Svømming for barn med innlagt dren

annth

Glad i forumet
Hei
Min sønn på 2 år går på svømming og det har han gjort siden han var ca 6-7 mnd og trives med det.
Han har fått konstantert væske i begge ørene og skal få dren i løpet av kort tid.
Kan han forsette på svømmingen som før? Er noe tiltak ekstra jeg må gjøre? Jeg har hørt om pannebånd spesielt og propper i ørene som ekstra tiltak? Har noen andre med dren erfaring med slikt osv. Så ønsker jeg gjerne vite alt av info og erfaringer ved bruk av dette.
Mvh Annth

Vi brukte de ear band IT båndene med plugger, men i følge legen vår var det ikke nødvendig. Men viktig å få han til å legge hodet til hver side å "få ut" vann etterpå.
Tvi tvi:)

Kan fortsette som før. Men ikke dukke lenger ned enn 10 m er beskjefen vi har fått etter 4 dreninnsettinger

Kan fortsette som før. Men ikke dukke lenger ned enn 10 m er beskjefen vi har fått etter 4 dreninnsettinger

Vann i ørene er ikke noe problem, men ikke dykke lenger enn 1 meter under vann pga trykket har vi fått beskjed om. Skal han dykke lenger ned enn det evt hoppe/stupe er det anbefalt å bruke propper. Men det er kanskje begrenset hvor mye dykking og stuping det er når han er så liten? :)

Vann i ørene er ikke noe problem, men ikke dykke lenger enn 1 meter under vann pga trykket har vi fått beskjed om. Skal han dykke lenger ned enn det evt hoppe/stupe er det anbefalt å bruke propper. Men det er kanskje begrenset hvor mye dykking og stuping det er når han er så liten? :)
Vi har som sagt fått beskjed om 10 og har forholdt til oss det i nå 7 år
Det har gått helt fint

Jeg nevnte dette til svømmelæreren på kurset og hun nevnte både propper og pannebånd. De prøver å lære seg både stuping og hopping i vannet og vår sønn elsker å plaske ekstra mye også. Derfor ble jeg veldig usikker om bør gjøre tiltak eller ikke. Jeg hører med sykehuset når vi blir lagt inn dagen før pga sin kronisk sykdom.

Jeg nevnte dette til svømmelæreren på kurset og hun nevnte både propper og pannebånd. De prøver å lære seg både stuping og hopping i vannet og vår sønn elsker å plaske ekstra mye også. Derfor ble jeg veldig usikker om bør gjøre tiltak eller ikke. Jeg hører med sykehuset når vi blir lagt inn dagen før pga sin kronisk sykdom.
Er nok lurt å høre
Min både stuper og hopper

Jeg har dren selv, og fikk beskjed om å ikke få vann inn i ørene ved dusj eller bading.
Når jeg er på badeland så dykker jeg ikke, men holder hodet over vann.
Snakk med legene, så får du et skikkelig svar.

Hei. Nå har sønnen min fått dren og fikk anbefalt å ikke ha svømming på en periode. Vi bader/dusjer hjemme men unngår å få vann i ørene.

Back
Topp