Hva trenger man IKKE til fødebagen??

Tiriltoppen

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Julikulene 2020
Ja, denne er til dere kjære damer som har født før og kanskje gått på en smell med fødebagen. Jeg driver å pakker nå, men bagen min er stappfull før jeg er ferdig. Nå skal det sies at jeg har med morgenkåpe som tar en god del plass da. Og ja, jeg skal ha med det. Det er ikke eget bad på rommene og syns det er greit å bare ta på meg den når jeg skal på do på natten og når jeg skal dusje.

Men hva hadde dere med dere første gang som dere overhodet ikke fikk bruk for??
Og gjerne hva dere virkelig savnet som dere ikke hadde pakka?:)

Dette lurer jeg også på :)
Tenker tanken på å ha med meg en radio til barseltiden... Ja eller nei?

Jeg husker ikke hva jeg hadde med sist gang :facepalm: Er nesten 9 år siden da... :p

Hm. Bind. Også brukte jeg kun de sexy nettingtrusene man får utdelt på sykehuset, så brukte ikke mine egne. Var dog pleietrengende, så det var det de dro på meg der jeg lå :-P Ellers fikk jeg vel brukt for det meste. Tok ikke med meg sminke, men deo, parfyme, sjampoo, balsam. Slipperser til dusjen! Lader, kamera. Men jeg tror faktisk truser og bind var det eneste jeg kunne droppa :-P

Hm. Bind. Også brukte jeg kun de sexy nettingtrusene man får utdelt på sykehuset, så brukte ikke mine egne. Var dog pleietrengende, så det var det de dro på meg der jeg lå :p Ellers fikk jeg vel brukt for det meste. Tok ikke med meg sminke, men deo, parfyme, sjampoo, balsam. Slipperser til dusjen! Lader, kamera. Men jeg tror faktisk truser og bind var det eneste jeg kunne droppa :p

Jeg tar ikke med meg bind, men tar med et par truser, sånn at jeg har det til hjemreisen :p

Jeg har flere venninner som har sagt: ta med deg noen av de nettingtrusene hjem i baggen, de er skikkelig gode!
Har pakket ett par egne truser, men blir nok deiligsykehusnettingtruser ser jeg for meg.

Takk for tips! Er de så gode altså?? :p

Sniker fra september :)

Jeg tok med bæresjal, det trengte jeg ikke. Det tok bare opp enormt mye plass i baggen. Som nevnt er bind ingen vits å ta med, jeg hadde med det også. Veldig glad for at jeg tok med slipperser til dusj, selvom jeg var så hoven at jeg måtte improvisere for å få de på. Og de nettingtrusene er veldig behagelige :D
Ta med en slik reise sovemaske-sak hvis dere har, for det er alltid noen som skal sove med lys på på barsel, og det kan bli plagsomt å dele rom med full flombelysning på hver natt. Det angret jeg dypt på at jeg ikke hadde med (måtte bli på barsel litt lenger enn jeg trodde). Lykke til alle sammen ❤️

Jeg fikk ikke bruk for sminken ! Den ska ligge igjen hjemme denne gangen :) ellers hadde jeg pakket med aaaaltfor mye skift/klær til meg selv. Er jo på rommet nesten 24/7 de dagene jeg er der, og trengte ikke skifte klær hele tiden bortsett fra undertøy og topper
Gull verdt var brystvortekremen fra apoteket. Den gule. Den er et must for meg

Hm. Bind. Også brukte jeg kun de sexy nettingtrusene man får utdelt på sykehuset, så brukte ikke mine egne. Var dog pleietrengende, så det var det de dro på meg der jeg lå :-P Ellers fikk jeg vel brukt for det meste. Tok ikke med meg sminke, men deo, parfyme, sjampoo, balsam. Slipperser til dusjen! Lader, kamera. Men jeg tror faktisk truser og bind var det eneste jeg kunne droppa :-P
Sniker fra september :)

Jeg tok med bæresjal, det trengte jeg ikke. Det tok bare opp enormt mye plass i baggen. Som nevnt er bind ingen vits å ta med, jeg hadde med det også. Veldig glad for at jeg tok med slipperser til dusj, selvom jeg var så hoven at jeg måtte improvisere for å få de på. Og de nettingtrusene er veldig behagelige :D
Ta med en slik reise sovemaske-sak hvis dere har, for det er alltid noen som skal sove med lys på på barsel, og det kan bli plagsomt å dele rom med full flombelysning på hver natt. Det angret jeg dypt på at jeg ikke hadde med (måtte bli på barsel litt lenger enn jeg trodde). Lykke til alle sammen ❤️
Hva mener dere med slippers til dusjen? Altså å ha inni dusjen mens man dusjer? Pga av glatt eller ekkelt gulv da eller?
Jeg har med meg Crocs, for det er godt å ha på når man er opp å går i rommet og i korridorene, men jeg hadde tenkt å stå barfot i dusjen?

Jeg hadde med lesestoff til meg selv... Hadde ikke ro nok i kroppen til å lese:p
Ser det er noen som skriver at bind er "bortkastet" i fødebagen.. Men for dere som skal føde på st.olavs, kan det være greit å ha med nattbind. Bindene på barsel er jo nesten 1 cm tykke og fungerer best sammen med bleier og nettingtrusen:p Så om du ønsker å reise hjem/skifte til vanlig truse relativt kjapt, så kan det være lurt å ta med vanlige nattbind:)

Jeg brukte kun nettingtrusene første dagen, syns ikke de holdt bindet på plass ordentlig ;) Hadde heller med meg litt store gode bomullstruser som var mine egne. Har aldri (3 fødsler) hatt bruk for klær før hjemreise. Har bare brukt sykehusskjorten hehe. Så denne gangen pakker jeg kun klær til hjemreise. Amme BH har jeg heller ikke hatt bruk for da jeg syns det er ubehagelig første uka. Har heller kjøpt singlet på H&M (de tynne med regulerbare stropper) og hatt ammeinnlegg inni singleten.

Kan huske at jeg ikke trengte så mye med meg egentlig, vi bor i nærheten av sykehuset og mannen kan alltid stikke hjem å ta med noe jeg trenger. Forrige gang fikk jeg bind/truser og babyen fikk klær/bleier på sykehuset, da trengte vi bare egne klær for hjemreisen. Har tenkt å ta med ammepute denne gangen, er mye mer komfortabel enn de vanlige putene de har. Og vet ikke med sjampo/balsam, kan vel gå noen dager uten å vaske håret? Vanlig dusjgel er sikkert nok. Morgenkåpe har jeg ikke brukt, hadde bare joggedress med og slippers. Men det er sikkert litt annerledes for de som må kjøre 2 timer til sykehuset og bli der lenger.

Hva mener dere med slippers til dusjen? Altså å ha inni dusjen mens man dusjer? Pga av glatt eller ekkelt gulv da eller?
Jeg har med meg Crocs, for det er godt å ha på når man er opp å går i rommet og i korridorene, men jeg hadde tenkt å stå barfot i dusjen?
Ja, Flip-flops til å dusje med. Tok ikke sjansen på flere fotvorter fra "offentlig" dusj :p Synes det er ekkelt uansett. :)

Forrige gang hadde jeg Crocs med som jeg gikk med på rommet og i korridorene, dusjet også med disse! Bare tørket de etterpå :) Jeg syntes det er veldig ekkelt å dusje barfot i offentlige dusjer, generelt gå barfot i offentlige bygg. Og med tanke på alt som havner på gulvet på et sykehus, da gjerne spesielt i dusjen på barsel, så er Crocs/slippers/flip flops gull verdt for min del :)

Back
Topp