****PORSGRUNN****

Hvordan går det jenter?

Spm om disse fryste eggene mine igjen;) Er ny i gamet så godt å ha noen å spørre❤️

Vi fikk jo totalfrys (1. ivf) og har nå 3 3-dagers egg i fryseren. Da vi snakket med legen om ferskforsøket på forhånd så fikk vi nei til å sette inn 2 på første forsøk. Jeg er 36.

Er det slik at de tar opp ett og ett eller 2 eller 3 når de tiner? Noen medbestemmelsesrett? Alle var visst god kvalitet.

Noen erfaringer?

Alle mine 6 egg ble fryst på hvert sitt strå slik at de kunne ta opp et og et. Legen sa de skjeldent frøys ned to egg sammen lengre.
Men de tok opp fire i hensikt å dyrke for å gjenfryse.
Var et ikke-tema i mitt tilfelle å sette inn to, men jeg er jo litt yngre enn deg da... Vet de egentlig setter grensen ved 35, så om du virkelig vil sette inn to, så kan det nok funke å presse på litt :)

da skal jeg starte opp med nytt forsøk når oktober mensen min er på plass.så blir vel november før jeg evt får satt inn.....regne med jeg må ta de to eggene de har fryst ned...selv om jeg har lite troa på de..så må vi vel bruke dem opp.. lov å håpe begge to overlever opptining , større sjanse om man setter inn begge..gir meg håp...
venter på mail fra de åssen medisiner jeg skal bruke..sist gang gikk jeg på progynova...
det jeg hater med denne prossessen er all ventetiden...tenk om man bare kunne kommet igang med en gang testen var neg..sånn er jeg..kan aldri komme fort nok igang...

Lurer litt på! Man må vel bruke alle frosne egg før man går over på ferskforsøk? Kjenner jeg er så negativ.. Etter først en MA etter ferskforsøk og nå kjemisk etter første fryseforsøk. Har to til i fryseren, er det håp for de da? Ingen egg er vel like?

Lurer litt på! Man må vel bruke alle frosne egg før man går over på ferskforsøk? Kjenner jeg er så negativ.. Etter først en MA etter ferskforsøk og nå kjemisk etter første fryseforsøk. Har to til i fryseren, er det håp for de da? Ingen egg er vel like?
Det er vel lov å spørre? :) send de en Mail og hør! :)

Bestemte meg for å bli sykemeldt en liten stund idag. Psykisk er jeg helt ødelagt av prøvingen.. :(

Så rart! Jeg måtte ikke det! Gikk over på ferskforsøk (for 1 år siden), og har fremdeles egg på frys i Porsgrunn (som aldri vil bli brukt da vi venter tvillinger nå).

Her er en tråd for oss Porsgrunnjenter❤

- Petrini: 1. ICSI innsett uke 37

- Poppi: 3. forsøk i november

- Ønsker så inderlig en... : venter på siste forsøk

- VictoriaH: kort regime, planlagt innsett uke 42

- Tonemor87: uttak i uke 42

- ICSIhåp: venter på fryseforsøk

-WCE:

-Bettina: venter på 2. forsøk

-Prøverøret: kort regime fra 7.10.

-Avocado: fryseforsøk uke 42

-Frøkenmarihøne: Totalfrys september, venter på fryseforsøk i okt/nov

Quote denne postdn hvis du vil legges til

Vil gjerne legges inn her, venter på icsi, men stoffskifte må stabiliseres først. Håper på å begynne i november :)

vi gikk på ferskforsøk etter vi hadde hatt 3 neg fryseforsøk..mista litt troa...
nå under søskenforsøk så virker det som de vil vi bruke opp de vi har fryst først..men ikke spurt denne gangen da.. så du kan jo spørre dem :)

Her er en tråd for oss Porsgrunnjenter❤

- Petrini: 1. ICSI innsett uke 37

- Poppi: 3. forsøk i november

- Ønsker så inderlig en... : venter på siste forsøk

- VictoriaH: kort regime, planlagt innsett uke 42

- Tonemor87: uttak i uke 42

- ICSIhåp: venter på fryseforsøk

-WCE:

-Bettina: venter på 2. forsøk

-Prøverøret: kort regime fra 7.10.

-Avocado: fryseforsøk uke 42

-Frøkenmarihøne: Totalfrys september, venter på fryseforsøk i okt/nov

Quote denne postdn hvis du vil legges til
Jeg er og i Porsgrunn ;)

Er på vårt fjerde forsøk nå ( 2 avbrutt).
Satt i gang med kortregime på mandag

Forsøket mitt måtte forskyves litt, men starter opp om cirka 2 uker på sprøyter da jeg tror jeg har hatt spontan EL nå denne uken. Forventet IKM er onsdag eller torsdag uke 40, så må vente på TR og/eller dra på ultralyd for å sjekke at alt er klart til sprøytestart. MEN skal be om blodprøve for å sjekke progesteron på mandag av fastlegen (Porsgrunn ville ikke gi, de utsatte bare) sånn at jeg da kan avbestille ultralyden om jeg har hatt eggløsning. Da får jeg jo bare TR og starter rett på medisiner. Eller så kan vi være veldig heldige og få ventespire helt på tampen. Men det siste tviler jeg sterkt på ;)

Ahh.. Skal ikke være lett.

Last edited:
Er det alltid en pausemnd mellom fryseforsøk i styrt syklus? Tar de opp 2 egg første gang når det er første forsøk? (Har 3 fryst hver for seg)

Er det alltid en pausemnd mellom fryseforsøk i styrt syklus? Tar de opp 2 egg første gang når det er første forsøk? (Har 3 fryst hver for seg)

Slik jeg har forstått er det pausemåned ved styrt ja på grunn av hormonene du bruker. Har de fryst de hver for seg vil jeg anta de kun tar opp ett strå av gangen. Fryser de 2 per strå må de jo ta opp begge.

Men send Porsgrunn en mail, da får du nok svar imorgen formiddag :)

Da har vi fått nytt opplegg for vårt andre 2. forsøk.. ble jo avbrutt sist! Skal tilbake på bemfola igjen, kanskje den funker best for meg.. fikk ut 10 egg med den, 2 satt tilbake(kjemisk..). 20 med menopur, ingen som kunne brukes.. kanskje det blir bedre kvalitet hvis ikke man får så mange? legene ville i hvert fall at jeg helst ikke skulle få ut mer enn ca 10..

Back
Topp