Hodepine og kvalme

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
I går kjente jeg på formiddagen at jeg hadde vondt i hodet. Det satt sånn midt i hodet bak øyene og jeg tenkte at jeg bare var trøtt etter natten.
Så gikk det bedre når jeg kom på jobb, men den var fortsatt der.
Når jeg kom hjem på kvelden ble det verre og etter middagen måtte jeg legge meg. Sov ca 3-4 timer og hadde fortsatt vondt når jeg sto opp igjen.
Sovnet etter 00:30 noen gang og sov helt til 07 når storegutt kom og vekte meg. Da merket jeg direkt at jeg fortsatt hadde vondt i hodet.

Når vi for på åpen brannstasjon i 11-tiden var jeg litt kvalm også, men tenkte at det var fordi jeg så på mobilen når jeg satt i bilen.
Jeg ble veldig sliten på brannstasjonen, det var lite sitteplasser, mye folk og jeg fikk vondt i fotan av å stå lenge. Når vi så skulle kjøre derfra hadde jeg så vondt i hodet og var en del kvalm igjen, så jeg tok en Paracet.
Det var 20 min siden så den har vel ikke begynt å virke enda, men en starter jo å tenke på svangerskapsforgiftning mm når det sitter i så lenge og ikke går over av å sove... Burde jeg ringe føden/legevakta eller skulle jeg ha hatt mere/verre symptomer for å ha svangerskapsforgiftning?
Jeg vet min mammas morkake sluttet å gi næring 3 uker før fødsel (morkakesvikt?) på både min bror og meg, men det var ikke noe problem for meg i forrige svangerskapet...
En vil jo ikke ringe å være "hysterisk" for litt hodepine heller da :(

I går kjente jeg på formiddagen at jeg hadde vondt i hodet. Det satt sånn midt i hodet bak øyene og jeg tenkte at jeg bare var trøtt etter natten.
Så gikk det bedre når jeg kom på jobb, men den var fortsatt der.
Når jeg kom hjem på kvelden ble det verre og etter middagen måtte jeg legge meg. Sov ca 3-4 timer og hadde fortsatt vondt når jeg sto opp igjen.
Sovnet etter 00:30 noen gang og sov helt til 07 når storegutt kom og vekte meg. Da merket jeg direkt at jeg fortsatt hadde vondt i hodet.

Når vi for på åpen brannstasjon i 11-tiden var jeg litt kvalm også, men tenkte at det var fordi jeg så på mobilen når jeg satt i bilen.
Jeg ble veldig sliten på brannstasjonen, det var lite sitteplasser, mye folk og jeg fikk vondt i fotan av å stå lenge. Når vi så skulle kjøre derfra hadde jeg så vondt i hodet og var en del kvalm igjen, så jeg tok en Paracet.
Det var 20 min siden så den har vel ikke begynt å virke enda, men en starter jo å tenke på svangerskapsforgiftning mm når det sitter i så lenge og ikke går over av å sove... Burde jeg ringe føden/legevakta eller skulle jeg ha hatt mere/verre symptomer for å ha svangerskapsforgiftning?
Jeg vet min mammas morkake sluttet å gi næring 3 uker før fødsel (morkakesvikt?) på både min bror og meg, men det var ikke noe problem for meg i forrige svangerskapet...
En vil jo ikke ringe å være "hysterisk" for litt hodepine heller da :(
Ring føden og spør. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite...

Jeg ville spist og drikket masse vann og så tatt det helt med ro og lagt meg å sove/slappe helt av nå, og ringt føden om noen timer hvis det ikke hjalp. God bedring!

