Lavtliggende morkake

Desemberlykke92

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Hei, da vi var på OUL fikk vi beskjed om at morkaken låg over fødselskanalen, og skal derfor på kontroll igjen i uke 28.

Noken andre som har fått denne beskjeden? Og kanskje alt har vore på kontroll, og fått vite om den har flytta seg? Håper virkelig den flytter seg. Ønsker ikkje keisersnitt om vi kan unngå det :-)

Hei, da vi var på OUL fikk vi beskjed om at morkaken låg over fødselskanalen, og skal derfor på kontroll igjen i uke 28.

Noken andre som har fått denne beskjeden? Og kanskje alt har vore på kontroll, og fått vite om den har flytta seg? Håper virkelig den flytter seg. Ønsker ikkje keisersnitt om vi kan unngå det :)
Ja, og den hadde flyttet seg nå i uke 28 :)
Flytter seg visst hos de fleste :)

Hadde det i forrige svangerskap. Den lå fullstendig over fødselskanalen, så de var i utgangspunktet usikre på om den ville dra seg oppover. Var på kontroll i uke 30 + og da hadde den flyttet seg oppover:happy: den gjør visst det i veldig mange tilfeller, så krysser fingrene for at den gjør det for deg også:)

Jeg fikk vite på OUL at den ligger foran, men hun mente det var for tidlig å si om den dekket eller ikke så jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Skal tilbake i uke 32 :) Har også bestilt 3d i uke 28 så håper egentlig på svar da. Er litt overrasket over hvor mange her inne som har det egentlig for jeg har lest at det ikke er så vanlig.

Min hadde flyttet seg hele 2,6cm i uke 28. Dermed er jeg klarert for vanlig fødsel :-) Den flytter seg for de fleste :-)

Fikk samme beskjeden og den har flyttet seg

Samme her, skal på kontrollUL i uke 30, er 28+6 idag. Er visst ganske vanlig. Vanligvis strekker den seg oppover når livmoren og babyen vokser. Satser på at det ikke blir keisersnitt. Lykke til alle sammen! :)

I forrige svangerskap lå morkaken fortsatt over åpningen i uke 28, men den hadde flyttet seg til uke 32 :)

Her lå den foran, men hun var usikker på om den dekte åpningen. Skal uansett på ny kontroll i uke 32 :) Håper virkelig den ikke dekker åpningen, for ks er noe jeg absolutt ikke ønsker! :(

Så bra at den har flyttet seg med dokke! Håper virkelig den gjer det her og :-P

Har bedt jm om ny ul siden oul fikk jeg beskjed om at det "var en liten åpning, går sikkert bra" hva betyr det lissom? er det åpning el ikke? hehe!

Får nok time i løpet av uken, men tipper nok at alt er bra :)

Håper alt er i orden da! :D

Back
Topp