Kjapt spørsmål- vann og hevelse

Lemy2

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er blitt så hoven i beina i dag, helt sånn plutselig liksom.. Har ikke vært plaget med dette, bare med urolige bein, så har gått med støttestrømper . Har ikke hatt de på i dag, og beina ser ikke ut.. Kanskje ikke mest anklene, men oppå fotbladet...
Bør jeg bekymre meg?
Ikke proteiner i urinen og litt høyere enn normalt blodtrykk, men innenfor normalen.. Var på kontroll tirsdag..
Har svangerskapsdiabetes og er 37+5..
Håper noen har tid og svare :)

Legg deg ned med beina høyt opp og se om de blir mindre hovne.. Blir de det så er det vanlig hevelse som kommer nå... Har det ofte det nå men det forsvinner når jeg ligger en stund med beina høyt..

Når det er farlig vil du få høyt blodtrykk tror det er fra 140/90 og protein i urinen. Hvis du for hodepine eller trykk høyt i brystet da bør du være urolig og reise til føden! Hevelsen vil også komme i ansiktet.

Har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning med min første, men er du redd så ring og spør..

Legg deg ned med beina høyt opp og se om de blir mindre hovne.. Blir de det så er det vanlig hevelse som kommer nå... Har det ofte det nå men det forsvinner når jeg ligger en stund med beina høyt..

Når det er farlig vil du få høyt blodtrykk tror det er fra 140/90 og protein i urinen. Hvis du for hodepine eller trykk høyt i brystet da bør du være urolig og reise til føden! Hevelsen vil også komme i ansiktet.

Har hatt alvorlig svangerskapsforgiftning med min første, men er du redd så ring og spør..
Takk for svar! Blir jo litt urolig. Men er jo godt passet på i forhold til diabetesen.. Var bare at det var så veldig hovent..
Men ligger med beina høyt nå, så satser på det blir litt bedre:)
Vil ikke være hysterisk, men er første gang det her og alt er litt skummelt.. Ingen hodepine eller trykk høyt i brystet.. :)
Tusen takk for svar :)

Takk for svar! Blir jo litt urolig. Men er jo godt passet på i forhold til diabetesen.. Var bare at det var så veldig hovent..
Men ligger med beina høyt nå, så satser på det blir litt bedre:)
Vil ikke være hysterisk, men er første gang det her og alt er litt skummelt.. Ingen hodepine eller trykk høyt i brystet.. :)
Tusen takk for svar :)
Håpe du e bedre i dag i hevelsen ?

Få på støttestrømper:) det hjelper på hevelsen. Ikke nøl med å kontakte jordmor om du er usikker eller redd!

Det ser litt bedre ut hvertfall. Har tatt på støttestrømpene og håper de gjør susen i dag. Blir sikkert mye sofaligging i dag uansett.. 3 tima søvn va litt lite.. Ugh :)
Huff.. Tre timer var litt lite ja! Legg deg på ladding vist du kan :)

Huff.. Tre timer var litt lite ja! Legg deg på ladding vist du kan :)
Usj ja.. Tenkte e skulle sove litt lengre da, men da skulle ho ha show i magen.. Masse turning, så da var det bare stå opp. Håpe på litt soving i dag ja :)

Usj ja.. Tenkte e skulle sove litt lengre da, men da skulle ho ha show i magen.. Masse turning, så da var det bare stå opp. Håpe på litt soving i dag ja :)
Ai... Har akkurat sovet noen timer på sofaen, etter elektriker besøk på mårran,.. Håpe du får sovet litt etterhvert :/ sove vibber sendes

Det ser litt bedre ut hvertfall. Har tatt på støttestrømpene og håper de gjør susen i dag. Blir sikkert mye sofaligging i dag uansett.. 3 tima søvn va litt lite.. Ugh :)
Så bra men spør alltid jordmor eller lege, kan ingenting om diabetes....
Lurt å hvile sover så lite om natten at jeg sover alltid tre timer på dagen :-)

Back
Topp