Smittsom storesøster

rødkopp

*gleder seg til mars*
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Hei! Her har kommende storesøster blitt syk. Hun har feber og utslett. Når jeg har vært og lest om de forskjellige infeksjonssykdommene som er vanlige blant små barn ser jeg flere SV dem kan være skadelig for fosteret slik at gravide bør holde seg unna. Kjenner jeg blir litt nervøs :/

Hei. Vi har nettopp vært igjennom to uker med influensa. Legen min sa at det går nok fint. Jeg fikk ta Max 4 Paracet på en dag. Tror det skal gå fint jeg :-)

Ja, influensa vet jeg er greit, men røde hunder feks er veldig ugreit :/ Vet ikke hva det er hun har da.. Prikker over hele kroppen og 39 i feber. Får satse på det er en av de gravidvennlige infeksjonssykdommene hun har! :)

Vannkopper?

Har du hatt vannkoppene selv?? Viss ikke kan det være farlig for fosteret... Røde hunder ect er det jo lite av pr dags dato siden vi vaksinerer oss... Ellers er vel det meste ungene drar hjem relativt uskyldig?

Mener jeg har hatt vannkopper :) Får vel se ila morgendagen om det er vannkopper. Til nå er det bare små prikker, ikke blemmer.. Ja, det meste er jo heldigvis uskyldig, men lista på vitus apotek hadde flere sånne holdes unna gravide sykdommer.. Det er vel derfor man ikke skal Google :p

Best om du kontakter lege i morgen i steden for å være engstelig. Somregel så er det ufarlig og - du må aldri Google sånne ting. Da tror man somregel at man har kreft, svartedauden og malaria samtidig.

Ja, influensa vet jeg er greit, men røde hunder feks er veldig ugreit :/ Vet ikke hva det er hun har da.. Prikker over hele kroppen og 39 i feber. Får satse på det er en av de gravidvennlige infeksjonssykdommene hun har! :)
Nei, uff :/ er ikke den fjerde barnesykdommen da? Da hadde mi sånne prikker over kroppen. Og høy feber. Er aldri kjekt med sykdom uansett hva.

Back
Topp