Gulp

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Lillemor gulper helt vanvittig mye! Det bare renner ut.. hvis hun ikke raper etter måltid blir det verre, men selv om hun raper kommer det gulp da også...
noen tips og råd?

Nei, dessverre men føler med deg her og leter etter litt tips og råd selv :(
Men om du syntes det er veeeldig mye og ofte så undersøk om det kan være refluks! Jeg har slitt hele livet med dårlig lukkemuskel og dessverre så er det arvelig... :(

Her også renner det ut. Jeg måtte på ekstra kontroller for å sjekke vekt. Når vi legger lille ned så gulper han, og det er så og si hver gang. Kan ikke forstå at noe melk blir igjen i den lille magen...
Eg holder han litt oppreist og helt rolig opp imot 30 minutter etter måltid, hjelper litt hvertfall ;)

Mini her begynte etter vi begynte med tran, hun var rett og slett kvalm. Nå får hun d vitamin dråper og er mye bedre:)

Her også gulpes det mye. Jeg fikk da beskjed på helsestasjonen om at i de første tre mnd var lukkemuskelen ikkje helt utviklet. Og at de kom til å bli bedre etter tre mnd. Så jeg venter spent.

Her er det likt. Får henne ikke til å rape, så hun får dessverre mye luft i magen. Så snart hun legges ned renner det ut. Hun har endelig fått "smilehull" på hendene, så hun legger i hvertfall på seg:p

Hun legger fint på seg, men her går det hardt utover klær og møbler.. klarer ikke alltid å "fange opp" alt med kluten. Synes også det er litt frustrerende at etter en evighet med amming så renner halvparten ut igjen og vi er tilbake til start...

Vi fikk tips om å amme i en stilling slik ar babyen er mest mulig oppreist. Når jeg sitter tar jeg feks beina i kors og støtter opp babyen mellom beina mine. Håper du skjønte hva jeg mener??

Lillemor gulper helt vanvittig mye! Det bare renner ut.. hvis hun ikke raper etter måltid blir det verre, men selv om hun raper kommer det gulp da også...
noen tips og råd?
Anbefaler dr brown sine flasker forresten, det hjalp oss. De blir anbefalt fra Ullevål blant annet. Et system som reduserer luften de små får i seg.

Dumt spm kanskje, men hva er best: løfte henne opp for å rape med en gang hun er ferdig, eller vente et minutt eller to? (slik at maten har kommer seg godt ned i magen før jeg rører på henne)....

Dumt spm kanskje, men hva er best: løfte henne opp for å rape med en gang hun er ferdig, eller vente et minutt eller to? (slik at maten har kommer seg godt ned i magen før jeg rører på henne)....
Her har det ingenting å si om jeg venter eller ikke. Gulpen kommer uansett :o

For meg hjelper det og vente et lite minutt, generelt må han flyttes med forsiktighet, ikke noe unødvendig bøying etc..

Back
Topp