Frisk slimete blod og brunt

Mortilprins

Elsker forumet
Er 10+4 uker idag og har blødd nesten hver dag i 2 uker. Har vært for det meste etter sex, hvis jeg har tørket meg med røff toalettpapir eller hvis jeg har prøvd å kjenne der "inne". Det har aldri kommet noe i do eller i trusa, men idag har det det! Var vel litt friskt rosa på fredag eller lørdag. Husker ikke helt, men idag har jeg blødd mørke rødt og mer enn det jeg har gjort tidligere. Også var det slimete/blodig el slim lignende. Nå ikveld har det endret seg til brunt som har kommet i trusa. Har ingen smerter annet enn ubehag i magen og litt stikkinger nedentil. Har vært en del "drama" i alle kanter i det siste, dårlig søvn, ingen matlyst og ekstremt mye stress! Er mye anspent i kroppen og klarer virkelig ikke å slappe av. Gjør så vondt i øvre del av rygg/skuldrene når jeg rører på meg.

Kan det være en startende SA/ evt MA? Ringte legevakta, men han mente at det var vanlig og at jeg heller kunne se det an. Så lenge jeg ikke hadde sterke smerter, feber eller blødningene tar seg opp så kunne jeg vente til tirsdagen når jeg skal til legen. Så fikk jeg ellers beskjed om å ta det med ro og ligge litt. Var ikke så bekymret i starten, men nå er jeg litt mer stressa. Er det mest sannsynlig at jeg mister nå eller kan det gå bra?

Last edited:
Så vanskelig situasjon du er i. Det er dessverre umulig å si noe om utfall på dette. Mange blør og det er normalt, for andre ender det dessverre ikke bra. For meg endte det dessverre i MA når jeg hadde brun utflod. UL er i grunnen det eneste som kan gi deg svar på dette. Det er utrolig tøft og ikke vite, så kanskje det hadde vært lurt og bestilt seg en privat UL? Det kan fort ta litt tid om du skal henvises osv.

Håper virkelig det går rette veien for deg. Skal krysse armer og bein! Lykke til ❤️

Uff så kjedelig. Som hun over sier kan det være uskyldig blødning, men ring og bestill ul hvis ikke legen din har ul-apparat. Brunt = MA hos meg også, hatt det 2 ganger. Men i og med det har vært i forbindelse med sex at du har blødd så er det nok heller noe rester som kommer ut nå.

Krysser fingrene for deg og spira

Med tanke på at jeg spotta liitt blod i forrige svangerskap og vet at man får skjøre slimhinner så har jeg ikke bekymret meg litt engang. Spesielt når det bare har vært blod når man rører der nede, men nå blør jeg jo "uprovosert" :/ ikke hatt sex på lenge så er ikke pga det. Tidligere har det bare vært lyyserosa, med bittesmå spor av mørkerødt. Nå er det bare mørkerødt og brunt om hverandre.

Orker liksom ikke å bruke penger på privat ul da det er så dyrt og vi har ikke råd til sånt. Skal til fastlegen på første kontroll i morgen og da skulle hun ta ultralyd siden hun har utstyr. Eneste er at hun har ikke erfaring eller noe som helst peiling på ultralyd og svangerskap, så håper hun henviser meg videre til folk som kan det.

Takk <3 har tatt tid å glede meg over dette svangerskapet, men merker nå hvor forferdelig det er hvis jeg mister :/

Ser dessverre ut som at jeg har hatt en SA uten å legge merke til det :( Hun turte ikke å si det helt sikkert enda, så skal tilbake om en uke på ny UL. Verken jeg eller hun kunne se noe foster i livmoren..

Ser dessverre ut som at jeg har hatt en SA uten å legge merke til det :( Hun turte ikke å si det helt sikkert enda, så skal tilbake om en uke på ny UL. Verken jeg eller hun kunne se noe foster i livmoren..

Det var leit å høre <3 sender deg en klem

Back
Topp