Sniker fra Juni.

JuneMama

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei.

Dere fine damer som er kommet litt forbi disse kritiske tre månedene.

Jeg sniker meg inn fra Juni for å høre om deres erfaring.
Er 5+1 i dag, men våknet opp til litt brunrød spotting i trusen.
Har noen av dere opplevd dette? Og har det allikevel gått bra?

Beklager om dette ikke passer seg i det hele tatt her inne.
Hadde en MA i sommer, så er litt redd. :-(

Hei, litt blod er ikke farlig og ganske vanlig. Ta kontakt med legen om du får veldig vondt eller dersom du begynner å blø veldig mye. Man blir redd etter MA, men heldigvis skjer det sjeldent to ganger på rad. Lykke til!! :-)

Hei, litt blod er ikke farlig og ganske vanlig. Ta kontakt med legen om du får veldig vondt eller dersom du begynner å blø veldig mye. Man blir redd etter MA, men heldigvis skjer det sjeldent to ganger på rad. Lykke til!! :-)

Tusen takk skal du ha :-)

Må nok prøve å slappe av og ikke stresse over det.
Krysser fingrene for at det går bra.

Hei! Jeg hadde også en MA i mai. Var da henvist til gyn fra fastlege. Hun sa da at en henvisning gjelder 1 år og ar jeg bare skulle kontakte henne direkte for UL i uke 8 når jeg ble gravid igjen. Hvis jeg blødde kunne jeg komme før. Det har vært veldig betryggende for meg og jeg har vært på UL i uke 8 og skal nå om noen dager i uke 12. kanskje du kunne fått bestilt deg en UL du også fra de som konstanterte MA?

Ift det med spotting så er det umulig å si. Men håper virkelig det er uskyldig og at du kommer i mål❤️ Lykke til!

Jeg hadde også MA i mai, og det har gjort dette svangerskapet veldig tøft - mye nerver og redsler. Men som Kameleon sier, så har det hjulpet med tett oppfølging av gynekologen som hjalp meg med MA'en sist gang. Hun kjenner til meg og historien min, og skjønner nervøsiteten. Jeg fikk en gynekologisk ultralyd hos henne i uke 6, da hjertet nettopp hadde begynt å slå, og en ny gynekologisk ultralyd i uke 9 når morkaken hadde tatt mer og mer over. Dette har hjulpet meg veldig. Jeg er nå i slutten av uke 10 og er ikke på langt nær like nervøs som jeg var tidligere. Skal også på ny ul i uke 12-13 :) Hør med hun du var hos sist, om du kan få komme til tettere oppfølging denne gangen, det tror jeg hjelper deg :)

Ang. spottingen, så kan det være både helt uskyldig og tegn på skumlere greier. Bare følg med på om det blir mer blod, og om du får vondt i magen etter hvert. Hvis dette ikke skjer, så er det nok uskyldig :) Men eneste måten å finne ut av hva det er på, er en ultralydundersøkelse. Jeg hadde en uskyldig blødning i uke 6 sist svangerskap, da fikk jeg henvisning til gynekolog, som fant en levende spire med god hjerteaktivitet :) Så det kan likegjerne være helt uskyldig. Tror jeg har hørt et sted at det er like vanlig å blø i svangerskapet som det er å ikke blø :) Jeg krysser fingrene for deg, og håper alt står bra til :) Masse lykke til videre!

Jeg har hatt to MA etter hverandre (virker nokså vanlig å ha fler), men blod behøver ikke bety en ny MA :) hold motet oppe og kontakt lege etter hvert hvis du er usikker. De kan ta HCG målinger og etterhvert kan du dra til tidlig ul for å bekrefte liv og lette noen kilo fra skuldrene dine. Vanlig å ta ul i ca uke 7, for da ser msn hjerteaktivitet :D

Tusen takk for svar damer.
Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men blir nok å ringe legen for å få tatt en blodprøve.
Men mister litt motet ettersom det har gått fra brun spotting til rødere blod. :-(
Begynner å bli redd for at dette er slutten.

Tusen takk for svar damer.
Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men blir nok å ringe legen for å få tatt en blodprøve.
Men mister litt motet ettersom det har gått fra brun spotting til rødere blod. :-(
Begynner å bli redd for at dette er slutten.

Å nei, ring legen og bestill time med én gang ❤️ det ER mange som blør i løpet av svangerskapet så det kan være spira di har det bra!

Jeg har blødd tre ganger. En med gammelt blod, en med nytt og en ganske kraftig med blanding. Var på legevakta og fikk sjekket det. Alt så veldig fint ut og alt er fortsatt bra!! :D

Å nei, ring legen og bestill time med én gang ❤️ det ER mange som blør i løpet av svangerskapet så det kan være spira di har det bra!

Skal til legen å ta blodprøve i morgen i alle fall.
Men blødningene har gitt seg nå heldigvis. det var veldig lite som kom, men er ikke rolig enda for å si det sånn.

Jeg har blødd tre ganger. En med gammelt blod, en med nytt og en ganske kraftig med blanding. Var på legevakta og fikk sjekket det. Alt så veldig fint ut og alt er fortsatt bra!! :D

Det er jo veldig bra å høre da :-)
Er så skummelt med blødninger og man blir så redd når man gleder seg sånn over at man skal bli mamma.

Håper spiren sitter denne gangen og at det ikke er noe å bekymre seg for.

Back
Topp