Valg av duovogn

førstegangsgravid_27

Andre møte med forumet
Er førstegangs og har null peiling på duovogner. Er derfor takknemlig for alle innspill og forslag. Litt om oss og hva vi ønsker:
- Bor i blokk, men vogn kommer til å bli stående i et vognrom i 1. etasje.
- I hovedsak bil som blir brukt som transportmiddel
- Ønskelig med vogn som er rimelig enkel å legge sammen
- Må passe i en Toyota Auris stasjonsvogn
- Skal stort sett trilles på grus/asfalt
- Da vi får vinterbarn må det være god plass til vinterpose i liggedelen
- Det er stor høydeforskjell på vi som skal trille vognen
- Ønskelig med svingbare hjul som kan låses

På forhånd takk for all hjelp :)

Eller Emmaljunga Nitro.
Viking har veldig smal sittedel, nitro har breiere sittedel. Skal ha plass til både barn og vognpose på vinteren.

Evt uten svingbare hjul så vil jeg si Emmaljunga city cross. (like deler som på nitroen, utenom understell)

Eller Emmaljunga Nitro.
Viking har veldig smal sittedel, nitro har breiere sittedel. Skal ha plass til både barn og vognpose på vinteren.

Evt uten svingbare hjul så vil jeg si Emmaljunga city cross. (like deler som på nitroen, utenom understell)

Nitro kommer uten bagdel, da må man isåfall kjøpe citybag løst og den er mye mindre enn edge/mondial bag :p så da hadde jeg gått for edge med duo understell :p:D

Nitro kommer uten bagdel, da må man isåfall kjøpe citybag løst og den er mye mindre enn edge/mondial bag :p så da hadde jeg gått for edge med duo understell :p:D

City cross kommer også uten bag, og de er bare 3-4 cm kortere. har selv CC, valgte denne selv pga vekt/størrelse.
Bagen koster ikke mye, kan du handle i sverige får du komplett vogn med ekstrautstyr billigere enn i norge.

Vi har Emmaljunga Edge duo (med 4 faste hjul, men kan jo velge annet understell).
Min er straks 5 måneder og baggen begyner å bli ganske knapp på størrelse allerede! Hadde vi hatt city bag måtte vi nok gått over til sportsdelen allerede.. Hadde i hvertfall aldri fått plass til noe vinterpose :p

Men er veldig fornøyd med min Edge Duo, og hadde valgt den på ny :) stor og god, men veldig dyr..

City cross kommer også uten bag, og de er bare 3-4 cm kortere. har selv CC, valgte denne selv pga vekt/størrelse.
Bagen koster ikke mye, kan du handle i sverige får du komplett vogn med ekstrautstyr billigere enn i norge.

Men edge/mondial bag er ikke å få kjøpt løst :( den er jo større enn citybagen som fås løst til bl.annet city cross og nitro

Er ikke noe billigere å kjøpe edge/Mondial enn å kjøpe nitro/city cross+bag. Kommer på ca samme pris

Er ikke noe billigere å kjøpe edge/Mondial enn å kjøpe nitro/city cross+bag. Kommer på ca samme pris

Ja, men bagdelen er jo ikke lik. Edge/mondial bag er MYE større, og her ber trådstarter om bag/liggedel med god plass.

Ja, men bagdelen er jo ikke lik. Edge/mondial bag er MYE større, og her ber trådstarter om bag/liggedel med god plass.

Nå er bagen 3-4 cm kortere bare. og det er ikke svingbare hjul på egde/mondial, og den er også mye større sammenlagt, så hun får nok ikke den inn i bilen hun har.

Ergo, Nitro eller viking som er mindre og med svinghjul har flere kriterier som hun ønsker.

Ellers ville jeg også sett på Babyjogger City Elite

Som har alle kriteriene som trådstarter ønsker, dette er en kjempe god vogn. Men eneste minuset jeg ser er at sportsdelen kun er fremovervendt.

