Lager og fryser mat?

Ejlis86

Betatt av forumet
Jeg har hørt, og synes at det er smart å ha noe ferdigmat i fryseren.
Men siden jeg er litt sær, så liker jeg å lage maten selv.
Er det flere som har vært inne på tanken eller gjort dette selv?
Lurer på om noen har tips til hva jeg kan lage for så å fryse?
Har fryst ned 4 middager (for meg og min kjære) med lasagne og 5 middager med hjemmelaget fiskegrateng.
Finnes det mer smart å lage opp, nå mens jeg har energi for å ha en dag ingen orker å lage middag?

Jeg liker også å gjøre det, og var flink før fødsel sist. Det var godt å ha litt i fryseren!:) falaffel, kjøttkaker, fiskekaker, gryter, pizza, lasagne, pastasauser, pizzasnurrer, matmuffins, brød, boller, kaker, pai, masse godt man kan fryse. Jeg laget for mye når jeg laget mat for å fryse ned!:)

Jeg har laget lasagne (sausene), ulike supper, brød, kanelsnurrer, chili con carne og planlegger finnbiff denne uka :)

Har bakt boller, pølsehorn, pizzasnurrer og kjøper mye enkel mat som wokk, baguetter osv som er enkelt å kombinere med annen mat

Jeg tenker ikke å gjøre det. Er litt kresen, så ikke så glad i oppigjenvarma mat, så her blir det å lage middag som før...

Jeg tenker ikke å gjøre det. Er litt kresen, så ikke så glad i oppigjenvarma mat, så her blir det å lage middag som før...

Jeg igjenoppvarmer ikke maten. Jeg lager den klar f.eks lasagne, legger lag for lag, lat kjøle seg ned og fryser. Så når jeg setter den i ovnen varmes den for første gang. Tilsetter ost til slutt
Samme med Fiskegrateng ☺
Men folk er jo forskjellig håper jeg å har energi til å lage middag som før med en liten en

Jeg igjenoppvarmer ikke maten. Jeg lager den klar f.eks lasagne, legger lag for lag, lat kjøle seg ned og fryser. Så når jeg setter den i ovnen varmes den for første gang. Tilsetter ost til slutt
Samme med Fiskegrateng ☺
Men folk er jo forskjellig håper jeg å har energi til å lage middag som før med en liten en

Det var veldig smart! :) Har selv en samboer som ikke er så glad i oppvarmet mat som tidligere er fryst.. men denne metoden kan absolutt testes.

Back
Topp