Hvordan klare å bestå teorien til førerkortet ?

Gudle i magen

Elsker forumet
hei . Har dere noen nyttige tips til å klare å bestå teoriprøven ? Eg har kjøpt den testen med teorikurs på teoritentamen . Men hvordan klare å få det inn i hode :p for dagen går det jo i triller tur med babyen og lekser med han andre osv . Men må jo klare å lese inni mellom . Er sikkert på det flere her inn så måtte lese til den Forden dere har unger å ta dåke av. Men eg har så dårlig konsentrasjon :/ har dere noen gode måter til å få pugget det inn . Beklager skrive måten men har dysleksi .

Tok teorien i NOV i fjor.
Jeg brukte en test på nett, som skal være tilnærmet lik den virkelige. Tok prøven, og leste gjennom oppsummeringen man får når msn er ferdig. Leste de kapitlene som jeg da fikk anbefalt og tok en ny test.
Dette gjorde jeg helt til jeg besto hver gang jeg tok testen på nett.
Klarte teorien på første forsøk med 2 feil.
Leste hver kveld i ca en uke.
Men ikke hele kvelden, en times tid kanskje,mens konsentrasjonen var på topp :)

Håper du får en forståelse for teorien også... Du skal jo faktisk ut på veien og kjøre bil. Må gjøre oppgaver og lese. Sånn er det liksom med alle prøver. Du får det nok til! :)

Mitt beste tips er å være en aktiv passasjer i bil - få de som kjører til å snakke om regler, skilt, kjørestil og annet relevant når dere er ute på tur, kanskje lettere å få med seg ting da?

Mitt beste tips er å være en aktiv passasjer i bil - få de som kjører til å snakke om regler, skilt, kjørestil og annet relevant når dere er ute på tur, kanskje lettere å få med seg ting da?
Så lurt! :) :)

Klarte ikke å lese ordentlig til teorien før jeg satt bak rattet selv og plutselig skjønte hvorfor jeg hadde bruk for det :p
Leste litt hver kveld, og tok noen tester på nett. De av spørsmålene jeg ikke klarte leste jeg meg opp på slik at jeg fokuserte på det jeg ikke kunne.
Besto teorien på første forsøk.

Tok bare den gratistesten på nett jeg x antall ganger. Fikk mye feil, men prøvde meg dagen etter på teorien, og besto. Hadde 2 feil, tror jeg. :)

Tok den testen på nettet utrolig mange ganger før prøven. Var aldri på noe teorikurs. Men sto på 1 forsøk. Den testen på nettet er en veldig bra øvelse i forhold til prøven.

Tok teorikurs, leste i boka, tok teoriprøver på nett til jeg hadde tett hver gang. Besto med 5 feil. :)

Leste boka og tok tester på nett til jeg følte jeg kunne det :)

Jeg leste boken for å lære.
Målet var å lære for å kjøre trygt, ikke nødvendigvis å pugge for å bestå testen om du forstår?

:)

Ta tester på nett. Om og om igjen :)

Jeg lærte best teori når jeg kjørte, kjørelærer var veldig flink til å snakke teori under kjøretimen :-) leste selvfølgelig mellom kjøretimene.

Jeg leser til teori prøven nå og har kjøpt tilgang på prøve.no og har kjøpt oppgave boken i tillegg. Satser på å få tatt den fortest mulig, det minste jeg har hatt i feil er 11 feil men mye vet jeg og kan jeg men når man skal svare så blir det feil og jeg føler det blir mer "slurv". Jeg har også 3 barn og 2 på vei så jeg vet at det er viktig å lese når de er i bhg og på skolen pluss være uthvilt og konsentrert :-) Lykke til med teorien :-)

vikepliktsregler og skilt er det letteste å huske ..verre med spm som går på skal/bør/ nyanser. :-P husker flere av spm var indirekte og ikke noe man leste i boka. sånne trafikk-spm som man måtte erfare seg.

feks : du kjører i en gate i 30 sone.. du hører en sirene men ser ikke noe. hva skal du gjøre?
a ) kjøre videre fordi du ikke har sett noe utrykningskjøretøy ennå
B) kjøre inntil siden og vente
C)parker alltid minst 5 meter fra et 30-skilt

Back
Topp