Dere som har vært på TUL..

Venternr2

Blir kjent med forumet
Gjøres det stort sett innvendig eller utvendig ultralyd når det er så tidlig? Jeg skal på lørdag og er da 8+4. Takk for svar :)

Innvendig. Etter uke 12 har jeg hatt utvendig, men det varierer fra gynekolog til gynekolog. Noen benytter seg av utvendig tidligere. Masse lykke til på lørdag forresten; så spennende:)

Last edited:
Jeg var hos jordmor når jeg var 8+5, der var det utvendig. Kan hjelpe å ha litt i blæra, da sitter livmoren litt høyere :)

Jeg var i går, de tok både utvendig og innvending, (ca 6 uker) innvendig fant hun ingenting, så det bedre utvendig. Når jeg tok tul sist ved 8 uker var det utvendig, tror de fleste prøver det først...

Har hatt innvendig frem til uke 12 de andre svangerskapene, men denne gangen ble det kjempefine bilder utvendig i uke 7+4 :)

Bare innvendig her.

Sniker fra mars; var på tidlig ul 7+4 - da var det utvendig :) Med blæra stappfull :p

Jeg trodde ikke jordmødre tok innvendig UL jeg? Jeg har i hvertfall måtte til gynekolog ved innvendig UL.

Jeg trodde ikke jordmødre tok innvendig UL jeg? Jeg har i hvertfall måtte til gynekolog ved innvendig UL.
Har hatt flere jordmødre på sykehuset som har tatt innvendig ul. Mulig de må ha videreutdanning/kurs for å gjøre det?

Tusen takk for svar alle sammen. Ser ut som jeg må forberede meg på begge dele :) i mitt forrige svangerskap var jeg på tul i uke 12 og var overhodet ikke forberedt på innvendig ultralyd :smiley-ashamed008

Jeg har vært hos gynekolog for innvendig ul idag (uke6) hun kommer reisende hit fra ett sykehus da jormødrene her ikke gjør det.. :)
Har fått innvendig ul av både gynekologer og jordmødre på sykehuset her. Men så er det nasjonalt senter for fostermedisin så godt mulig de er videreutdannet. :)

Back
Topp