fostersekken..
Så cyste på eggstokk er noe annet..

Det er plommesekken som gir næring de første ukene..den ligger ved siden av embryoet i fostersekken..

Det vet jeg jo, den var der den også. Men det var det gyn sa til meg!
Cyster er heldigvis sjelden farlige :)

Gynekologen min sa det samme. At det skal være en cyste på eggstokken i starten som produserer hormoner. Nå endte dette i MA og etter aborten var cysten borte igjen.

Back
Topp