Erfaring med mammaklær

Sunshiine92

Forelsket i forumet
Jeg har begynt å se etter mammaklær, riktig nok fordi jeg kjenner det begynner å stramme over bildekanten. Mye pga oppblåsthet og fordi om det strammer blir jeg ennå mere kvalm, som ikke hjelper på jobb.

Så hvordan er str og mammaklærne fra h&m? Eller om dere har andre forhandlere å anbefale?:-)

Jeg var fornøyd med det lille jeg kjøpte på HM, str var veldig normale. Men jeg syns utvalget var litt kjedelig :( Husker det kom mammaklær på Lindex rett etter at jeg hadde fått lillemor, mener at den så litt ok ut, så tenkte å kokke der litt denne gangen. De hadde også treningstøy, noe jeg savna :D

Jeg kjøpte mammabukser fra HM sist, var ganske fornøyd med dem, så kjøper nok der igjen hvis jeg trenger noen nye. Normale i str vil jeg si.
Bortsett fra bukser kjøpte jeg ikke klær beregnet spesielt på gravide, fant heller ting jeg kunne bruke til vanlig også. Brukte mye kjoler og skjørt.

Jeg brukte heller magebelte og mammatights, og treningesbukser/joggebukser som jeg kunne ha under magen.
Hadde 3-4 mammatopper/tunikaer, og ellers gikk jeg bare i litt større klær, og bruke ammetopper. (De er så behagelige!)

Mammaklærne er dyre, og ofte helt unødvendige. ;)

Jeg kjøpte bukser, tights og basic tskjorter / ammetopper på hennes og mauritz. Erfaringen min er at mammabukser med sånn høy strikk i livet er digg når magen er svæær. Men før magen blir skikkelig stor så er det veldig varmt å ha et tøystykke over hele magen i tillegg til en topp og kanskje en tunika / genser. Man blir veldig varm når man er gravid. Så jeg skal se om jeg kan bestille noen bukser på nettet som bare har elastisk bånd i buksekanten.

Likte mammabuksene til hm godt sist! Synes de var normale i størrelsen. Til overdeler brukte jeg mye cardigans. Kjøpte bare diverse topper i en størrelse større enn jeg vanligvis bruker :)

Likte mammabuksene til hm godt sist! Synes de var normale i størrelsen. Til overdeler brukte jeg mye cardigans. Kjøpte bare diverse topper i en størrelse større enn jeg vanligvis bruker :)
Samme her! Og gravidbuksa fra Stormberg gjorde livet verd å leve på tur :) Forrige gang var jeg høygravid på sommeren, og har mye 3/4 bukser - og det passer nok dårlig på vinterstid :) Så blir å kjøpe mange nye bukser og treningstights - hvis jeg finner det.

Tror mesteparten jeg har brukt tidligere var fra h&m... Samt litt fra noen butikker i København (husker ikke merket)... Har lite gravidklær! Har ikke begynt å bruke gravidklær før rundt uke 25 tidligere. Så har eg brukt en del "vanlige" joggebukser ect i tillegg.

Samme her! Og gravidbuksa fra Stormberg gjorde livet verd å leve på tur :) Forrige gang var jeg høygravid på sommeren, og har mye 3/4 bukser - og det passer nok dårlig på vinterstid :) Så blir å kjøpe mange nye bukser og treningstights - hvis jeg finner det.
Er heldig og er gravid på akkurat samme årstid ;) Er glad jeg slipper sommervarmen som høygravid iallefall!

Jeg skaffa meg et par gravidbukser fra hm nettopp, og synes de er superdeilige! Mye mindre kvalme enn med vanlige bukser som strammer over magen :)

Jeg elsker mammajeansene og tightsene fra hm. Liker dem mye bedre enn en gravidbukse jeg kjøpte fra merket Boob. Har allerede begynt å bruke dem pga oppblåsthet og kvalme, men bretter ned tøykanten som senere skal trekkes opp over magen.

Last edited:
Back
Topp