Kynner, sliten i magen

tingeling1990

Glad i forumet
I går kveld begynnte det å øke på med kynner.. er som om magen kniper hardt over en stor tennisball. Blir hard og det tar vell ca 20-30 sekunder før det gir seg.. idag har det tatt seg opp og de har komt ganske «ofte» (2 x i timen).. er så innmari sliten i magen nå og det murrer i ryggen da jeg sliter med å finne en behagelig måte å sitte/ligge på.. kjenner ut som såre eggstokker.. merker nå spesielt i kveld at jeg får litt småvondt der og da kommer kynnen.. siste timen har det vært flere.. er heller ikke direkte dritvondt i den forstand, men ubehagelig.. vanskelig å forklare.. magen er ellers bløt og fin og kjenner masse spark.. hva hadde dere gjort? Avventet og sett om det gir seg eller tatt en telefon til føden? Legevakt?

Ville nok kanskje ringt lege, Jordmor eller føden å hørt hva de sier? Siden det er såpass mye og det murrer i ryggen. Godt å høre med de som kan dette tror jeg:)

Jeg tenker at ikke skader å ringe de for å høre. Jeg har mye kynner så ville ikke ringt for det du forklarer der da det ofte skjer meg, men om det ikke er normalt for deg så ville jeg ringt :)

Jeg personlig kommer heller til å ringe en gang for mye enn for lite om jeg skulle bli bekymret!

Uff, kynnere er noe dritt til tider, har kommet en god del her også i det siste. Får se det positive i det at kroppen øver seg på fødsel og at kynnerene forhåpentligvis kan gjøre fødselen litt lettere.

Så bra de tok deg på alvor :)

Har vært en del stress i det siste så kan være kroppen som sier i fra.. prøvde å slappe av i hele går men det tok seg bare opp...hadde 7 stk på en time som var ganske vonde til slutt, men når jeg kom fram så slappet jeg vell ekstra av for da stoppet det :) babyen sparket i massevis og suttet på tommelen, så h*n hadde det veldig bra ^^ livmoren var 3 cm, og det var visst normalt :p fikk litt hetta når hun sa 3 cm og jeg tenkte det var startet åpning! :p Hehehe.. men utrulig hyggelig og forståelsesfull lege :) blir legen igjen idag for sykmelding, har såklart arbeidshelg...men nå trenger jeg avslapping :/

Sånn har jeg også hatt det. Lå en hel dag, og vurderte å ringe føden, men gjorde altså ikke dette. Er sykemeldt da, pga mye kynnere.

Sånn har jeg også hatt det. Lå en hel dag, og vurderte å ringe føden, men gjorde altså ikke dette. Er sykemeldt da, pga mye kynnere.

Uff, høres ikke behagelig ut :/ er ikke lett å vite når en skal ringe eller ikke ringe.. spesielt når en aldri har gjort dette før :p men tenker det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite (ja, ikke ringe ned fødeavdelinga heller da :p )

Har vært en del stress i det siste så kan være kroppen som sier i fra.. prøvde å slappe av i hele går men det tok seg bare opp...hadde 7 stk på en time som var ganske vonde til slutt, men når jeg kom fram så slappet jeg vell ekstra av for da stoppet det :) babyen sparket i massevis og suttet på tommelen, så h*n hadde det veldig bra ^^ livmoren var 3 cm, og det var visst normalt :p fikk litt hetta når hun sa 3 cm og jeg tenkte det var startet åpning! :p Hehehe.. men utrulig hyggelig og forståelsesfull lege :) blir legen igjen idag for sykmelding, har såklart arbeidshelg...men nå trenger jeg avslapping :/
Så bra alt ble sjekket og var i orden <3 er nok livmorhalsen din som er 3 cm lang :p

Uff, høres ikke behagelig ut :/ er ikke lett å vite når en skal ringe eller ikke ringe.. spesielt når en aldri har gjort dette før :p men tenker det er bedre å ringe en gang for mye enn for lite (ja, ikke ringe ned fødeavdelinga heller da :p )
Derfor synes jeg og det er så fint st du deler denne erfaringen med oss, så det er lettere å tenke at det er greit å ringe! Og vite at man blir tatt på alvor:)

Derfor synes jeg og det er så fint st du deler denne erfaringen med oss, så det er lettere å tenke at det er greit å ringe! Og vite at man blir tatt på alvor:)

Legen og jordmor var veldig forståelsesfulle og hyggelige :) legen skrev også opp flere nummer på helsekortet mitt som jeg kunne bruke viss det var noe :) har liksom hørt om så mange forskjellige sure episoder så grudde meg skikkelig, men er veldig glad jeg fikk trygget meg på det alikevell :)

Back
Topp