Vaskemiddler og bleier

LykkeligGift

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg tenker på så mye rart om dagen hehe.. Og akkurat nå lurer jeg på bleier og vaskemidler.

Hvilket bleiemerke velger dere og hvorfor? Pampers? Libro? Rema1000?

Og hva med vaskemiddel? Blenda og Neutral er de eneste jeg har hørt om i babyverden, men kanskje det finnes andre alternativer?

Jeg bruker Neutral , men det er pga atopiske barn. Så bruker jeg Coop sine bleier. Eneste som har fungert her ang lekkasje .... pluss at det er MANGE i pakkene, og billig.

Skal bruke Blenda vaskemiddel. Av bleier blir det Libero, og muligens en av billigmerkene etterhvert som jeg får testa det ut. Hvertfall ikke pampers, hørt så mye negativt om det.

Jeg begynner med det man får i disse startpakkene :) så det var vaske middel i en av de ihvertfall :)

Bruker neutral og blenda sensitive om en annen, kjøper det som er på tilbud :) Bleier bruker vi libero og kanskje Coop sine etterhvert. :) Styrer unna Pampers da disse inneholder oljer som gjør at baby blir sår på rumpen om du prøver å bytte merke.

Har brukt neutral på tøyet, helt tilfeldig egentlig. Kommer til å bruke libero bleier i de minste størrelsene, så kommer jeg til å gå over til First price sine etterhvert. Syntes billigbleiene er vel så gode som de dyre, har aldri hatt lekkasje med hverken First price eller coop. Gutten min fikk store sår av pampers babydry, så kommer aldri til å kjøpe pampers igjen.

Når vi hadde nyfødt hadde vi libero de har son markering som viser når bleien er våt. Så gikk vi over til REMA og kjøper av og til libero på tilbud

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg har et oppfølgingsspm hehe.. Hva med deres egne klær? Burde de også vaskes parfymefritt eller er det ok å bruke opp det man har? Jeg pleier å bruke skyllemiddel med parfyme, men skjønner jo at babisen ikke skal ha det.

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg har et oppfølgingsspm hehe.. Hva med deres egne klær? Burde de også vaskes parfymefritt eller er det ok å bruke opp det man har? Jeg pleier å bruke skyllemiddel med parfyme, men skjønner jo at babisen ikke skal ha det.
Du rekker kanskje å bruke det opp før baby kommer? Vi brukte opp på vårt tøy også gikk vi over på parfymefritt til hele familien. Vi bruker ikke skyllemiddel :)

Du rekker kanskje å bruke det opp før baby kommer? Vi brukte opp på vårt tøy også gikk vi over på parfymefritt til hele familien. Vi bruker ikke skyllemiddel :)
Vi har for et år ca hehehe.. Jeg liker å kjøpe på tilbud ;) Er jeg paranoid som tenker det er dumt at babyen ligger inntil mitt parfymerte tøy?

Vi kommer til å bruke omo på vårt tøy og bruke opp det vi har, vi har også for 1 år og det er kjedelig å kaste det :p Bruker også skyllemiddel.

Om han reagerer på det så får vi heller bruke Blenda på vårt også :)

Pampers har jeg dårlig erfaring med tidligere så holder et knapp på libero her, var veldig fornøyd med de

det er så mange år siden sist jeg hadde baby i hus, men mener jeg brukte neutral til vask.. litt usikker

Vi bruker fremdeles libero. Var det som ble brukt på sykehuset, så vi bare fortsatte med det. Billig på kiwi med bleiekort. Bruker Neutral, da jeg mener det er billigere pr. Vask enn blenda. Har funnet ut at guttungen ikke allergisk, så det er ikke krise hvis man har et annet vaskepulver for hånden. Var nøye på det da han var liten.

Bruker C fra helsekosten. Dyrere enn vanlig, men har en sønn med atopiske tendenser, og så er det mer miljøvennlig. Og så bruker vi Libero bleier. Prøvde Pampers i starten, men likte Libero bedre, og så har vi bare fortsatt med det ...

Jeg kommer nok til å bruke vanlig omo på vårt tøy med mindre jeg ser at baby reagerer. Brukte neutral bare de første par månedene til eldste før jeg begynte å vaske hans tøy med vårt, han har aldri reagert. Tenker man bare må se ann babyen:)

Bruker C fra helsekosten. Dyrere enn vanlig, men har en sønn med atopiske tendenser, og så er det mer miljøvennlig. Og så bruker vi Libero bleier. Prøvde Pampers i starten, men likte Libero bedre, og så har vi bare fortsatt med det ...
Jeg hadde atopisk eksem så oddsen for at Lille får det er absolutt tilstede, så takk for tips :)

Jeg kommer til å bruke det neutral og/eller blenda i starten, så bytte til tøymykner med parfyme :) Når det kommer til bleier, så må jeg prøve meg fram siden jeg ikke aner hva barnet tåler/ikke tåler (og så er jeg førstegangs og har ikke så mye erfaring med de ulike merkene)

Back
Topp