Ring å hør med føden som sagt over her bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Jeg tenker og at om jeg hviler litt så kanskje det blir bedre... Jeg har jo vært mye plaget med hodepine tidligere, det var vel egentlig kvalmen som gjorde meg litt urolig nå. Men jeg føler meg ikke helt hundre i magen heller så det er jo mulig kvalmen kommer utav det... Pluss at jeg er veldig sulten akkurat nå :P
Hoff... Jeg VET jo at det er bedre å ringe en gang for mye enn en for lite, jeg har jo selv sagt det til andre... Men så vil man ikke allikevel da... Tenk om de sier at jeg burde kom in... Også passer ikke med barnepass nå... Og vi som nettop har handlet inn til fårikål imorgen! :P hehe, bare unnskyldninger, jeg skjønner jo det :p

Ta og ring nå du ;)
Jeg tok å spiste litt, da ble kvalmen bedre. Og hodepine er jo ikke noe uvanlig for meg... Mulig jeg har drukket for mye kaffe og for lite vann... Ska hvile en time eller to så får vi se hvordan det går. Blodtrykk har jo lugget fint på 112/60 hele veien og jeg har ikke noe ødem eller protein i urinen, så det er nok ikke noen fare egentlig :)
Men jeg ringer om hodepinen ikke slipper etter en hvil!

Jeg tok å spiste litt, da ble kvalmen bedre. Og hodepine er jo ikke noe uvanlig for meg... Mulig jeg har drukket for mye kaffe og for lite vann... Ska hvile en time eller to så får vi se hvordan det går. Blodtrykk har jo lugget fint på 112/60 hele veien og jeg har ikke noe ødem eller protein i urinen, så det er nok ikke noen fare egentlig :)
Men jeg ringer om hodepinen ikke slipper etter en hvil!
Når var sist du sjekket blodtrykk da?
Husk at mulig svangerskapsforgiftning kan komme veldig brått på, så greit å få sjekket blodtrykk og urin når du har andre mulige symptomer selvom det kan være helt uskyldig også :)

Når var sist du sjekket blodtrykk da?
Husk at mulig svangerskapsforgiftning kan komme veldig brått på, så greit å få sjekket blodtrykk og urin når du har andre mulige symptomer selvom det kan være helt uskyldig også :)
Forrige fredag var jeg til jordmor sist, så en uke siden.
Leverte urinprøve til dyrking pga GBS på tirsdagen da, tenker om de fant utav noe farlig da hadde dem ringt? Men det er jo ikke sikkert at de har fått prøvesvaret enda da...

Men så leser jeg og på nett at de gjør ingenting allikevel med svangerskapsforgiftning? De sender hjem en med ordre om å ta ting helt med ro, være sengeliggende liksom. Men klart, da vet man jo at det ER svangerskapsforgiftning da og blir videre oppfulgt.

Ring føden og snakk med dem, det ville jeg ha gjort.. :) Da vil du i alle fall få best mulig veiledning og evt bli anbefalt å komme inn for en sjekk. Det er jo som flere sier bedre med en sjekk for mye enn en for lite:)
Håper du føler deg bedre snart! ❤️

Forrige fredag var jeg til jordmor sist, så en uke siden.
Leverte urinprøve til dyrking pga GBS på tirsdagen da, tenker om de fant utav noe farlig da hadde dem ringt? Men det er jo ikke sikkert at de har fått prøvesvaret enda da...

Men så leser jeg og på nett at de gjør ingenting allikevel med svangerskapsforgiftning? De sender hjem en med ordre om å ta ting helt med ro, være sengeliggende liksom. Men klart, da vet man jo at det ER svangerskapsforgiftning da og blir videre oppfulgt.
Greit å ta en tlf ihvertfall.

I visse tilfeller ber de en om å reise hjem, andre tilfeller tar de utvidede blodprøver og i andre tilfeller legger de en inn.
Så ring en gang for mye enn en gang for lite.