Bugaboo buffalo:) lett og god vogn. Kjempeenkel og legge sammen og ta inn og ut av bil. Bagen kan legges helt flat slik at den nesten ikke tar ble plass. Passer både samboeren som er 1.92 og jeg som er 1.70, har teleskophåndtak. Fått flere kommentarer fra venninner som har hatt ulike emmaljungavogner at min ser mye lettere ut å "drasse" med:D

Nå er bagen 3-4 cm kortere bare. og det er ikke svingbare hjul på egde/mondial, og den er også mye større sammenlagt, så hun får nok ikke den inn i bilen hun har.

Ergo, Nitro eller viking som er mindre og med svinghjul har flere kriterier som hun ønsker.

Som har alle kriteriene som trådstarter ønsker, dette er en kjempe god vogn. Men eneste minuset jeg ser er at sportsdelen kun er fremovervendt.

Du kan jo få undetstell med svingbare hjul til både edge og mondial :)

City bagen er både kortere og smalere, så ikke noe bag å ha vinterbarn i med andre ord, mener forskjellen er 82cm på city og 88 på edge, usikker på vity siden min er eldre så kan jo ha forandret seg, men de cm har mye å si. Og JO, edge kan du få med duo s understell, med svinghjul og enten ecco eller lufthjul, jeg har det selv ;) duo s er akkuratt samme understell som brukes på nitro og viking eneste er at sportsdelen er annerledes :)

Jeg har selv CC og kommer til å bruke den på mitt kommende vinterbarn, kommer ikke til å ha noe problemer med både posebarn i den vogna.

Har flere venninner som har også hatt samme vogn, uten problemer.

Har også venninner med mondial/edge, og de byttet fra bag til sportsdel på samme tidspunkt som vi gjorde med CC. så defå cm utgjør ikke veldig mye.

Viking har 1 cm lengere bag enn City bagen.

Egde og mondial har invending mål på 79 cm, city bagen har 74, vikingbagen har 75cm. Skiller ikke så mye.

Jeg har selv CC og kommer til å bruke den på mitt kommende vinterbarn, kommer ikke til å ha noe problemer med både posebarn i den vogna.

Har flere venninner som har også hatt samme vogn, uten problemer.

Har også venninner med mondial/edge, og de byttet fra bag til sportsdel på samme tidspunkt som vi gjorde med CC. så defå cm utgjør ikke veldig mye.

Viking har 1 cm lengere bag enn City bagen.

Egde og mondial har invending mål på 79 cm, city bagen har 74, vikingbagen har 75cm. Skiller ikke så mye.

Vi har lang jente og har både city og edgebag, vi bytta fra citybag til edgebag i juni da var snuppa 4 mnd og nådde kantem både med hode og tær, hu kunne da fint bruke edge bagen lenger, hu er nå 7mnd og har fortsatt plass i den mens city bagen er både for smal og kort. Så jeg syns det har mye å si, spess om man skal ha plass til pose osv i tilegg ;) de aller fleste bytter fra bag til sportsdel hovedsakelig pga barnets behov, at de ikke vil ligge flatt men heller vil følge med ;)

Trenger du så stor bag når du får vinterbaby da? Har tenkt at man ikke trenger så stor bagdel til vogna da babyen er liten når det er vinter ;-)

Ja men da finnes ikke min edge? Jeg har svingbare hjul på min. Str på det understellet er ikke anderledes enn de andre typene emmaljunga.

Babyjogger city elite!!

Du kommer sikkert til å bære bagen opp i leiligheten når babyen er liten. Veldig lett å ta med seg bagen på denne. Og superenkel å slå sammen!! 79 cm innermål på bagen. Er stor forskjell fra 74 synes jeg...

Går også an å kjøpe en Babyjogger city mini som reisevogn (mange pent brukte på finn) og bruke den inne i starten. Kjekt med vogn inne for å få babyen til å sove!! Er nesten helt sikker på at bagen passer på begge understell. Du trenger da bare et ekstra sett med adaptere.

Bugaboo buffalo:) lett og god vogn. Kjempeenkel og legge sammen og ta inn og ut av bil. Bagen kan legges helt flat slik at den nesten ikke tar ble plass. Passer både samboeren som er 1.92 og jeg som er 1.70, har teleskophåndtak. Fått flere kommentarer fra venninner som har hatt ulike emmaljungavogner at min ser mye lettere ut å "drasse" med:D

Skriver under på denne. Vi er kjempefornøyd med vår Buffalo :-)

Back
Topp