Skravletråd September

Hihi, greit å ha barnevakten på plass:P
Joa men tror han tenker på vugge osv som han jo egentlig skal lage ;)
Men vet de kommer om vi ringer heldigvis

Er det ikke alltid sånn med elektroniske greier og skole?

Jo det virker sånn, merker at ikke alt går som det skal.. men men jeg finner vel ut av det bare ungen er i seng og jeg kan få sitte i fred og rote med det :P

Eksperiment om ei uke? Galskap?

Vesla ammes i søvn. Det funker for oss. Jeg skal ikke noe likevel. Tlf fra jobb. De planlegger middag neste mandag, vil jeg være med? Reservert bord på et sted klokken fem. Sjekke med mannen, han har ingen planer. Ok.

Men, middag fem. Hun legger seg sju. Jeg er ikke hjemme da...

Haha mannfolk :p
Mannen min er sånn inne på klesbutikker, jeg hater å være med ham på shopping :p
Haha mannen min bruker ikke så lang tid i klesbutikken :p kikker fort, prøver evnt plagg, betaler og går.
Tar 15 min max :p

Uff det er så kjedelig når det blir sånn. Er det mye lekser de har?
Lese et kvarter og skrive leselog.
De skal lese et kvarter hver dag.
Jeg syns det er utrolig teit siden da sitter han bare å leser for å bli ferdig og ikke får med en dritt av dat han leser.
Leser han lenger tid får han tid til å sette seg inn i handlingen når han leser, og liker det litt bedre
Vi sier at et kvarter mandag - torsdag er en time i uken og han behøver bare lese 1-2 dager dersom han leser lenger da, og at han leser de dagene han skal skrive leselog.
Lesingen i dag gikk greit, men skrivingen derimot...

Lese et kvarter og skrive leselog.
De skal lese et kvarter hver dag.
Jeg syns det er utrolig teit siden da sitter han bare å leser for å bli ferdig og ikke får med en dritt av dat han leser.
Leser han lenger tid får han tid til å sette seg inn i handlingen når han leser, og liker det litt bedre
Vi sier at et kvarter mandag - torsdag er en time i uken og han behøver bare lese 1-2 dager dersom han leser lenger da, og at han leser de dagene han skal skrive leselog.
Lesingen i dag gikk greit, men skrivingen derimot...

Jeg ser den der, trur det er mange som bare leser for å bli ferdig. Og når de da skal skrive husker de ikke hva de leste.

Skriving er jo ett kapittel for seg selv, fryktelig vanskelig å motivere på en god måte for å få de til å gjøre det. Liker han å skrive i utgangspunktet?

Gah jeg gir opp alle disse elektronisk "hjelpemidlene" ungene skal bruke til lekser nå... det er jo alltid så mye kluss før man får det til å virke...
Det er ulempen med at alt skal være så "moderne:!:rolleyes:
Her har 1.klassingene fått hver sin iPad...flott det når alt funker:P

Jeg ser den der, trur det er mange som bare leser for å bli ferdig. Og når de da skal skrive husker de ikke hva de leste.

Skriving er jo ett kapittel for seg selv, fryktelig vanskelig å motivere på en god måte for å få de til å gjøre det. Liker han å skrive i utgangspunktet?
Egentlig ikke....
Han er egentlig veldig flink til å lese når han bare gjør det ordentlig
Han har ikke noe problem med å lese undertekster på TV'n, for veldig mange på hans alder går de for fort bort

Back
Topp