Siden du snart er i uke 37 også er det viktig å passe på slike ting

Jeg har ringt og snakket med en hyggelig jordmor. Etter mange spørsmål og dividereing både fra henne og meg så kom vi frem til at vi ser det litt an om noen timer. Jeg skal se til å drikk mye, gjerne gå ut å gå en liten tur i frisk luft og holde koll på om jeg blir stiv i nakken (?) eller får vondt i magen.
Så skal jeg ringe igjen om noen timer så hun/de på føden får vite hvordan jeg har det og om vi skal avvent enda lenger, tro at alt er greit eller om jeg ska kom inn for å sjekke blodtrykk og urin :)

Jeg har ringt og snakket med en hyggelig jordmor. Etter mange spørsmål og dividereing både fra henne og meg så kom vi frem til at vi ser det litt an om noen timer. Jeg skal se til å drikk mye, gjerne gå ut å gå en liten tur i frisk luft og holde koll på om jeg blir stiv i nakken (?) eller får vondt i magen.
Så skal jeg ringe igjen om noen timer så hun/de på føden får vite hvordan jeg har det og om vi skal avvent enda lenger, tro at alt er greit eller om jeg ska kom inn for å sjekke blodtrykk og urin :)
Så bra at du har ringt og får oppfølging :) rett beslutning av deg :)

Bra!
Var vel ikke så skummelt å ringe? ;)
Og nå har du gode råd å gå ut ifra samt ekstra oppfølging :)

Bra!
Var vel ikke så skummelt å ringe? ;)
Og nå har du gode råd å gå ut ifra samt ekstra oppfølging :)
Jo :P jeg syntes faktisk det ;)
Jeg fikk hjertebank og begynte å stamme når jeg skulle forklare hva jeg ville. Og en bit inn i samtalen tenkte jeg "æsj, hvorfor ringt jeg egentlig". Men jeg har jo fortsatt vondt i hodet da, så spørs om de vil at jeg ska kom inn å sjekke blodtrykket i kveld...
Selv tenker jeg at når gutten har lagt seg tar jeg en dusj, en til Paracet og går til sengs.
Vi får se :)

Jeg fikk hjertebank og begynte å stamme når jeg skulle forklare hva jeg ville. Og en bit inn i samtalen tenkte jeg "æsj, hvorfor ringt jeg egentlig". Men jeg har jo fortsatt vondt i hodet da, så spørs om de vil at jeg ska kom inn å sjekke blodtrykket i kveld...
Selv tenker jeg at når gutten har lagt seg tar jeg en dusj, en til Paracet og går til sengs.
Håper det bare er hodepine pga hormoner. God bedring :)

Jo :p jeg syntes faktisk det ;)
Jeg syns også det var litt skummelt å ringe den første gangen. Men så var hun super hyggelig hun som tok tlf. Og hun klarte å roe meg ned. Og jeg fikk ikke inntrykk av at jeg var til bry så om jeg må ringe flere ganger så tror jeg at det skal gå helt fint.
Håper du snart føler deg bedre.

Jeg syns også det var litt skummelt å ringe den første gangen. Men så var hun super hyggelig hun som tok tlf. Og hun klarte å roe meg ned. Og jeg fikk ikke inntrykk av at jeg var til bry så om jeg må ringe flere ganger så tror jeg at det skal gå helt fint.
Håper du snart føler deg bedre.
Ja hun var veldig hyggelig hun som svarte, og jeg prøvd med at "jeg trenger jo ikke å ringe om det blir bedre" men hun ville at jeg ringte inn for å fortelle hvordan det gikk uansett hva som ble :)
Det var god oppfølging :)
Ska legge storegutt nå så får vi se hva vi kommer frem til med neste samtale.

Godt å høre at du har ringt og fått gode råd :-D Går selv og teller på knappene pga fjerde dagen med hodepine og stiv nakke, og sånn skikkelig trykk i panna. Men jeg sjekka jo urin og blodtrykk på vanlig kontroll på tirsdag, og ingen utslag, så jeg antar at det er spenningshodepine pga at jeg er litt anspent med alle de masriene, pluss at jeg tror jeg har litt bihulebetennelse pga kronisk tett nese for tiden. Men har i bakhodet at det skal ringes hvis det blir vondt i øvre mageregion oppi alt. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite ;-)
Håper det hjalp med frisk luft og Paracet og at du får sovet godt inatt. Masse god bedring :-D ❤

Bra du ringte da, man vet jo aldri så ingen grunn til å ta unødvendige risikoer

Back
Topp