To -tett i tett :)

Mowgli's mamma

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Hei alle spente, glade mammaer!

Jeg er i fnise-modus.
Mowgli (nr1, som har et annet normalt navn) kom desember 2015. Han er nå 9.5 mnd og akkurat ferdig med første mnd i barnehagen. Vi er syke stup i ett, bhg-basselusker er ikke til å fjase av!

Tidlig med bhg tenker du?? Jeg er ikke helt uenig. Jeg og samboeren min er selvstendig næringsdrivende så det presset seg frem. Jeg begynte å jobbe bittelitt når Mowgli var 3 mnd så han ble tidlig vant til å være sammen med mormor, farmor og litt tanter her og der. Han er vant med å være sammen med andre enn oss hele dagen, derfor tror jeg også bhg tilvenningen gikk så fint. Over all forventning. Egentlig så bra at det var litt sårt for mammahjertet :nailbiting:
Vi har jo sporadisk snakket om nr 2. Skal vi ha nr 2, har vi tid og kapasitet til nr 2, og en hel haug andre ting som sikkert alle har hørt ala; den beste gaven er å gi han et søsken osv.. Vi landet mer eller mindre på JA, vi VIL ha nr 2, vi begynner å jobbe mot det.
Så ble det sykdom på jobb og vi jobbet begge 46- 58 timer i uka noen uker, og dermed meldte spørsmålet seg om vi skulle vente liiiiiiiiitt siden vi som alle andre ønsker å gi barna godt med tid og oppmerksomhet.
Tilbake til fnise-modus. Den avgjørelsen var nemlig allerede tatt :) Vi blir tobarnsforeldre i mai! :happy093
Mellom meg og mine søsken er det 6 år, jeg ønsket selv å ha de tettere, men trodde det skulle ta litt tid, siden det gjorde det med Mowgli.

Er det flere her som nå er gravid med nr 2 eller 3 såpass kjapt eller har barn fra før som er tett i alder?? Hvordan synes dere det er? Mange kommenterer det her med 1 som ingen 2 som ti & to bleiebarn samtidig.... Men jeg ser ikke helt bleiene som et problem, jeg tenker jo at det må være verre å få tilbake nattesøvnen og "normalen" for så å rive opp i alt det igjen...???

Blir to tette her også :) Julie kom i august 15, og nå blir det jo nr 2 i mai 15. Jeg har jo ingen erfaring med to stykker, men det må jo bare gå ;)

Blir to tette her også :) Julie kom i august 15, og nå blir det jo nr 2 i mai 15. Jeg har jo ingen erfaring med to stykker, men det må jo bare gå ;)
Selvfølgelig går det, vi har jo allerede bevist at vi er helt rå med nr en :) Men jeg er jo spent.
Seff klarer vi det :)

De blir ikke så tette som hos deg, men under 2 år mellom. A ble født juli 2015, og venter nå nr 2 i mai 2017. Tror heller ikke det blir stress med to bleiebarn, og tenker som deg; bedre å forlenge perioden med lite søvn enn å starte den helt på nytt igjen senere :)

Jeg har ei født i august 14, en født i november 15, og venter da nå en i mai 17.. Mine har ikke vært sovebabyer, så her i heimen er det akutt søvnmangel på de fleste. Synes det er masse positivt med tette barn, men kvir meg også litt for jeg er allerede ganske så sliten.. Men vi gjør det beste ut av det, så blir det nok mer søvn på alle om noen år

Haha, sovebaby, hva er det? :p

Blir ikke såå tett mellom mine. Vesla rekker akkurat å fylle to før babyen kommer. :)

Jeg har ei født i august 14, en født i november 15, og venter da nå en i mai 17.. Mine har ikke vært sovebabyer, så her i heimen er det akutt søvnmangel på de fleste. Synes det er masse positivt med tette barn, men kvir meg også litt for jeg er allerede ganske så sliten.. Men vi gjør det beste ut av det, så blir det nok mer søvn på alle om noen år
Det er vel det jeg er mest spent på. Mowgli våkner 1-2 ganger på natta for mat. Håper nr 2 er mer rolig på den fronten, og sover bedre :)

Blir nokså tett! 1 år og 10 mnd mellom 1 og 2❤️ ser ikke noe problem med det, de får mye glede av hverandre, og som du sier er det nesten like greit å ta alt med en gang ;)

Folk klarer tvillinger, så tette barn vil vi klare utmerket :)

Her blir det 12 mnd i mellom.

Her blir det 18 mnd imellom. Tett nok for min del, men gjort er gjort:) alt skal gå bra selvom vi begge jobber turnus og aldri kommer til å få flere barn. Fordi vi aldri kommer til å se hverandre igjen:p

Her blir det akkurat 2 år mellom så ikke veldig tett, men tror det kan bli travelt likevel :)

Her blir det akkurat 2 år mellom så ikke veldig tett, men tror det kan bli travelt likevel :)
Det er jo travelt med en. Vi fikk en ny hverdag med lillegull, og tipper det samme skjer igjen.
Men, gleder meg litt til å ligge og slumre med bebis på brystet på formiddagen, og hente lillegull i bhg tidlig for å se han mer enn når jeg jobber. Føler meg ille heldig! :)

Her ser det ut til å bli 1 år og 9 mnd i mellom, og det må jo bare gå. Vi har akkurat begynt å få skikk på soverutinene og ser ikke veldig frem til en ny periode med unntakstilstand... Men det går jo over og blir herlig å tilbringe masse tid sammen. Jobbe skal jeg jo gjøre resten av livet, det er et privilegium å få så masse tid!

Back
Topp